יותר ויותר יישומים עוברים למודל של תוכנה כשירות (Software as a Service). במודל זה, אפשר לחסוך באופן משמעותי בעלויות התוכנה והחומרה מבלי להתחייב לתקופות זמן ארוכות

יחד עם זאת, בכל הקשור לאודיו / וידאו, עדיין לא ברור לאן השוק הולך. האם החברות שהמודל העסקי שלהן מתבסס על השכרת ציוד יספקו לו את הדלק, ומה עם הבנקים והמשקיעים במניות שלהן? בנוסף, חוקי המס החדשים בארה"ב יאפשרו פחת של 100% בשנה אחת על ציוד AV, עובדה שתהפוך את הפתרון הזה לפחות אטרקטיבי…

תמונה- rAVe pubs

במאמר של מארק קוקסון שפורסם ב rAVe pubs, אין אמנם תשובה על השאלות הללו, אבל בתור מנהל טכני שמכיר את השטח, הוא יכול לנסות ולהעריך אם יש בכלל ביקוש ל-AVaaS -AV as a Service.

מארק מסכם את העניין במילה אחת, "התכנסות". קולגה שהוא מכיר ומנהל מאות חדרי ישיבות המשתמשים במערכות AV אומר שהדחיפה להשתמש במודל הזה יגיע דווקא ממחלקת ה-IT  שתרצה לשלוט בתקציב הרשת שלה בצורה טובה יותר. באופן זה יהיה אפשר להקצות משאבים בין חדרים שונים ולקבל רישיון על בסיס חדר או אפילו על פי הסכם רמת שירות מתאים.

אפשר לקחת כדוגמה חדר ישיבות עם ציוד שמבוסס על פרוטוקול  IP: רמקולים עוצמתיים, מיקרופון שמשתמש בעיצוב אלומה (Beamforming), מצלמת רשת ומסך. במצב כזה, השרת שיעבד את אותות ה-DSP יכול להיות שרת מסורתי או שרת מבוסס ענן ששולט על ההפעלה של המכשירים השונים בחדר.

בעזרת תוכנת תצוגה שמשתמשת בקישור אלחוטי, יהיה אפשר להשתמש במכשירים שהעובדים מביאים מהבית בשביל לשלוט בחדר וגם לשתף מידע בין כמה חדרים דרך נקודות הגישה השונות. באופן זה, כבר לא יהיה צורך בקופסאות מיתוג ויהיה אפשר לשלוט בתצוגה ובשמע בחדרים השונים בעזרת מערכת אחת מרכזית שתאחסן את התוכן עצמו בענן.

אם המודל הזה באמת קורץ כל כך לאנשי ה-IT, השאלה המתבקשת היא למה זה עדיין לא קורה? כאן הקולגה השיב שהאתגר המרכזי בכל מה שקשור ל-AV הוא להציע פתרון עם יכולת גמישות גבוהה מאוד שיתאים לאופן בו המשתמשים עובדים, ועדיין להצליח להגיע ליחס עלות – תועלת גבוה.

 למרות שהמודל של AVaaS יכול להיות פתרון נהדר לכך, מי שעוצר אותו הם דווקא היצרנים ומי שאחראים על ההטמעה של המערכות. הסיבה היא שהמצב בו צריך ידע טכני נרחב ואנשי IT בשביל להשתלט על המערכות המורכבות האלו, משרת אותן היטב ועוזר להן למכור חומרה יקרה בהיקפים גדולים.

בסופו של דבר, החזון הוא שיהיה אפשר להיכנס לחדר ישיבות ולהפעיל את השיחה או האינטראקציה באופן פשוט ממש כמו בבית, ומוצרים כמו אלקסה של אמאזון מראים שהמשתמשים בהחלט מוכנים לזה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG