HARMAN, חברת הבת של סמסונג תספק את תא הנהג הדיגיטלי (Digital Cockpit) שפיתחה לענקית הרכב טויוטה

בין השותפים המרכזיים בתכנון הפתרון והטכנולוגיה נמצא צוות HARMAN ישראל, המתמחה בטכנולוגיות ראיה ממוחשבת ולמידה עמוקה (Deep Learning). ״מדובר בפריצת הדרך הקרובה בתחום הרכב״

, AVmaster מגזין המולטימדיה
מיכל גבע. תמונה - סמדר כפרי

חברת האוטומוטיב HARMAN, המתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, תספק את מערכת תא הנהג הדיגיטלי (Digital Cockpit) שלה המבוססת על שימוש בטכנולוגיית 5G, ליצרנית הרכב היפנית הענקית טויוטה. ההישג מרחיב את בסיס הלקוחות של החברה מעבר לארה"ב ואירופה. על פי הערכות בתעשיית הרכב העולמית, היקף העסקה קרוב ל-80 מיליון דולר. 

המערכת מפשטת את התצוגה במכונית ומציגה על מסכי ענק את המידע הדרוש לנהג בממשק אינטואיטיבי וברור. בין הפונקציות הנכללות: מידע ADAS  (מערכות סיוע מתקדמות לרכב), ניווט שוטף, ניגון מולטימדיה ומגוון תפריטי הפעלה נוספים. פתרון דומה של HARMAN מסופק כיום לרכב השטח החשמלי BMW iX. 

בין השותפים המרכזיים בתכנון הפתרון והטכנולוגיה נמצא צוות HARMAN ישראל, המתמחה בטכנולוגיות ראיה ממוחשבת ולמידה עמוקה (Deep Learning). מערכת ניווט מתוגברת במציאות רבודה (AR) שפיתח הצוות הישראלי כבר משולב בדור החדש של מכוניות מרצדס-בנץ (סדרת A-Class, ML-Class ואחרות).

מכוניות העתיד של טויוטה, יצויידו ב׳מרכז תקשורת׳ אלחוטי, עם אפשרות לתקשורת אלחוטית ו-GPS. המערכת מספקת פונקציות שונות, כולל מידע על התנועה בכבישים, הזעקת חילוץ חירום בזמן תאונת דרכים ומעקב אחר מיקום מכונית גנובה. היא משמשת גם לעדכון, או הורדה באמצעות תקשורת OTA – Over The Air שפותחה בישראל – של תוכנות תפעוליות שונות לרכב ותכני מולטימדיה, הממלאים תפקיד חיוני בכלי רכב מקושרים.

 

"תא נהג דיגיטלי אינו אוסף של טכנולוגיות וגאדג׳טים, אלא עוסק ביכולת לשלב מוצרים וטכנולוגיות בהתאם ובצמוד להעדפת הנהג, ולטובת יצירת חוויית נהיגה חדשה ויעילה יותר," מסבירה מיכל גבע, מנכ"לית HARMAN  ישראל. לדבריה, החברה רואה את מכונית העתיד דרך אלמנטים שכרוכים בחוויית המשתמשים. החברה מפתחת (ואף חשפה) לדוגמה, מצלמות ומסכים שמחליפים מראות כמו גם מערכות ניווט במציאות רבודה כשהיא מתמקדת בעיקר בהתאמה האישית של סביבת הנהג – לנהג ולנוסעים. ״העובדה שבעתיד הקרוב ניתן יהיה לזהות במדוייק מי האדם שמאחורי ההגה ואנו נוכל לספק לו באמצעות הענן וקישוריות אלחוטית (OTA) שלל אפליקציות מותאמות אישית, היא היא פריצת הדרך הקרובה בתחום הרכב״, אומרת גבע. 

״מערכות האינפוטיינמנט, הן חלק מהתמונה הכללית והמגמה״  אומרת גבע. “המסכים באוטו שלך יותאמו לצרכיך ולטעמך… כשתכנס למכונית, היא תתאים לך את הפודקאסט שהחמצת ערב קודם, כולל ההעדפות השמורות במערכת, מגוון אמצעי עזר לנהיגה, דוגמת מערכות שמירת מרחק, או בלימת חירום. אחרי שתשמור את ההעדפות האישיות במערכת, בפעם הבאה שתכנס למכונית היא כבר תדע שזה אתה והמערכות יותאמו לך״. 

 
, AVmaster מגזין המולטימדיה
תמונה - Harman

תמונה ראשית – Harman

שתפו
מערכת AvMaster

מערכת AvMaster

הצטרפו אלינו ותקבלו מאמרים כתבות וראיונות איכותיים, שיעזרו לכם להשאר בחזית טכנולוגיית הAV. מבט מעמיק לפתרונות, למוצרים ולשחקניות בתחומים אשר הפכו לחלק בלתי נפרד מכלי העבודה ההכרחיים בכל עסק/ארגון.

כל המאמרים
אולי יעניין אותך גם
הודעות לעיתונות

ביצועים ועיצוב אאוט, חוויית שימוש אין – הטרנדים בתחום הרכב

מנכ״לית HARMAN ישראל: ״היצרנים אימצו בחום את המעבר למכוניות מבוססות התוכנה, המקושרות כל הזמן הקישוריות הקבועה  מאפשרת לפתח מודלים עסקיים שיאפשרו לצרכנים, לראשונה, לרכוש שירותים

לכתבה »

עוד כתבות

רוצים שההצטיידות הבאה תהיה מוצלחת באמת?

קבלו את הידע החשוב ישירות למייל