מנכ״לית HARMAN ישראל: ״היצרנים אימצו בחום את המעבר למכוניות מבוססות התוכנה, המקושרות כל הזמן הקישוריות הקבועה  מאפשרת לפתח מודלים עסקיים שיאפשרו לצרכנים, לראשונה, לרכוש שירותים אחרי שהמכונית נמכרת״ 

סמדר גבע. קרדיט - מיכל כפרי

מחקר חדש שערכה חברת המחקר IPSOS בשיתוף עם חברת האוטומוטיב HARMAN, מגלה כי חל שינוי משמעותי בשנים האחרונות אצל הצרכנים בדרך בה הם בוחנים את הערך של המכונית שהם מתעתדים לקנות, . השינוי המשמעותי, אומרים החוקרים, הוא בכך שרוכשי מכוניות כבר לא בוחנים את המכוניות החדשות רק על פי הביצועים המכניים, העיצוב החיצוני או הדינמיקה של הנהיגה, אלא גם על פי החוויות שהמכונית תספק להם. ״פחות מעניין אותם צבע המכונית, המהירות, או תכונות המנוע ויותר מעניינת חוויית הנהיגה או הנסיעה״. 

 

״מטרת המחקר הייתה די מהפכנית בכך שהוא נועד למעשה ליצור מדד חדש ואלטרנטיבי למדידה של אטרקטיביות של מכוניות, המבוסס על היכולת של המכונית לספק לנהגים את החוויות להן הם שואפים לחוות במהלך שהייתם במכונית, וזאת באמצעות הטכנולוגיה שהמכונית מציעה להם״, אומרת מיכל גבע, מנכ"לית HARMAN ישראל. ״יצרני מכוניות שלא יבינו את המגמה הזו יישארו הרחק מאחור״. 

 

אחד הנתונים הבולטים בסקר היה העובדה שדרישות הנהגים מהמכונית שלהם יכולה להשתנות בהתאם לסוגי הנסיעות שהם מתכוונים לבצע בה וכיצד המכונית יכולה ל׳התגמש׳ כך שתתאים לכמה ״סוגי״ שימוש. המחקר בחן אפשרות לבניית מדד חדש – מדד EPM – ״חווייה פר מייל״ – שמאפשר להשוות דגמי מכוניות על בסיס הדרך שבה הן יתאימו לצרכי הצרכנים ושימושיהם. ״המשמעות היא שלא רחוק היום וצרכן ייכנס לאתר יצרנית הרכב ויבחר מכונית עם מדד EPM גבוה בסעיף של ׳טיולי שטח׳ – בהתאמה להנאה שהם מפיקים מטיולי טבע עם המשפחה״, אומרת גבע. 

 

ממצא נוסף קשור בדרך בה הטכנולוגיה שמצוייה בתוך המכונית מסייעת לנהגים לענות על צרכיהם ומטרות הדרך והשימוש – וכך היא גם מעלה את דירוג ההתאמה בין הנהג למכונית. המחקר גילה כי ככל שהנג משתמש ביותר טכנולוגיה ברכב כך הוא יגלה שביעות רצון גבוהה יותר. ״די ברור שהשימוש בטכנולוגיה ברכב מסייע לנהגים להשיג את מטרות הנסיעה. יצרנים שישקיעו זמן בהדרכות ועידוד הנהגים להשתמש בטכנולוגיות שבמכוניות שלהם ישפיעו על שביעות הרצון של הצרכנים״, אומרים החוקרים. 

 

אחד התחומים הבולטים שנבדקו בסקר המתחבר ישירות לפעילות של HARMAN ישראל, הוא תחום עדכוני OTA (טכנולוגיה שמפותחת בישראל). ״היצרנים אימצו בחום את המכוניות מבוססות התוכנה, המקושרות כל הזמן והמצויידות ביכולות להתעדכן כל זמן בקישוריות Over The Air. זו טכנולוגיה שגם מאפשרת לפתח מודלים עסקיים שיאפשרו לצרכנים, לראשונה, לרכוש יכולות, תכונות ושירותים אחרי שהמכונית נמכרת״, מסבירה גבע. ״כיום 9 יצרנים כבר מציעים אפשרויות כאלה של ׳תכונות כשירות׳ וכל האחרים בדרך להשיק שירותים דומים בשנים הקרובות. מנקודת ראותו של הצרכן, המכונית שלו רק תלך ותשתפר עם הזמן – גם אחרי רכישתה באמצעות ׳פתיחת׳ ורכישת יכולות חדשות״. 

 

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG