מגזין AVMaster מביא תרגום למאמר דיעה חשוב של גארי-קיי- מו"ל rAVe publications

קראו לי ספקן, אני לא חושב שאני כזה, אולי. חייתי טכנולוגיה כמעט 30 שנה, אני לא מתרגש ממוצרים טכנולוגיים חדשים לעיתים קרובות. האייפון היה וואו ענק. תקשורת אלחוטית הייתה בגדר 'הגיע הזמן כבר' היות והייתי מאלו שנסעו עם מחבר טלפון (אם אתם לא יודעים מה זה, כנראה שאתם צעירים יותר מדור המילניום). ומכוניות אוטונומיות מרגשות אותי יותר מכל מוצר טכנולוגי אחר אי פעם ואני אוהב את כל הדברים המגניבים שהתעשייה הזו עושה. רזולוצית HD הייתה דבר עצום, עבור כולנו – אפילו יותר מחיבור ה-VGA במחשבי  IBM ! אבל רזולוצית 4K מעיפה את ה-HD הצידה. בימים אלו אני כמעט ולא הולך לקולנוע אם אין לו מקרן 4K – אני יוצא מגדרי על מנת לחלוף על פני שני תיאטראות שאינם 4K להגיע לקולנוע שמקרין ב-4K DCI ככל האפשר. תמיד חשבתי שזה מגניב שיוצא לי לראות את כל החידושים הטכנולוגיים לפני שכולם רואים אותם – דברים שחברים שלי חושבים שמגניבים עכשיו (כמו שילוט דיגיטלי וזיהוי פנים), ראיתי בתערוכת Infocomm או בתערוכת שילוט דיגיטלי לפני שש שנים או יותר.

תמונה- rAVe publications

אני תוהה לגבי עתיד ה-AV המון. וכפי שאתם כנראה יודעים, לא רק שכתבתי על כך בעבר, אלא גם הוזמנתי לנאום פעמים אינספור בתערוכות ואירועים מיוחדים בנוגע לעתיד טכנולוגית AV וכיצד היא תשפיע או לא תשפיע עלינו. נראה כי ישנה אבולוציה טכנולוגית מתמדת (כדוגמת HD ל-4K) או לפעמים מהפיכה (כדוגמת AV Over IP) שמהווה נושא הרצאה מרתק לנוכחים. ברוב המקרים, זה קל לראות כיצד מוצר חדש או שיפורים טכנולוגיים ישנו דברים.

אולם הבנתי היום שייתכן ועתיד שוק ה-AV שלנו אינו בידי אף מוצר חדש, טכנולוגיה חדשה או חברת AV בכלל. למעשה, מדובר באיש (או אשת) AV, כיום, ששולט בעתיד ה-AV של כולנו, אבל אינם מודעים לכך, עדיין. אני מדבר על עוזרי ה-AV האישיים של ג'ף בזוס. כן – ג'ף בזוס הזה – זה שהתחיל את אמזון. תנסו רגע להתחבר להגיון.

אלכסה של אמזון היא משהו מדהים. ייתכן והא הדבר הכי מדהים מאז המצאת האייפון של אפל. וייתכן ואפילו הרבה יותר. האייפון היה מהפכני כי הוא שימש כטלפון נייד, שולח אימיילים, רושם הערות, מקליט קולי, לוח שנה, רשימת מטלות, שעון יד ופנס – הכול באחד. הוא החליף 10 דברים שהשתמשתי בהם כל יום. ושכחתי להזכיר את נושא המצלמה !

לפני שנה בערך, רכשתי בעל כורחי אמזון דוט. חיכיתי לגרסה של אפל כי הייתי משוכנע שתהיה טובה יותר. במחשבה לאחור, אני שמח שקניתי את האלכסה דוט היות וגרסת אפל, הנקראת הום-פוד פשוט נוראית בהשוואה לדוט. נכון, היא נשמעת טוב יותר, אבל זה לא מה שאני משתמש בו בעיקר אז לא אכפת לי. תוכנת זיהוי קולי של אלכסה עובדת הרבה יותר טוב מאשר סירי הותיקה

מי שירכוש את ההום-פוד (HomePod) עבור יכולות דמוי אלכסה יחווה בדיוק איך שהרגיש להשתמש בתוכנת המפות המובנית באייפון במקום בגוגל מפות בשנת 2010. בכל אופן, אני מגיע לנקודה אז סבלנות.

אלכסה מתחברת בקלות ובשקיפות לכמעט כל דבר שתרצו שתתחבר אליו. והיא מתעדכנת באופן שבועי – כן, שבועי – עם עדכוני קושחה בימי שישי המתבצעים מאחורי הקלעים ושדרוגי תוכנה. וכך, בדיוק שחשבתם שאלכסה לא יכולה לעשות משהו שרציתם, היא כן יכולה – אתם רק צריכים להמתין ליום שישי הקרוב – היות ומישהו כבר יוסיף את היכולת הזו. ובכל זמן נתון, תוכלו להוסיף את יכולות אלכסה ולקבל שליטה מצד שלישי על מערכת תאורת לוטרון שברשותכם, הוילונות והתריסים, מערכת הקירור והחימום , הטלוויזיה, ה-DVR, הכבלים, SONOS, מערכת האבטחה הביתית, המצלמות ואפילו מכונת הכביסה והמייבש (כן, יש לי את היכולת הזו – למרות שעדיין לא מצאתי שימוש עבורה). היא יכולה גם להתקשר לאנשים, להשמיע כל ערוץ רדיו בעולם, להקרין קדימוני סרטים, ולשחק Jeopardy!, לנגן רדיו Sirius ו-XM – היא יכולה לעשות כמעט הכל. היא מיועדת לצרכן הממוצע או יישומים ביתיים – הכול על מנת לפשט לכם את החיים.

גארי קיי- rAVe publications

אבל היא ניתנת גם לשדרוג כך שתוכל לשלוט בכל דבר. ואני מתכוון כל דבר- מקרנים, רשתות שילוט דיגיטלי, מערכות AV Over IP, סקיילרים, ממתגים, מערכות שמע, מערכות תאורה מקצועיות, חדרים, מבנים וכו' – הבנתם את הרעיון. למעשה, מספר חברות אינטגרציה ובינם AVI Systems ו-Whitlock פיתחו יכולות אלכסה המוסיפים קישוריות ושליטה קולית על חדרי ועידות באמצעות אלכסה. אולם, לעת עתה, זהו אינו השוק אליו מכוונת אמזון – גם לא בטווח הרחוק. למעשה, יכולות התחום המקצועי עבור אלכסה פותחו עד כה על ידי חברות צד שלישי כגון אינטגרטורים או יצרני הציוד הנשלט עצמם. אף אחד מפיתוחים אלו אינו נמצא ביכולות המובנות של אלכסה. עדיין.

אבל מה אם הם כן היו ? מה אם אמזון הייתה מחליטה להוסיף לאלכסה שליטה מקצועית על תאורה, חדרי בקרה, שליטה על AV ושליטה מרחוק על כל דבר שהוא AV – כיכולת מובנית ? מחשבה מפחידה, לא ?!

ובכן, זה כנראה לא הולך לקרות – חוץ מאפשרות אחת קטנה. מה יקרה אם ג'ף בזוס יחווה מה שכולנו חווים בתחום המקצועי ?

מה אם כל פעם שהוא רצה לעשות שיחת ווידאו, היה עליו לגשת לחדר רבע שעה לפני זמן הפגישה ולבדוק שהמערכת עובדת ? מה אם הוא היה לוחץ 'התחל' במסך המגע בחדר הועידות ושום דבר לא היה קורה ? מה אם הוא היה ממתג כניסות במסך וזה היה 'קופץ' מעל הכניסה שרצה כל הזמן ? ומה אם הוא היה מנסה לחבר את הלפטופ שלו למערכת ה-AV ולפעמים זה היה עובד ולפעמים לא ?!
כל עוד אנשי ה-AV הטכניים הצמודים אליו מכינים את החדרים לפני שמייסד אמזון, ג'ף בזוס, מגיע אליהם, כך שלא יהיה עליו להפעיל שום דבר בעצמו, התעשייה בה אנו פועלים תשרוד כפי שתמיד עשתה. אבל, אם הוא אי פעם יחווה מה זה באמת להיות בחדר AV שלפעמים פשוט לא עובד, הוא יוכל לצעוק במסדרון: "תביאו לכאן את צוות אלכסה מייד ובואו נגרום לכל החרא הזה לעבוד עם דוט!"

באותו הרגע, עתיד ה-AV שלנו עלול להשתנות לנצח.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG