יום רביעי , אוקטובר 17 2018
דף הבית | אוטו-טק | רכב מעולם אחר

רכב מעולם אחר

שיווק באמצעות הרשתות החברתיות הוא אחד מהנושאים החמים באקדמיה ובעולם השיווק כבר מעל לחצי עשור. זה היה רק עניין של זמן שפירמות יעדיפו להעביר את החוויה מאחורי מוצרי הפרמיום שלהן דווקא באמצעות אפליקציות, אשר מבוססות על מציאות רבודה, דרך הרשתות עצמן

הראשונה שעשתה זאת היתה  BMW עם סנאפצ'ט, אחריה הגיעו פורשה, ניסן, וג'יפ, וכעת הגיע תורה של רנו, שמגייסת לשורותיה את צי'בקה ומבססת את החוויה שלה על הסרט סולו, בסדרת "מלחמת הכוכבים". שיווק באמצעות טכנולוגיה- סטאדי קייס רנו. 

הקוד מחכה לכם בתחנה

הקאד'גר החדיש של רנו פונה לפלח שוק מגוון, בין אם מדובר על משפחות גדולות או על צעירים שאוהבים לטייל וצריכים גם מרחב לאחסון אופניים או כל ציוד אחר. זהו רכב קרוסאובר אופנתי במיוחד, שרוצה לתפוס את פלח השוק שלו, אך בניגוד למתחריו מתכוון להעניק חווית היכרות "קצת אחרת". 

רנו משתפת פעולה עם סרטי "מלחמת הכוכבים" ומשיקה קמפיין עולמי ( 25 מדינות אירופאיות) המבוסס על  אפליקציה במציאות רבודה, שהגישה אליה ניתנת באמצעות קוד המוטמע בפרסומות על גבי תחנות אוטובוס. 

סריקת הקוד (כרגע באפליקציית זאפר, ועד סוף השנה גם דרך Shazam) מאפשרת גישה לחווית המציאות הרבודה. 

באמצעות מצלמת הטלפון של המשתמש, הוא יוכל לצפות בתלת מימד בסרטון המדגים את היכולות של רנו, בזמן ששיר הנושא של "מלחמת הכוכבים" מתנגן ברקע. כידוע, מציאות רבודה, הופכת כל צפייה פסיבית לחוויה אינטראקטיבית ומציעה למשתמשים לצפות בביצועי הקאד'גר מזוויות שונות שגורמות לו להיעלם ולהיחשף מחדש. 

מציאות רבודה בשירות השיווק

נראה כי עוד ועוד פירמות מאמצות לחיקן את כוחה של המציאות הרבודה. הסיבה היא שיותר מכל מאפשרת הטכנולוגיה ליצור חוויות משתמש חזקות ומגוונות, שלא רק הופכות את המותג לאטרקטיבי יותר וממצבות אותו גבוה, אלא מביאות מתעניינים פוטנציאלים לחפש או לעקוב אחריו, ולא פחות חשוב- בזכות האינטראקציה והחוויה גם להתאהב בו. 

 
הגב בפייסבוק