ולאחרונה אף הושלם פרויקט הטמעת מסופני דיווח בחברה. 

חברת מידעטק, חברת בת של מטריקס, השלימה פרויקט הטמעת מערכת ERP Priority מתקדמת בד"ר פישר, שכולל מודול ייחודי שפותח על ידי מידעטק ומותאם לצרכי חברות פארמה. מערכת ה-Priority החדשנית הוטמעה בחברות השונות בקבוצת ד"ר פישר והפכה מערכת הליבה של הארגון שמאפשרת למעשה לרכז את כלל המידע שלו, להקל על תהליכי הדיווח בעולמות הייצור והלוגיסטיקה, לייעל את ההתקשרות מול גורמים וממשקים חיצוניים ולזרז את תהליך הייצור. הפרויקט ארך כשנה ועלותו מוערכת בכשלושה מיליון ₪. 

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק. קרדיט – עמרי מירון

מחלקת מערכות המידע בד"ר פישר התגייסה לפרויקט מתמשך של שדרוג מערכת ה-ERP הארגונית בשל הצורך לייעל את מערך הייצור והדיווח בחברה. זאת במטרה לאחד את כלל הדיווחים, שהיו במערכות מבוזרות, לכדי מערכת אחת מסונכרנת אשר מסוגלת לתת תמונת מצב מלאה ועדכנית בכל רגע נתון. טרם פרויקט הטמעת המערכת, המערכות שפעלו בד"ר פישר היו מספר מערכות AS400 ותיקות ומרבית תהליכי הדיווח בוצעו בצורה ידנית. בשנה האחרונה הוטמע מודול פארמה מיוחד על גבי מערכת Priority, המאפשר לחברה לספק מוצרים איכותיים העומדים בתקנים והנהלים המחמירים בתחום, ומשווקת בארץ ובעולם. מודול זה פותח על ידי מידעטק, שליוותה את ד"ר פישר בכל שלבי התהליך. 

תהליך היישום כלל אפיון מפורט של התהליכים העסקיים בחברה, המערכות הקיימות, הנתונים הקיימים במדיות השונות ואיכותם והמתאם בין הנתונים במערכות השונות אשר נוהלו בצורה שונה בכל מערכת. מערכת ה-Priority שהוטמעה מאגדת את כלל פעילות החברה, כולל ייצור, ייצוא, ניהול מלאי, מעקב אחר סחורה וניהול לוגיסטי. בנוסף, בעת יישום המערכת ניתן דגש מיוחד לעבודה מול ממשקים וגופים חיצוניים, אשר חיוניים לפעילות השוטפת של החברה, כך שהמערכת החדשה מקלה משמעותית את תהליך התקשורת מולם. 

תהליך הסבת הנתונים בפרויקט התבצע בצורה קפדנית במיוחד לאור העובדה שקבוצת ד"ר פישר שמה דגש על איכות המוצרים. יתרה מכך, מודול הפארמה הייחודי מאפשר מעקב באופן קפדני ביותר אחר ייצור המוצרים כולל בדיקות איכות מקיפות של חומרי הגלם, ומייעל  את עבודת הייצור באמצעות כך שהוא מאפשר לעובדי המפעלים לעבוד במקביל על חומרי הגלם השונים, דבר שלא התאפשר קודם לכן. 

הודות לשדרוג המערכת, התאפשרה לאחרונה הטמעת מערכת מספוני דיווח  Onlineבמפעל התמרוקים של החברה. מסופני הדיווח מהווים פתרון טבעי אשר מתממשק בצורה ישירה עם מערכת ה-ERP של החברה, כשהם מאפשרים לעובדים לדווח בזמן אמת על ייצור מוצרים, כולל ניהול חומרים, לבצע תהליכי בקרת איכות, לקבל התראות בעניינים הנוגעים לאיכות המוצר ומקלים משמעותית על תהליכי הייצור ושרשרת האספקה. המספונים יוצרים חסכון בדיווחים, ייעול מערך בקרת האיכות ומונעים טעויות בשרשרת האספקה באמצעות מתן אינדיקציות בזמן אמת. כמו כן, בשל העובדה שמדובר בליבת עשיית הארגון, היה צורך להקפיד על רמת אבטחה גבוהה ולכן מסופני הדיווח עומדים בתקנות אבטחת מידע מחמירות.

מסופני הדיווח מחליפים את תהליך הדיווח הידני והארוך לתהליך דיווח ישיר מנקודות הקצה לתוך המערכת, כולל תנועות הייצור והתנועות הלוגיסטיות במקום אחד. מעבר ליכולת הדיווח בזמן אמת המאפשרת לקבל תמונת מצב עסקית מלאה, מסופני הדיווח מאפשרים לדייק את עבודת המפעלים ולחסוך טעויות אנוש באמצעות בקרות איכות, בדיקות חומרי גלם וסימון מוצרים באמצעות ברקודים. בנוסף, מסופני הדיווח מקלים גם על תהליכים לוגיסטיים של החברה בכל הנוגע לעדכון מלאי, העברות בין מחסנים וכן הלאה. כיום עשרות עובדי החברה ממחלקות שונות כולל עובדי המפעלים ומחלקת הלוגיסטיקה משתמשים במסופני הדיווח. 

משה זילברשטיין, מנכ"ל ד"ר פישר: "הטמעת מערכת ה- ERP Priorityהחדשנית שידרגה פלאים את יכולות העבודה והניהול שלנו, ואפשרה לנו לייעל משמעותית באתרי המפעלים השונים את עבודת הייצור שלנו, שמהווה את אחד מאבני היסוד של החברה. הפרויקט בוצע במאמץ מרוכז ובמקביל לעבודה השוטפת תוך שמירה על ההמשכיות העסקית של החברה. 

המקצועיות והמסירות של אנשי המקצוע מטעם מידעטק הורגשו כבר מהשלב הראשון בפרויקט ולכל אורך הדרך ואנחנו שמחים שיחד עמדנו בכל היעדים שהצבנו לעצמנו". 

אבי יחזקאל,  מנהל פרויקט ERP ומע' מידע ד"ר פישר: "הטמעת מערכת ה-ERP Priority בצורה חלקה, תוך רציפות מלאה של הפעילות השוטפת והמשכיות עסקית מקצה לקצה, התאפשרה בזכות העומק המקצועי של חברת מידעטק, המסירות המוחלטת של צוות הפרויקט מטעמה וגיבוי מלא של הנהלת שתי החברות".

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק: "מידעטק הביאה עימה לד"ר פישר את הניסיון הרב שצברה ביישום מערכתPriority  בחברות בתחום הפארמה והקוסמטיקה. הפתרון שיושם בד"ר פישר כולל מודולים ייחודיים שפיתחנו לשוק הפארמה והקוסמטיקה בישראל, וכמו בפרויקטים אחרים, הוכחנו כי מידעטק מסוגלת לבצע פרויקטים מורכבים ומאתגרים ולמנף ולשדרג את הפעילות העסקית של כל ארגון תוך עמידה בלוחות זמנים  ובתקציב. היכולות המשופרות אליהן הגיעה החברה בזכות הטמעת המערכת, לצד אפשרות הדיווח בזמן אמת וקבלת תמונת מצב עסקית עדכנית בכל רגע נתון, מאפשרים לד"ר פישר לייעל את מערך הייצור והלוגיסטיקה שלהם, לעמוד בתקנים מחמירים ולהציע מוצרים איכותיים השומרים על יתרונם התחרותי ולהמשיך לשחק תפקיד מרכזי בתחום הקוסמטיקה והפארמה".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG