יום שלישי , דצמבר 11 2018
דף הבית | כללי | סיפורו של משרד- מיתוג באמצעות עיצוב

סיפורו של משרד- מיתוג באמצעות עיצוב

חשבתם מה מראה המשרד שלכם משדר, מה חושבים עליו לקוחות פוטנציאלים, איך בוחנים את המשרד מועמדים לעבודה או איך העובדים שלכם מרגישים בו? מחקרים רבים מראים שעובדים מייחסים למראה המקום ולאווירה בו חשיבות רבה בהחלטה אם לעבוד בחברה מסוימת, לרמת המוטיבציה ולנאמנות לחברה. מה שמדגיש את החשיבות בין נראות המשרד ובין גיוס ויציבות של כוח אדם איכותי, יצירתי ומשקיע 

הלוגו הכתום בשילוב המילה "Hello" מסבירים במדויק לאן הגענו. צילום-יח"צ

לפני ש"צוללים" למלאכת העיצוב, נדרשת מחשבה של תכנון ושאלות מנחות יסייעו לנו : 

מהם ערכי המותג? מהו ה"אני מאמין" של החברה? 

איך תרצו שהלקוחות/ העובדים שלנו יתפסו אתכם כחברה?

האם יש לחברה מסר מרכזי על פיו היא פועלת? סלוגן? לוגו?

התשובות לשאלות ינחו אותנו בעיצוב משרדי החברה תוך כדי שימוש נכון בהזדמנויות הבאות. 

רושם ראשוני

״אפקט ה-WOW״ בכניסה למשרד הוא משמעותי ומשפיע על כל מי שנכנס למשרדכם. אלה יכולים להיות לקוחות קיימים או פוטנציאליים, שותפים, מועמדים לעבודה ובעיקר אלה שמגיעים כל יום- עובדי החברה.  כמו שנאמר "אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני" ולכן חשוב מאוד שהמסר הראשוני בכניסה למשרדכם יהיה ברור, מדויק ומזמין.

ישנן דרכים רבות ליישם זאת ויצירתיות היא מילת מפתח בעניין זה. דוגמא טובה היא צביעת קירות הכניסה בגווני הלוגו, תליה ו/או העמדה של פריטים המציגים באופן הומוריסטי את ערכי החברה, שימוש במגוון חומרים כולל מחזור, התייחסות לתאורה נכונה, זאת ועוד בכדי להישאר בתודעה של מבקרי החברה לאורך זמן. חשוב מאוד לשלב בכניסה למשרד את הלוגו של החברה על הקיר או בכל אופן יצירתי אחר.

 
סביבת עבודה שגורמת לעובדים לחייך כל בוקר מחדש. צילום- יוסי מסה

העצמת המותג

בסביבה תחרותית, עיצוב ייחודי יוצר בידול של החברה ומביא לנוכחות משמעותית. מיתוג ועיצוב המשרד הם תהליכים שחשוב שיתנהלו יחד במטרה ליצור תמונה מלאה ודומינטטית של תדמית החברה. קחו את הלוגו, החוזקות וערכי החברה וצרו מהם סיפור שילווה את עיצוב המשרד. כשהמסרים ויזואליים וברורים קל יותר להתחבר אליהם ולהבין את המוטו של החברה. 

למשל, אם רוצים להדגיש בחברה את ערך הפתיחות והשקיפות אל מול הלקוחות והעובדים, אתכנן חללים פתוחים או  שאמליץ על שימוש במחיצות זכוכית, חלונות פנימיים (כמובן שתמיד אפשר לשלב גם וילונות במידת הצורך).  

 

קשר עם ובין עובדי החברה

עובדי החברה הם הנכס החשוב (והיקר) ביותר שלה ולכן עיצוב שתואם את אופי העובדים מחבר אותם אל ערכיה. מחקרים מראים כי עיצוב נכון של סביבת העבודה יכול להשפיע על פיתוח יצירתיות, מיקוד תשומת הלב והפרודוקטיביות של העובדים. כך למשל במוקד מכירות, על שטח מצומצם בו נמצאים הרבה אנשים, חשוב לאפשר לעובדים ליצור סביבת עבודה אישית משלהם, עם תמונות משפחתיות, עציצים, משפטי השראה ופעם ראיתי גם כרית מתנפחת לתנומת שנ"צ.. 

מעבר לזה אני ממליצה לתכנן חדר שקט סמוך למוקד בו אפשר בהפסקות לנוח, לשמוע מוזיקה, לרבוץ על פוף ועוד. כשהעובדים מרגישים שמשקיעים בהם וחושבים על הצרכים שלהם, הם מתאמצים לתת בחזרה.

תמונות- יח"צ

עיצוב כולל

מיתוג החברה לא מסתיים בכניסה למשרד, אלא מקיף את המבקר ב-360 מעלות ומציג מותג חזק ומגובש. חשוב לתכנן את עיצוב המשרד בהתאם לאופי החברה ובצורה מבדלת. צריך לזכור ש"תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים" ואם המשרד ישדר את התרבות האירגונית הרצויה בו, זה כנראה יצליח יותר.

לסיכום

לסיכום, ככל שתהיו יצירתיים ונועזים כך המשרד שלכם יקבל אופי ייחודי ונראות בולטת. חשוב לי להדגיש כי ישנן חברות רבות ומשרדים בהם האופי הארגוני מחייב מראה סולידי ומאופק וגם במקרים אלו חשוב לעצב את מראה המשרד בהתאם.

הגב בפייסבוק