Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום שלישי, דצמבר 2
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית מהירות זה לא רק קמ"ש : המסע של ואלנס ואחרות אל עבר המכונית העוצמתית בעולם
    חדשות

    מהירות זה לא רק קמ"ש : המסע של ואלנס ואחרות אל עבר המכונית העוצמתית בעולם

    איתי ברנרBy איתי ברנר13 בספטמבר 2018Updated:19 במרץ 2023אין תגובות3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    לא כל אחד מאתנו זקוק ל 300 קמ"ש במכונית ספורט, אבל עידן המכוניות החכמות מכריח אותנו לחשוב על מהירות אחרת, זו של העברת המידע בתוך הרכב, כמו גם על עוצמת המחשוב שתידרש לכך

    הפרוטוקול המקורי להעברת מידע בין מערכות הרכב השונות שפותח בסוף שנות השמונים על ידי Bosch נקרא CAN- Bus, וכמו כל פס מידע ממוחשב, היה צורך להרחיב אותנו עם השנים, אך היה ניתן לעשות זאת רק עד גבול מסוים. כאשר נוספו למכוניות מערכות חכמות כמו למשל עצירת חירום אוטומטית ושמירה על נתיב הנסיעה, יצרני הרכב נאלצו למצוא פתרונות מתקדמים ומהירים יותר. חלק מהפתרונות הללו מבוססים על פרוטוקולים נפוצים כמו כבל רשת סטנדרטי שמסוגל להעביר עד ל-100 מגה ביטים לשנייה. (שמונה  ביטים הם בייט אחד).

    הבעיה היא שגם עם הטכנולוגיה של היום  לא קיימים פתרונות קסם וקבלה של מהירות גבוהה יותר מחייבת לבצע שינויים מרחיקי לכת שהם לרוב יקרים ובלתי יעילים. על מנת להבין איזה נפח מידע עצום נדרש על מנת להפעיל תכונה חכמה במכונית אוטונומית למחצה, מספיק להסתכל על המערכת שאחראית לזהות עצמים המקיפים את הרכב בזמן הנסיעה. 

    מערכת זו מבית לומינר מסוגלת אמנם לזהות עצמים ממרחק של 250 מטר, אך על מנת לבצע את המשימה הזו בהצלחה, היא  כוללת נכון להיום 16 מצלמות וידאו, 12 חיישני רדאר, כמות לא מבוטלת של חיישני צליל רגישים ועוד ארבעה או חמישה חיישנים מיוחדים מתוצרת החברה. וכמובן שהגרסה הסופית עשויה לכלול עוד הרבה יותר רכיבים.

    ארבעה טרה בייט לשעה

    ההערכה היא כי המערכת הרכב החכמה של העתיד תצטרך לייצר ולהעביר נפח של לא פחות מארבע טרה בייט (Terabyte) של מידע לשעה. רק לשם ההשוואה, בחיבור אינטרנט של "100 מגה" (למעשה 12.5 מגה בייט), ניתן להעביר רק כ-0.36 טרה בייט בזמן הזה, וזה עוד לפני שמדברים על עוצמת המחשוב שנדרשת לשם זאת, אשר עדיין מוגדרת ככזו של מחשב על המסוגל לבצע מיליארדים של פעולות בשנייה.

    כיצד בדיוק יהיה אפשר להעביר כל כך הרבה מידע במהירות שכזו בלי להפוך את המכונית לחדר שרתים?

    יש שני פתרונות קיימים שאפשר לחשוב עליהם: הראשון הוא להשתמש בתקשורת אלחוטית, אך תקשורת זו עדיין אינה אמינה מספיק וקיימות גם בעיות אבטחה רבות. פתרון אחר הוא להשתמש בסיבים אופטיים שנחשבים ליעילים מאוד, אך הם יקרים ורגישים לכל תזוזה קטנה או אבק אשר עשויים לחסום את האור העובר בהם. 

     

    חזית הרשת המשופרת וה HDBaseT של וואלנס

    קיימת גם גישה נוספת של האצת פרוטוקול רשת ה-Ethernet הקיים : אם עד כה המהירות המקסימלית הייתה כג'יגה ביט לשנייה, המטרה היא להגיע למהירות גדולה פי 10.  על פתרון זה שוקדים הספקים בוש וקונטינאנטל, יצרניות השבבים Nvidia ו-Aquantia ויצרנית הרכב פולקסווגן אשר מאוחדים כולם תחת ה-NAV -Networking for Autonomous Vehicles Alliance.

    פתרון נוסף מתבסס על פרוטוקול HDBase  של וואלנס. הפרוטוקול יועד במקור להעברת אותות וידאו בהפרדה גבוהה על גבי כבל רשת רגיל, והוא יכול להגיע למהירות מקסימלית של 6 ג'יגה ביט לשנייה. לפיתוח הזה אחראיות חברות שרוצות מאוד להיכנס לשוק הרכבים האוטונומיים כגון LG, סמסונג וסוני, והמטרה היא להגיע למהירות מרשימות של עד 40 ג'יגה ביט לשנייה.

     

    הנאמנות לנחושת

    למרות כל הפתרונות המתקדמים הללו, חשוב לזכור שמכיוון שרוב יצרניות הרכב נשארו שמרניות באופיין, ייתכן שהפתרון הזמין ביותר יהיה דווקא זה אשר יוכל ליצור את הדור הבא של כבלי הנחושת, אותם יצרני הרכב מכירים כבר עשרות שנים.

    HDBaseT ואלנס רכב אוטונומי
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Articleרוצים לשמוע איך לעבוד טוב יותר?
    Next Article המשחק מעולם לא נשמע טוב יותר!
    איתי ברנר

    מאמרים אחרונים

    הונאות בקרב מבוגרים – ESET מציגה איך ההאקרים מנצלים בדידות ופערי ידע טכנולוגיים

    קרא עוד

    פלטפורמת הלינוקס של רד האט מספקת חוויה משופרת ל-GPUs של AMD, אינטל ואנבידיה

    קרא עוד

    גאווה ישראלית: סטארט-אפ המד-טק הישראלי Nanose Medical זכה במקום הראשון לחדשנות בתחום הבריאות בכנס MEDICA היוקרתי

    קרא עוד

    ענקית הפינטק INTUIT חתמה על עסקה של יותר מ-100 מיליון דולר עם OpenAI: מוצרי החברה יפעלו בתוך ChatGPT

    קרא עוד

    רדט חתמה על הסכם לייצוג והפצת כלל הפתרונות של  יצרנית ציוד הבדיקה והאנליזה Tektronix

    קרא עוד

    MAXHUB Xboard V7: הלוח החכם שמביא רעיונות לחיים

    קרא עוד

    קרן מכבי משדרגת את שירותי הרווחה לאוכלוסיות מוחלשות עם מערכת CRM מתקדמת מבית אברא

    קרא עוד

    כך מכשיר ה-UC San Diego את דור ה-XR הבא עם סוני SRD ו-mocopi

    קרא עוד

    לעשות לייק ולגנוב את האשראי -ESET  מזהירה מפני הונאות פיננסיות מבוססות AI ברשתות החברתיות

    קרא עוד

    NVIDIA מרחיבה את מרכז הפיתוח בבאר שבע פי שלושה ותגייס מאות עובדים בדרום

    קרא עוד

    החדר שומע אותך טוב יותר- הכירו את HP Poly Studio A2

    קרא עוד

    כך טכנולוגיה יכולה לאזן את החזרה הרצויה למשרד

    קרא עוד

    עתיד חוויית האירוח על פי פיליפס

    קרא עוד

    חביבת הקהל – זום מככבת בדו״ח גרטנר לשנת 2025

    קרא עוד

    Samsung מציגה סדרת מסכים חדשה לשוק המלונאות – HU8000F

    קרא עוד

    מהאופרה לחדר הניתוח: טכנולוגיית המיפוי שמשנה את הרפואה

    קרא עוד

    LG פורצת דרך בחינוך: בינה מלאכותית ומסכים חכמים משנים את הכיתה

    קרא עוד

    Crestron Flex: הפתרון האולטימטיבי לשיחות וידאו באיכות גבוהה לעידן ההיברידי

    קרא עוד
    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.