לנובו ישראל מכריזה על ה-ThinkPad X1 Fold, המחשב המתקפל הראשון בעולם שמסמן עידן חדש של מחשוב נייד

תמונה - לנובו

לנובו ישראל מכריזה על תחילת המכירות של ה-ThinkPad X1 Fold – המחשב המהפכני ופורץ הדרך שיצר קטגוריה וחשיבה חדשה בתחום המחשוב. ה-X1 Fold הוא המחשב האישי הראשון בעולם עם מסך מתקפל, העובר ביעילות בין מספר מצבים, מהתקן מקופל ועד מסך מלא בגודל של 13.3 אינץ' ומציע יעילות וניידות שמציעים כיום רק טלפונים חכמים, כמו גם את העמידות והאמינות לה מצפים המשתמשים מכל מחשב ThinkPad. 

מחקרי חוויית משתמש מראים שמשתמשים העוברים לעתים קרובות בין שימוש בטלפון, טאבלט ומחשב נייד מחפשים מכשיר היברידי שמסוגל להציע יכולות ויתרונות אלו. ThinkPad X1 Fold, שנחשף לראשונה במאי 2019, הוא מכשיר חלוצי, סוג חדש של מחשב קל משקל וחדשני במשקל של פחות מק"ג אחד, שיכול לגשר בהצלחה בין עוצמות הליבה של כל שלושת התחומים, ובלי להתפשר על ביצועים או גודל המסך. עם זאת, הוא קומפקטי מספיק כדי להחליק בקלות גם לתיק הקטן ביותר. בנוסף, פותחה עבורו תוכנה חכמה להחלפת מצבים כדי להתאים אותו לשימושים שונים בסביבות תפעול חדשות.

ה- X1 Foldנבנה משילוב של סגסוגות קלות בשילוב עם סיבי פחמן והוא מכוסה במעטה עור אלגנטי שעוטף אותו. כשהוא פתוח במלואו, ה-X1 Fold מתאים לצריכת תוכן מבוססת מגע על גבי מסך ה-OLED. במצב עמידה אופקית, הנעזר במעמד משולב במעטה עור, ניתן לסקור או לכתוב הערות על טקסטים או להשתמש במקלדת המיני המתקפלת המתחברת באמצעות בלוטות'. כשהיא מקופלת וסגורה, המקלדת מאוחסנת ונטענת באופן אלחוטי בתוך המערכת ומאובטחת במקומה באמצעות מגנטים. במצב עמידה אנכית משתמשים יכולים לכתוב הערות או לשרטט תרשימים בעזרת ה-Active Pen או לקרוא ולחתום על מסמכים משפטיים. קיפול המסך למצב שטוח לחלוטין יהפוך את המכשיר לטאבלט וכיפוף קל שלו יאפשר קריאה נוחה בספר דיגיטלי.

במצב העבודה המוכר של מחשב נייד, המשתמשים יכולים להשתמש בשני המסכים במקביל לצרכי פעולות הדורשות ריבוי משימות. השתמשו בחלק העליון לשיחת וידאו, ובמקביל תוכלו לערוך מצגת בחלק התחתון. השוו בין מסמכים, אחד מעל השני, או רשמו הערות על גבי מסך אחד תוך כדי צפייה בהרצאה בשני. שימושים אלה יכולים להיעשות במצב אנכית או אופקית, בהתאם לצורך. ה-X1 Fold יתאים גם לשימוש בסביבה משרדית, בעזרת חיבור מקלדת בגודל מלא ועכבר ומסך נוסף באמצעות חיבור ה-USB Type-C. 

 
תמונה - לנובו

אמינות ועמידות

תהליך פיתוחו של ה-X1 Fold נמשך יותר מארבע שנים, ובמהלכן נבחנו עיצובים שונים עד שנבחר יחס היבט של 4:3 עם תצוגת 13.3 אינץ' בכדי לייצר את חוויית המחשוב המושלמת עם רמת הפרודוקטיביות הגבוהה ביותר.

באמצעות השותפות עם מהנדסי אינטל ועם חטיבת המסכים של LG נקבעו סטנדרטים חדשים להגדרת טכנולוגיית המסכים המתקפלים המושלמת. תצוגת ה-pOLED ב-X1 Fold עברה מבחני עמידות נוקשים כדי להבטיח שהיא עומדת בקריטריוני שימושיות מבחינת נקישות, זיהוי תנועה, נגיעה ונפילות. מעבר לכך, ה-X1 Fold נבנה כדי לעמוד בבדיקות העמידות שעוברים דגמים אחרים במשפחת ThinkPad, והוא נדרש לעבור בדיקות מחזורי קיפול מקיפות, מבחני לחץ ומבחני שימוש בעט כדי לעמוד בקריטריוני האיכות המחמירים של משפחת ה-Think.

"יצירת המחשב האישי המתקפל הראשון בעולם העמידה בפנינו אתגר הנדסי ממשי", אמר כריסטיאן טייסמן, מקבוצת המחשבים העסקיים וההתקנים החכמים בלנובו. "מורשת ה-ThinkPad האגדית שלנו סיפקה לנו את הבסיס לתכנון הפרוגרסיבי שאנו מציעים לאורך שנים וכדי להציע כעת יצירת מופת הנדסית כמו ה-X1 Fold, קטגוריה חדשה של מכשירים שנבראת פעם אחת בעשור".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG