Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום שישי, דצמבר 5
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית מדוע אנחנו לא עושים יותר נוכח משבר האקלים? התשובות בפלטפורמות החברתיות.
    הודעות לעיתונות

    מדוע אנחנו לא עושים יותר נוכח משבר האקלים? התשובות בפלטפורמות החברתיות.

    מערכת AVMASTERBy מערכת AVMASTER31 ביולי 2023Updated:1 באוגוסט 2023אין תגובות4 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    ניתוח השיח הגלובלי ברשתות בנושא משבר האקלים מגלה ציפיות גבוהות מן הסקטור העסקי למציאת פתרונות, בעוד שהסקפטיות בנוגע ל"גרינווש" תאגידי שולטת.

    קרדיט - יח"צ

    דאסו סיסטמס, Capgemini  ו- Bloom פרסמו את המחקר הראשון בסידרת המחקרים שלהן תחת הכותרת "אינטיליגנציה חברתית לפעולה אקלימית", המנתחת את הסיבות לכך, שלא ננקטות פעולות אמיתיות כדי להתמודד עם משבר האקלים למרות הסימנים ההולכים וגוברים.

    לפי מחקר זה, שנערך בחודשים פברואר-אוקטובר 2022, החסם המרכזי הוא ספקנות צרכנים שנוצרת כתוצאה מ"גרינווש". בתקופה זו נרשמה עלייה גם בחרדה אקולוגית ובתסכול על רקע היעדר מידע אמין ורלוונטי, שינחה פעולה אקלימית.

    המחקר המשותף מנסה להבין את המכשולים בפני פעולה אקלימית וכיצד אנשים יכולים להתגבר עליהם כדי לצמצם את השפעת ההתחממות הגלובלית. לשם כך, Bloom, פלטפורמת בינה מלאכותית שמנתחת רשתות חברתיות, ניתחה את השיח הגלובלי בנושא האקלים, ובמיוחד את המכשולים לפעולה אקלימית, תוך שימוש במטריצת התייחסות (Reference Matrix). במשך 8 חודשים, יותר מ-330 מיליון אנשים התבטאו בנושא בלהט. למרות שהספקנות בנוגע למשבר האקלים נחשבת תופעה שולית (שבנוסף, מייצרת הד לא פרופורציונלי, במיוחד בארצות הברית), הוויכוח נסוב על הדרך הטובה ביותר להתמודד איתה, וזאת בשנה שמתאפיינת בהחמרה בשיבושי מזג אויר עם מחירים דרמטיים בחיי אדם (גלי חום, בצורת, שריפות, שיטפונות, הוריקנים…).

     
    קרדיט - יח"צ

    להלן החסמים העיקריים לפעולה אקלימית כפי שעולה מן המחקר לפי סדר הבולטות:

    אופטימיות מנותקת של חברות ומוסדות לגבי הפרוגרסיביות הסביבתית שלהם, בין אם משמעותית ובין אם מינורית. בעוד שאת השפעה האמיתית של הפרוגרסיביות הזו, לרוב קשה למדוד, פרסום חיובי מופרז ונגוע באינטרס, שלפעמים גם עומד בניגוד לדעת המומחים (במקרה כזה ניתן להתייחס אליה כ"גרינווש"), יוצר דיסוננס שמוליד חוסר אמון ופוגע במוטיבציה לפעולה. צרכנים, במיוחד הצעירים שבהם, יודעים דבר או שניים בנושאים אלו ופיתחו רגישות מיוחדת. "אופטימיות מנותקת" נוגעת גם לאלה שסבורים, שטכנולוגיה היא הפתרון למצב החירום האקלימי עד כדי כך שאין צורך לפעול.

    היעדר מידע מהימן על פתרונות. אנשים, שמחפשים לפי  תומם את "המידע הנכון", משותקים ממידע סותר או מידע שגוי, המעורר חוסר אמון ותחושת חוסר אונים. במהלך שנת 2022 נרשמה עלייה במספר הפוסטים ובשיעור המעורבות בנושא זה, כולל רגשות שליליים עזים. בהקשר זה, מוסדות ורשויות כמו ה-IPCC, שפירסם את הדו"ח ה-6 שלו (דוח האקלים של האו"ם) באפריל 2022, נחשבים מהימנים, והציבור מצפה לפרסומים אלה.

    חשש שלצעדים אקלימיים יהיו השלכות חברתיות שליליות. מושג הצדק החברתי נמצא בלב שיח האקלים. בשנה שעומדת בסימן אינפלציה, יוקר המחיה הופך לנושא רלוונטי יותר ויותר בדיון על השינויים הדרסטיים הדרושים באורח החיים כדי להגביל את ההתחממות ל-1.5 מעלות צלזיוס (אנרגיה, תחבורה, מזון וכו'). קיים חשש שדווקא האוכלוסיות החלשות יותר יהיו הראשונות להיפגע.

    האצלת סמכויות. קיימת תפיסה, שפעילות אקלים היא משהו ש"מישהו אחר צריך לעשות. לאו דווקא אני". הדו"ח מראה, שעסקים נתפסים כמי שיכולים לפעול בצורה יעילה בטווח הארוך, לפני פעולות אינדיבידואליות והרבה לפני ממשלות. צרכנים סבורים כי הפעולות האינדיבידואליות הקטנות לא יכולות עוד להספיק, נוכח הדחיפות וההיקף של משבר האקלים של ימינו וכי לעסקים, הנתפסים כאחראים לחלק מהבעיה, ישנה היכולת להשפיע באופן נרחב ומהיר יותר מאשר ממשלות.

    ייאוש משינויי האקלים. אנשים מרגישים חסרי אונים מול השפעת שינויי האקלים, עד כדי חוסר מוטיבציה מוחלטת. חסם זה, שזוהה במספר גדל והולך של פוסטים ותגובות במהלך 2022, זוכה לנתוני המעורבות הגבוהים ביותר ולשיעור הגבוה ביותר של רגשות שליליים מבין כל החסמים שנחקרו.

    קרדיט - יח"צ

    "במאבק בשינויי האקלים, שני מרכיבים יעשו את ההבדל: מדידה מדעית מדויקת, ושיתוף פעולה ודיאלוג בין כל המעורבים. יכולות המדידה המדעיות, הסימולציה והבנת הכדור שלנו התקדמו בשנים האחרונות, מה שמאפשר יותר ויותר סימולציות והשערות מדויקות הודות ל-AI. יחד עם זאת, עלינו לחזק את היכולות שלנו להקשיב לכל הגורמים המעורבים, כולל האזרחים כך שכל אחד יוכל לתרום, מהמקום שלו, לשינוי הדרוש", אמרה פיליפין דה ט'סרקלס, Chief Officer לקיימות, דאסו סיסטמס. "על מנת לצלוח את תמורות המאה ה-21, נצטרך לשמור ולחזק את הקשר בין מדע, אזרחים, עסקים ומוסדות ציבוריים. בעידן של פלטפורמות, אנחנו יכולים לרתום בחכמה יכולות חדשות של שיתוף פעולה, התבוננות ותקשורת, כמו מדיה חברתית, כדי להבין עמדות ולהתגבר על החסמים לפעולה אקלימית. הבנה זו תאפשר לתעשיות להשתמש בדמיון הקולקטיבי כדי להוביל חדשנות אחרת". 

    "דעת הקהל מבוססת על ידע נרחב לגבי הפעולה האקלימית הדרושה והבנה של ההיקף שבו היא צריכה להתרחש", מוסיפה סיריל גרסיה, ראש שירותי קיימות גלובליים ואחריות תאגידית ב-Capgemini וחברת הבורד של הקבוצה. "המחקר שלנו מראה שעסקים נמצאים בקו החזית, לא רק בדרישה להתאים את המודלים העסקיים שלהם לכלכלה בת קיימא יותר, אלא גם להיות ברורים ושקופים יותר לגבי ההשפעה של פעולותיהם. ברור, שכיום אין באמתחתם את הכלים לעמוד בדרישות אלה. האתגר עבורם יהיה כעת לעבוד בשיתוף פעולה הדוק יותר עם השותפים והלקוחות שלהם כדי להשיב את האמון ולהניע את כל בעלי העניין לכלכלה דלת פחמן".

    המחקר של Bloom מגלה כי המסע לפיתוח בר-קיימא אינו חסין מפני מידע מוטה והשפעה מטעה. היעדר טיעונים חזקים מוביל לספק, חשדנות וייאוש אל מול ההתחיבויות של חברות או ממשלות. זה חיוני למותגים לבנות נרטיב חדש ותקיף יותר", מסכם ברונו ברטון, מייסד ומנכ"ל Bloom.

     
    דאסו סיסטמס
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleEpson משיקה מקרן חדש ב-4K המיועד לגיימרים אבל יחליף את טלוויזיית הענק שתכננתם לרכוש
    Next Article חברת פיקסלוט השלימה פרויקט להטמעת פתרון הגיבוי בענן מטאליק של Commvault עבור יישומי הענן של החברה
    Avatar photo
    מערכת AVMASTER

    מאמרים אחרונים

    רשות החדשנות יוצאת בהליך תחרותי להקמת 5 מאיצים למחקר ופיתוח פורץ דרך בתעשייה היצרנית בהשקעה של  25 מיליון ₪

    קרא עוד

    femi הקימה מערך גיבוי והתאוששות מאסון למערכות ה- Office 365 וה- CRM בענן באמצעות Commvault Cloud

    קרא עוד

    סקר: 84% מהסטודנטים הישראלים בעד הדפסת חומרי לימוד ובתנאי שהתהליך יצרוך פחות אנרגיה וייצר פחות פסולת

    קרא עוד

    בזק בינלאומי הופכת לשותפה רשמית של Trend Micro בתחום ה-ICT (טכנולוגית מידע ותקשורת)

    קרא עוד

    הוכרזו הזוכים בתחרות הצילום הבינלאומית EPSON PANO 24

    קרא עוד

    הטכנולוגיות הישראליות שיקררו את העולם: ממקרר ללא חשמל ועד לרובוט אוכל יתושים

    קרא עוד

    יגאל פדאל מונה למנכ"ל גל-נט פתרונות תקשורת בע"מ

    קרא עוד

    אקווה סקיוריטי משיקה את המאגר הראשון מסוגו לשיתוף מידע על היתכנות לפגיעויות בקוד ומרחיבה את יכולות הסורק Aqua Trivy

    קרא עוד

    מרכז פעילות חדש של Epson יקדם צמיחה ממוקדת לקוח במדינות אסיה, אפריקה והמזה"ת, כולל ישראל

    קרא עוד

    AI בשירות הפשע: דו"ח של HP חושף שימוש בבינה מלאכותית ליצירת נוזקות

    קרא עוד

    מחקר סופוס-שני שלישים מארגוני הבריאות נפגעו מתוכנות כופר, שיא של ארבע שנים

    קרא עוד

    חווית הגיימינג המושלמת – LG משיקה את סדרות מסכי המחשב החדשות מסדרת UltraGear™

    קרא עוד

    בזק בינלאומי חשפה לבכירים את הדאטה סנטר המתקדם והמאובטח בפארק אפק

    קרא עוד

    מהן המגמות העדכניות בעולם ה-Red Hat OpenShift והקוברנטיס?

    קרא עוד

    איך מחברים את המורשת היפנית של אפסון עם אזור המזה״ת, טורקיה והקווקז?

    קרא עוד

    הכנס השנתי של פורטינט: המסע ל-AI מתחיל עם אבטחת סייבר

    קרא עוד

    חברת הסטארט אפ הישראלית SafeFields מכריזה על פתרון פורץ דרך להפחתת הקרינה בכלי רכב חשמליים והיברידיים

    קרא עוד

    סנטינל וואן ולנובו משתפות פעולה בהטמעת אבטחת AI 

    קרא עוד
    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.