יום ראשון , אפריל 18 2021

טכנולוגיית וידאו-מפינג מקדמת את פני המבקרים בתערוכת ״קבלת קהל״

אמנות וטכנולוגיה: מיצב וידאו בשילוב טכנולוגיית וידאו-מפינג מקדם את פני המבקרים בתערוכת ״קבלת קהל״, במוזיאון פתח תקוה לאמנות. 

אחת תערוכות האמנות הראשונות שנפתחו לקהל הרחב הייתה תערוכת ״קבלת קהל״ במוזיאון פתח תקוה. כשמה כן היא, התערוכה חוגגת את מימוש התקווה לשוב ולפתוח את שערי המוזאון לציבור לאחר תקופה ארוכה שבה מוסדות תרבות ואמנות בכל העולם עמדו סגורים. בתערוכה, העוסקת במערכת היחסים שבין המוזאון לציבור שלו, מציגים מעל עשרה אמנים מתחומי האדריכלות, העיצוב, החינוך והמיצג, פרויקטים שנוצרו בתהליכי מחקר ארוכי טווח, כשלחוויית הביקור נוספים היבטים של משחק ושעשוע. 

טכנולוגיית וידאו-מפינג מקדמת את פני המבקרים בתערוכת ״קבלת קהל״, AVmaster
תמונה (ותמונה ראשית) אלעד שריג

אחד האמנים הבולטים, שעושה שימוש במיצב וידאו בטכנולוגיית וידאו-מפינג, הוא יאשה רוזוב שמבצע מגוון התערבויות ׳אמנותיות׳ בפלטפורמות המידע של המוזאון. ״כאמן ומעצב בהכשרתו, פונה רוזוב אל התשתית הגרפית של המוזאון, אשר על פי רוב נותרת מחוץ לתחום הפעולה של האמנים המשתתפים בתערוכות, ומנכס אותה כבמת תצוגה חלופית״, אומרת אוצרת התערוכה, אור תשובה.

בעבודת הווידאו שיצר
עבור עמדת הקבלה, תוך שימוש במקרני טווח קצר של Epson, ידיים מדפדפות בספרים ריקים וכאילו מבקשות לעורר לחיים את קיר תצוגת הקטלוגים הדוממים אשר מוצבים שם כדרך קבע. 

״לצורך היצירה היה צורך בווידאו מפינג מאוד מדויק (חיבור של מספר מקורות הקרנה ליחידה אחת) שנסמך על היכולות הייחודיות של מקרני ה-4K של Epson״, מספר רוזוב. ״בהחלט היה מרגש בתהליך שעברנו מול החברה, ובשיתוף הפעולה שחיבר אמנות וטכנולוגיה לכדי יצירה משמעותית במוזיאון ובתערוכה”.

״מעבר לרזולוציה הגבוהה שאיפשרה את ׳תפירת׳ תשעת מקורות הווידאו השונים לכדי תמונה אחת, העובדה שהשתמשנו במקרן טווח קצר (EH-LS500W) איפשר לנו להניח אותו קרוב מאוד לקיר כך שמי שצופה בעבודה אינו רואה את המקרן במבט ראשון וזה נראה כמו ׳קסם׳ כיוון שלא מזהים את מקור ההקרנה ורואים רק את ההקרנה עצמה..״

בקיר השני בעבודה, עושה רוזוב שימוש במקרן נוסף של Epson (EB 2265U)וזה מקרין שישה מקורות וידאו נוספים. בסה"כ העבודה מכילה 15 מקורות וידאו המוצגים באמצעות שני המקרנים המוצבים במקום. 

״המקרנים שלנו, משתתפים כיום באופן פעיל באינספור מיצגי אמנות גדולי היקף, מרכזי מבקרים ומופעי ענק ברחבי העולם״, אומר יעקב (קובי) כהן, מנהל תחום מקרנים ב-Epson ישראל. ״יש לנו פינה חמה בלב ליוצרים ולאמנים. חלק גדול מהם משתמש במקרנים, במדפסות ובסורקים שלנו, והפידבקים שאנו מקבלים מהם, באים לידי ביטוי ביכולות ובתכונות חדשות שאנו מוסיפים כל הזמן במעבדות הפיתוח למוצרים הסופיים שלנו״.   

רוצים שההצטיידות הבאה תהיה

קבלו את הידע החשוב ישירות למייל