חברת סנטריקל (Centrical), המספקת שירות ענן לניהול ושיפור ביצועי עובדים בארגון, הטמיעה את פתרון אינטגרציית טיוב הנתונים האוטומטית של Fivetran. במהלך הפרויקט, שנמשך כשלושה חודשים, הקימה סנטריקל  מחסן נתונים (Data warehouse) מרכזי, אשר מאגד מידע ממספר בסיסי נתונים (Database) ממקורות שונים, ומאפשר סנכרון נתונים. סנכרון הנתונים נעשה על ידי הטמעת הפתרון של Fivetran.

נתנאל ספוהן, מנהל אזור EMEA ב-Fivetran. קרדיט: Fivetran.

הפלטפורמה של סנטריקל, המיועדת בעיקר עבור ארגוני אנטרפרייז, כוללת מעקב אחר ביצועי עובדים, ניהול ידע וחומרי הדרכה בארגון ומציגה לעובדים יעדים מקצועיים ומאפשרת שיתוף בין עובדים ומנהלים בעבודה, במטרה להגביר את מעורבותם של העובדים בארגון ולשפר את ביצועיהם. טרם המעבר לשימוש בפלטפורמת טיוב הנתונים האוטומטית של Fivetran, צוותי הדאטה של סנטריקל ניהלו בצורה עצמאית את מערך הנתונים של כל לקוח, תוך הפרדה מלאה בין תהליכי ניהול הנתונים ולתהליכי שמירת הפרטיות. בשל ההפרדה והעבודה עם מאגרי נתונים מרובים, עלה הצורך לשכלל את הגישה האנליטית של הארגון ולבנות מחסן נתונים המרכז את כל המידע במקום אחד אשר מתעדכן כל העת. 

מבין החלופות שנבחנו, פלטפורמת הנתונים של Fivetran נבחרה בשל היכולת שלה לעבוד עם כמות נתונים גדולה, לבצע סנכרון נתונים ממגוון רחב של מקורות ולמעשה ליצור מחסן נתונים מרכזי אחד. קלות הפתרון והעובדה שהוא אינו דורש פיתוח היווה יתרון נוסף. בשלב הראשון אוחדו מאות מאגרי הנתונים מ-SQL server, ולאחר מכן נוספו מאגרי נתונים ממקורות נוספים, כולל סיילספורס, SAP, מיקספאנל ונוספים. למעשה, כל לקוח של סנטריקל מהווה מקור נתונים בפני עצמו, כאשר מחסן הנתונים המרכזי של החברה מאגד ומסנכרן מידע ממאות מקורות שונים. 

מודל אינטגרציית הנתונים של Fivetran מאפשר כעת לסנטריקל לדייק את העבודה מונחית הנתונים שלה באמצעות סנכרון רציף של נתונים ממקורות ויישומים שונים, ביצוע טרנספורמציית נתונים פנימית, טיוב נתונים, גיבוי נתונים, הפקת דוחות ניתוח ויכולת לבצע אוטומציה דרך ה-API של Fivetran לתהליך הקמת המקורות. בנוסף, הפלטפורמה של Fivertan, בניגוד לחלופות אחרות שנבחנו, מאפשרת להפריד את השירות והמידע בין הלקוחות מהשוק האירופאי והשוק האמריקאי של סנטריקל, מה שמאפשר לחברה לעמוד בחוקי הפרטיות הנוקשים של האיחוד האירופי (GDPR).

הטמעת הפתרון של Fivetran בוצעה במהירות, כמעט ללא התערבות אנושית של צוותי הדאטה, כך שתוך כמה שעות התבצע כבר סנכרון ראשוני של הנתונים. ההערכת הזמנים לפרויקט הטמעת הנתונים הראשוני עמדה על חצי שנה, אך בפועל אודות לבחירה בפלטפורמת טיוב הנתונים של Fivetran, משך ההטמעה התקצרה וארכה כשלושה חודשים בלבד. בשל העבודה עם כמות נתונים גדולה במיוחד, היכולת לאחד את כל בסיסי הנתונים מהמקורות השונים למאגר נתונים אחד הכולל תהליכי ETL (Extract, Transform, Load) מתקדמים, הייתה האתגר המרכזי שעמד בפני צוותי הדאטה של סנטריקל, תוך הקפדה על שמירת פרטיות ואבטחת הנתונים. 

דורון נוימן, מנהל טכנולוגיות ראשי בסנטריקל: "אחד היתרונות המשמעותיים במעבר לעבודה עם פלטפורמת טיוב הנתונים של Fivetran קשור בנוחות התפעול – עם ההחלטה לעבור תהליך של סנכרון וטיוב הנתונים, הוא החל בצורה עצמאית כמעט לחלוטין והתבצע במהירות, אפילו שמדובר בכמויות אדירות של מידע ונתונים. המערכת מנוהלת עצמאית ואינה דורשת מאיתנו משאבים או כוח אדם שיסייעו בתפעול, ולמעשה היא מעניקה לנו שקט ויציבות בכל הנוגע לאחסון הנתונים שלנו ושל לקוחותינו".    

נתנאל ספוהן, מנהל אזור EMEA ב-Fivetran: "שיתוף הפעולה עם סנטריקל מוכיח שוב עד כמה ניהול מערך הנתונים של ארגון היא כבר לא משימה מסובכת, הדורשת זמן ומשאבים רבים. אנחנו מברכים על חידוש החוזה עם סנטריקל ובטוחים שזהו ציון דרך משמעותי נוסף, בדרך להקל על חברות נוספות במשימות ניהול הנתונים שלהן".

 

אודות Fivetran

Fivetran הינה חברה פרטית מובילה במתן פתרונות אוטומטיים מנוהלים לאינטגרציית נתונים בענן המאפשרת לחברות לדייק את העבודה מונחית הנתונים שלהן באמצעות סנכרון רציף של נתונים ממקורות ויישומים שונים, ביצוע טרנספורמציית נתונים פנימית, טיוב נתונים, גיבוי נתונים והפקת דוחות ניתוח. המודל של Fivetran מאפשר לרכז נתונים ממערכות שונות כמו SAP, אורקל, סיילספורס, נטסוויט, בסיסי נתונים ארגוניים, כלי שיווק ועוד, ולאחד את כל הדאטה על ידי ממשק API במערכת אחת נגישה ונוחה לשימוש. הפתרון של Fivetran ניתן להתקנה תוך חמש דקות בלבד, לאחריהן הוא מתחיל באופן אוטומטי לבצע את תהליכי ניהול הנתונים.

החברה נוסדה ב-2013 מתוך האקלסטור Y combinator על ידי ג'ורג' פרייזר וטיילור בראון, ושוויה מוערך ב-1.2 מיליארד דולר. עד כה, גייסה החברה 163 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס שונים ולאחרונה גם זכתה במעמד הייחודי של חברת "חד קרן" Unicorn)). החברה מעסיקה כיום למעלה מ-450 עובדים ברחבי העולם, כאשר מטה החברה ממוקם באוקלנד, קליפורניה. 

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG