58% מן העסקים בארה"ב סבורים שניתן כעת לשכור עובדים שגרים רחוק, 71% דיווחו על אימוץ טכנולוגיה מהיר יותר בעקבות הקורונה. עוד עולה מהמחקר כי 65% הוסיפו פתרונות ועידת וידאו, 54% הוסיפו תוכנות צ'אט/מסרים מיידים ו- 53% הוסיפו כלי שיתוף פרויקטים

רפי שקולניק, מנכ"ל אוויה ישראל (צילום - קובי קנטור)

מחקר בשם "לעבוד מכל מקום", אשר ערכה חברת פתרונות התקשורת Avaya (אוויה) בחן את השינויים שארגונים עורכים על מנת להתאים את עצמם לשינויים שהתרחשו בשנה האחרונה בעקבות וירוס הקורונה. אוויה מצאה כי כמעט 72% מהעסקים בארה"ב בוחנים מחדש את תהליכי העבודה שלהם, 58% מן העסקים סבורים שעבודה מרחוק מאפשרת להם לשכור כוח עבודה באופן מבוזר יותר ו- 8 מתוך 10 עסקים מאמצים כלים חדשים על מנת לספק חווית לקוחות וחווית עובד המתאימים לשיטות העבודה החדשות. 71% ממקבלי ההחלטות בתחום הטכנולוגיה דיווחו על אימוץ מהיר יותר של טכנולוגיות חדשות בארגון שלהם בעקבות הקורונה.

על פי הסקר של אוויה, 3 מתוך כל 4 עסקים אומרים שהם ממוקדים הרבה יותר בפתרונות לתקשורת בין העובדים ובין צוותים מאז הופעת וירוס הקורונה. 72% מן העסקים בוחנים בימים אלו את המודל העסקי שלהם בשל השינויים שהביא וירוס הקורונה. הקורונה גרמה לארגונים רבים לחשוב על תהליכי העבודה שלהם: 80% בוחנים את חווית הלקוחות בארגון שלהם, 77% בוחנים את חווית העובד שלהם ו- 75% בוחנים מחדש את הגישה שלהם בתחום המכירות. 

עוד מצא המחקר כי 83% סברו שהטכנולוגיות בארגון שלהם תומכות בעבודה מרחוק, אך למרות זאת עסקים רבים נאלצו לאמץ טכנולוגיות חדשות על מנת לשפר את יכולת העבודה מכל מקום: 65% הוסיפו פתרונות ועידת וידאו, 54% הוסיפו תוכנות צ'אט/מסרים מיידים ו- 53% הוסיפו כלי שיתוף פרוייקטים. 85% אמרו כי הם מתכננים להשתמש בטכנולוגיות שאימצו במהלך החודשים האחרונים כך שיהפכו לפתרונות קבועים בארגון. רוב החברות שינו את סדרי העדיפויות שלהם באימוץ טכנולוגיות, כאשר 52% הגדילו את השקעתם בתוכנות שיתוף ידע, השקעה שניה בהיקפה רק להשקעתם בתחום פתרונות אבטחת מידע, תחום אשר כמעט שני שליש מן העסקים דיווחו כי הגדילו את ההשקעה בו. 

66% מהחברות בגודל בינוני המעסיקות 251-500 עובדים, העלו את סדר העדיפות שלהם ביישום פתרונות שיתוף ותקשורת. 32% דיווחו כי לעובדים קשה להתרגל לטכנולוגיות החדשות ולאמצעי התקשורת שעומדים לרשותם כיום. חברות בגודל בינוני עשו את השינוי הגדול ביותר בסדרי העדיפויות בתחום הטכנולוגיות. 74% דיווחו על הגדלת ההוצאות על אבטחת מידע, 66% הגדילו השקעות בתוכנות שיתוף, 59% השקיעו בתוכנות לניהול מוקדי שירות, ו- 53% הגדילו את ההוצאה על כלי מעקב אחר אנשי קשר (Contact Tracing). 

"מודל העבודה מרחוק יוצר מודלים עסקיים חדשים שהפכו לקבועים.  ברור לכולם כי אימוץ הגישה של 'עסקים כרגיל, אך מרחוק' אינה מספיקה", אמר רפי שקולניק, מנכ"ל אוויה ישראל. "הקורונה האיצה את פרוייקט הטרנספורמציה הדיגיטלית ושמה פוקוס חדש על חווית הלקוח והעובדים. בנוסף, תהליכים חדשים וכלים טכנולוגיים משנים לחלוטין את הדרך שבה צוותים עובדים יחד. באוויה אנו מדריכים את הלקוחות שלנו, ביניהם בתי ספר, קמעונאים, גופי בריאות, משרדים ממשלתיים ועסקים בכל הענפים ובכל הגדלים ליישם פתרונות שיאפשר להם לתקשר ולשתף ידע גם בעבודה מרחוק".

הסקר נערך באוגוסט 2020 וכלל 300 מנהלים בכירים בעסקים ומקבלי החלטות בתחום הטכנולוגיה. 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG