יום שישי , ינואר 15 2021

שלושת העקרונות המנחים של טכום אלקטרוניקה שממשיכה להתפתח גם אחרי רבע מאה

חברת טכום אלקטרוניקה קיימת קרוב לרבע מאה ומזוהה בתחום ה pro-AV בארץ ובעולם בעיקר (אבל לא רק)  בתחומי החינוך והרשויות המקומיות, עבורם פיתחה עם השנים סדרות מוצרים שונות אשר נמכרו באלפי נקודות קצה בארץ ובעולם. ראיון מיוחד עם אביב ברוסילובסקי, מנכ"ל החברה. 

אל הפרק העולמי של הקורונה מגיעה טכום מוכנה. לא שמישהו שם חשב שזה עומד לקרות. זהו אופי הפעילות של החברה הנתפשת כמובילה בתחומי הפעילות שלה, הכוללים בין היתר המשך פיתוח של פתרונות לימוד מרחוק, צילום, הקלטה, ניתוח ועוד. עם רשימת לקוחות קצה מרשימה ביותר, אותה אספה במהלך השנים, ביצעה טכום fine-tuning קליל על מנת לתמוך בצרכים השונים שעלו, לעיתים בהיסטריה, מהאתרים הרבים בארץ ובעולם. 

אחרי שנים ארוכות וביסוס מוניטין איכותי, ברוסילובסקי מתעקש על חשיבות התחרות. כמי שליווה את אבולוציית התעשייה (ליטרלי), נראה שהוא מרגיש נוח להתמודד על הפרויקטים השונים ולא ממקום שחצני או שחוק אלא עם כוונה אמיתית להמשיך להתפתח ולפתח. 

"הלקוח מחפש פתרון שיספק את הצרכים שלו לאורך זמן עם שאיפה לאפס תקלות וללא צורך בתפעול טכני", אומר ברוסילובסקי ומשתף גם בשלושת העקרונות אשר מנחים את החברה בשנות פעילותה הרבות: 

איכות המוצר- ההתקנה ועבודת האינטגרציה.

חוויית המשתמש- התפקיד המרכזי של טכום הוא לפשט את הטכני לפתרון קל לתפעול שעובד תמיד. 

שירות– לקוחות חוזרים הם ה KPI הכי טוב למדידה.  

 

טיפ ללקוח הקצה

ברוסילובסקי מדגיש את חשיבות אפיון הפתרון ואני לא מתפלא. ניכר שלא מעט מנותני השירותים בתחום הזה וברבים אחרים, מרגישים שהלקוח הסופי חייב להיות שותף מלא לשלבים הראשוניים. לדבריו כל לקוח הוא עולם ומלואו, וספק הפתרון חייב להתאים את עצמו לצרכים המדויקים ולא לתת מענה גנרי לכל. 

זוויות מעניינת נוספת לפרויקט מוצלח לפי ברוסילובסקי מדברת בעיקר על – לא להתעצל ! 
לפגוש ספקים שונים, לקבל זוויות שונות, לבקש המלצות, לראות את הפתרון עובד באתרים אחרים ובעיקר להבין שאיכות ואמינות של ספק שווים לא מעט כסף כאשר משקללים את השורה התחתונה. 

את המפגש הזה אני מסיים עם המחשבה על מנעד האפשרויות הקיים בשוק. בכל שוק. מצד אחד אנחנו רוצים ספק עם ניסיון שראה כבר את הטעויות שאנחנו עומדים לעשות והמוקשים עליהם אנחנו עומדים לדרוך, ומצד שני אנחנו חוששים שאותם ספקים ותיקים כבר שחוקים ונטולי מוטיבציה להתפתח.  התחושה היא שכאן יש משהו אחר- גם ניסיון עצום וגם רצון לשמור על מיקוד של צמיחה מדויקת ומתן שירות מנצח.