על פי המחקר ריבוי-עננים היברידי הוא מודל ה- IT האידיאלי עבור שירותי בריאות, אבל הם איטיים באימוצו. 84% מציינים כי הם חסרים את כישורי ה- IT כדי לענות על הדרישות העסקיות

 

נוטניקס, מובילה במחשוב ריבוי עננים היברידי, הציגה ממצאים אודות מגמות אימוץ הענן במגזר שירותי הבריאות במסגרת סקר "מדד הענן הארגוני" (Enterprise Cloud Index) – ECI. על פי המחקר, ארגונים במגזר שירותי הבריאות נמצאים בשלבים מוקדמים של אימוץ הענן, ונמצאים מתחת לממוצע הגלובלי בהשוואה לענפים אחרים. עם זאת, האימוץ צפוי לזנק מ- 27% ל- 51% במהלך 3 השנים הקרובות, בהתאם למגמה הגלובלית של מעבר לתשתיות IT מרובות עננים אשר כוללות שילוב של עננים ציבוריים ופרטיים.

ריבוי עננים (Multicloud) היא ארכיטקטורת IT מרכזית הזוכה לאימוץ הולך וגדל ברחבי העולם. למרות זאת 30% מן המנהלים במגזר הבריאות שהשיבו לסקר טענו כי ענן פרטי הוא מודל הפעלת ה- IT הנפוץ ביותר שלהם. תעשיית שירותי הבריאות נמצאת תחת רגולציה כבדה, וסיבות של פרטיות ואבטחה הן כנראה אלו שגורמות לתעשייה להיות איטית יותר באימוץ הענן הציבורי כמרכיב משמעותי בסביבת ה- IT. 

על פי הממצאים, המורכבות של ניהול חוצה עננים מהווה אתגר משמעותי עבור ארגוני בריאות. 92% מהמשיבים מסכימים כי הצלחה באימוץ תשתית שכזו דורשת כלים לניהול פשוט יותר של מספר תשתיות ענן שונות. כדי לטפל באתגרים המרכזיים הקשורים לממשקיות, אבטחה, עלויות ואינטגרציה של נתונים, 90% מהמשיבים מציינים כי מודל של ריבוי עננים היברידי יהיה אידיאלי. 

"ריבוי עננים נמצא כאן כדי להישאר איתנו, אבל המורכבות והאתגרים נותרים בעינם כאשר הרגולציה היא זו שמכתיבה החלטות IT רבות אצל ארגוני הבריאות", אמר ג'וזף וולפגראם, סמנכ"ל טכנולוגיות שירותי בריאות בנוטניקס. 

המשיבים בסקר הענן בשירותי הבריאות נשאלו לגבי אתגרי הענן הקיימים, כיצד הם מפעילים כיום יישומים עסקיים, והיכן הם מתכננים להריץ אותם בעתיד. המשיבים נשאלו גם לגבי השפעת המגיפה על החלטות לגבי תשתית ה- IT כיום ובעתיד, וכיצד אסטרטגיית ה- IT וסדר העדיפויות עלולים להשתנות כתוצאה מכך. מן הממצאים בדוח השנתי לענף הבריאות עולה כי

האתגרים המרכזיים של ריבוי עננים כוללים: אינטגרציה בין נתונים במספר עננים (49%), ניהול עלויות (48%), ואתגרי ביצועים ברשת – Network Overlays (45%). 

לאור העובדה שיותר מ- 84% מהמשיבים טוענים כי הם חסרים כרגע את כישורי ה- IT הנדרשים כדי לעמוד בדרישות העסקיות, הצורך להפוך את התפעול לפשוט יותר יהיה נושא מרכזי אצל רבים בשנה הקרובה. עם זאת, מנהלי IT מבינים כי לא קיימת גישה אחת לגבי הענן שמתאים לכולם, ולכן גם רוב המשיבים מסכימים כי ריבוי-עננים היברידי הוא אידיאלי עבורם. 

ניידות יישומים נמצאת בעדיפות. כל ארגוני הבריאות (100%) העבירו יישום אחד או יותר לסביבת IT חדשה במהלך 12 החודשים האחרונים. לרוב מדובר בהעברת יישומים מסביבות מסורתיות אל ענן פרטי, זאת לאור אחוז השימוש הגבוה בענן פרטי ובמרכזי נתונים מסורתיים בקרב ארגוני הבריאות. 80% מהמשיבים מסכימים כי העברת עומסי עבודה לסביבת ענן חדשה יכולה להיות תהליך יקר וגוזל זמן. הם מציינים את נושא האבטחה (48%) כסיבה מרכזית למעבר, בהשוואה ל- 41% בסקר שריכז את כל הענפים. לאחר מכן נמצא צורך בשליטה ביישומים (38%), ושיפור ביצועים (36%). 

הצורך בהמשכיות עסקית ובהתאוששות מאסון מקדם אימוץ ענן. מאחר שמגזר הבריאות נמצא תחת רגולציה כבדה, ארגוני הבריאות היו איטיים יותר באימוץ הענן הציבורי כמרכיב מרכזי בסביבת הענן שלהם. עם זאת, מקצועני IT במגזר הבריאות מאותתים על כוונה להשתמש בשירותי ענן ציבורי כתשתית IT משלימה לצורך גיבוי ושמירה על המשכיות עסקית. למעשה, הם מציינים האתגר הזה כמוטיבציה מרכזית להגברת השימוש בריבוי עננים (38%). 

בראש סדר עדיפויות של מחלקות ה- IT בגופי בריאות במהלך 12 עד 18 החודשים הקרובים נמצאים אימוץ של 5G (47%), שירותים מבוססי AI ולימוד מכונה (46%), שיפור יכולת התאוששות מאסון (45%), וניהול ריבוי עננים (44%). המשיבים ציינו גם כי מגפת הקורונה דחפה אותם להגביר את הוצאות ה- IT שלהם בתחומים כגון הגברת עמדת אבטחה המידע (62%), הטמעת טכנולוגיות לשירות עצמי מבוססות AI (60%), ושדרוג תשתית IT קיימת (48%).

זו השנה הרביעית בה Vanson Bourne עורכת מחקר עבור Nutanix, כשהיא סוקרת יותר מ- 1,700 מקבלי החלטות IT ברחבי העולם. 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG