אין רגע דל בעולם העבודה המודרנית שחווה שינויים על בסיס שבועי. בין אם מדובר בפיצ'רים חדשים או רכישות שנועדו להרחיב את היצע הפלטפורמות של היצרניות בתחום- הנתיב כבר ברור: יצירת פלטפורמה אחת, גדולה מספיק, ממנה יוכלו המשתמשים לצרוך שירותים וכלים ליצירת חווית עבודה שתיתן מענה שלם לארגון. 

ZOOM

הקרב על מערכת הקולבורציה ניטש, משתמשי הקצה צורכים יותר מפתרון אחד לצורך תקשורת ולכן הספקטרום רחב יותר והפלטפורמה צריכה לכלול את האפשרות לאכלס כמה שיותר כלים. שחקנית בולטת מתחום הווידאו – זום, הכריזה על רכישת חברת Workvivo. מדובר ברכישה שהיא הצהרה חד משמעית: זום נכנסת לליגה של גוגל ומיקרוסופט כספקית פלטפורמה לעבודה הארגונית.

אז על מי מדובר?

Workvivo הוקמה בשנת 2017 עם חזון שנראה שהותאם לעבודה המודרנית כבר אז; שיפור חווית העבודה באמצעות כלים המאפשרים תקשורת פנים ארגונית כדוגמת רשת חברתית פנימית, קבלת פידבקים ועדכונים שונים ועוד. ב-2018, כשנה לאחר היווסדה, ראה אריק יואן מייסד זום, את הפוטנציאל הגלום והשקיע בה. ב-2019 הגיעה Workvivo ל-100 לקוחות ובשנת 2021 הגיעו לכמיליון משתמשים בעולם. הספק יפה לכל הדיעות. 

הפן האנושי בטכנולוגיה

שימור עובדים, שיפור חווית הקליטה בארגון ויצירת תחושת שייכות הינם חלק מהותי מהעבודה המודרנית וחיוניים לא פחות מכלים אחרים בה. ולכן הרכישה שהוכרזה על ידי זום אינה מפתיעה, היא הגיונית לחלוטין עבור זום ומשלימה עוד חלק בפלטפורמה אותה רוצה זום להציע ללקוחות. מחקרים בתחום מראים כי שיעור שביעות הרצון בארגונים שהטמיעו פתרונות כדוגמת Workvivo גבוהים יותר, כך  גם תחושת השייכות. הפן האנושי וחיבורו לטכנולוגיה אינו חדש גם עבור מתחרה גדולה בשם   מיקרוסופט, שמתחזקת את ה-VIVA וה-Yammer, כלים  חברתיים  ארגוניים שניתן למצוא בפלטפורמת M365 כבר היום.

הרכישה עצמה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של שנת 2024 והיקפה לא נמסר, הפוטנציאל עבור שתי החברות מובהק: גידול היצע השירותים ללקוחות. זום מעוניינת למצב את עצמה כפלטפורמה לגיטימית עם מענה רחב הנוגע בשיחות ווידאו, וובינרים, מוקדי טלפון, טלפוניה וכעת גם בחווית העובדים. על פניו נראה כי המהלך בעל היתכנות גבוהה להצלחה, השאלה היא כיצד יצליחו זום לשלב את Workvivo באקו-סיסטם הגדול ובאיזה אופן ימנפו את המהלך לרכישת לקוחות חדשים ובידול מהתחרות.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG