יום שלישי , ספטמבר 28 2021

השייחים האחרונים של הנגב- פרויקט צילומי בגודל 1:1

פרויקט צילומי מתעד בגודל 1:1 עולם הולך ונעלם: השייחים האחרונים של הנגב, כשהוא משלב אמנות, אנתרופולוגיה, פוליטיקה וכן, גם אופנה  

 
השייחים האחרונים של הנגב- פרויקט צילומי בגודל 1:1, AVmaster
שייח' עאקל אלעטראש (תמונה - אריאל ואן סטרטן)
השייחים האחרונים של הנגב- פרויקט צילומי בגודל 1:1, AVmaster
השייחים האחרונים- שייח עוואד אלעתאיקה (תמונה - אריאל ואן סטרטן)

תערוכת ״אחרוני השייחים בנגב״, הצלם אריאל ואן סטרטן והמפיק סלים (סלאם) אלטורי. תפתח בבית האמנים בתל אביב, ב-26 באוגוסט. 

פרויקט צילומי ייחודי שמתעד את אחרוני השייחים הבדואים בנגב מספק הצצה לעולם שהולך ונעלם ומצוי מרחק נסיעה של 150  ק"מ בלבד מתל אביב. מאחורי המיזם, שהוא שילוב מנצח של של צילום, אמנות, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, פוליטיקה ואופנה, עומדים הצלם אריאל ואן סטרטן והמפיק סלים (סלאם) אלטורי. התערוכה, שכוללת 30 תמונות של שייחים בגודל טבעי, בהדפסות של 1.10 על  2 מטר, תפתח השבוע, ב-26 באוגוסט, בבית האמנים בתל אביב.

 
השייחים האחרונים של הנגב- פרויקט צילומי בגודל 1:1, AVmaster
שייח איברהים אבו עיידה ואריאל ואן סטרטן (תמונה - ורהפטיג ונציאן)
השייחים האחרונים של הנגב- פרויקט צילומי בגודל 1:1, AVmaster
שייח אחמד מחמד סלמן אבו חמיד אזברגה (תמונה - אריאל ואן סטרטן)

במשך שלוש השנים האחרונות תיעדו שני היזמים את השייחים הבדואים בסביבתם הטבעית. ״דרך הצילומים ניתן כבר לראות את הקדמה והבריחה מהשורשים בלבוש השייחים. ברגע שהתרבות הזו תיעלם, התרבות הבדואית כפי שאנו מכירים אותה תתחיל לקרוס״, הם אומרים. לצורך השלמת המשימה, שותפה במיזם  חברת Epson ישראל, ששמחה לתרום את המדפסות והנייר המיוחד להדפסות הענק, ויחד, הפכו את הפרויקט הייחודי לתערוכה, שבחלקה ממומנת ע"י Epson ישראל ובחלקה ממומנת מתרומות שנאספו בקהילה הבדואית, כך שהפרויקט הפך לפרויקט חברתי מהמעלה הראשונה.

״זהו סיפורו של העם הבדואי ושל תרבות מרהיבה שהולכת ונעלמת לה וחשוב היה לנו לספר אותו מבעד לעיניהם של השייחים״, הם אומרים וחולמים על היום בו הפרויקט יהפוך גם לאלבום מודפס שיספר את סיפור הבדואים בנגב. 

 
השייחים האחרונים של הנגב- פרויקט צילומי בגודל 1:1, AVmaster
השייחים האחרונים של הנגב- פרויקט צילומי בגודל 1:1, AVmaster
שייח' סייח אלטורי (תמונה - אריאל ואן סטרטן)

בבאר שבע, שם, בקצה הרחוב בו הוא גר, נמצא המדבר. ״במדבר הזה התהלכו בדואים לבושים בבגדים מדהימים עם שבריה מבריקה על החגורה״, נזכר ואן סטרטן ומספר ששנים הסתכל והתפעל מהסטייל של השייחים והמכובדים ותמיד חלם לצלם אותם. ״לאחר הצבא עזבתי את הארץ לעשרים שנה ובכל ביקור במדבר שמתי לב שאני רואה פחות ופחות את הבדואים שהכרנו. אז הבנתי שעוד רגע כל התרבות הזו נעלמת ואני חייב לצלם את הפרויקט הזה ויהי מה״. ואן סטרטן חבר לאלטורי, יועץ כלכלי, יליד כפר אלערקיב שבנגב, שממלא בשנים האחרונות שורה של תפקידי ניהול ודירקטריון בגופים גדולים בישראל, שסייע בקשר הראשוני. 

״תמיכה באמנות ואמנים הייתה מאז ומתמיד חלק מהותי מהפעילות היום יומית של Epson״, אומר דניאל בן מויאל, מנהל הפיתוח העסקי ב-Epson  ישראל. ״ הזיקה לאמנות ובעיקר לתחום הצילום היא רבת שנים והדוקה ביותר.  כמשתמשי קצה, הצלמים והאמנים לא מוכנים להתפשר על איכות ההפקה, עושר הצבעים והדיוק עם דרישה לתאימות מושלמת למקור. הם מלווים אותנו לאורך שנים והפידבק הקבוע שלהם מאפשר לנו להעלות את הרף עוד ועוד״.   

 
השייחים האחרונים של הנגב- פרויקט צילומי בגודל 1:1, AVmaster

שייח' חליל פרהוד גאבר אבו-אלקיעאן (תמונה - אריאל ואן סטרטן)

התמונות הודפסו בסדנת ״ורהפטיג-ונציאן״, באמצעות מדפסת P9000 SureColor SC-  EPSONעל נייר צילום מקצועי  Epson Premium Luster  . 

רוצים שההצטיידות הבאה תהיה מוצלחת באמת?

קבלו את הידע החשוב ישירות למייל