גם תחום טכנולוגיות התצוגה לא 'נעלם' מוועידת בינת אקספו וכמובן שגם פאנל זה, בהנחיית איתן שור מבינת תקשורת, אירח את מיטב המומחים לדיון מרתק לפיו המקרנים הוותיקים עומדים להידחק אל מחוץ למשרדים, ומסכים באיכויות מטורפות יתפסו את מקומם

איתן שור, בינת תקשורת

יונה מרטון, יועץ לחברות בנושאי AV, פתח את הפאנל בשיתוף הנתון לפיו אמנם ייבוא המקרנים לישראל עלה ברבעון הראשון של 2019 ב-60%, אך רמז כי לדעתו זו שירת הברבור של המקרנים, בעיקר לאור הירידה המתמשכת במחירי מסכים בכלל ומסכי LED בפרט, אשר מביאה לעלייה משמעותית ביישום שלהם. לדברי מרטון, מקרנים עדיין קורצים במצבים מסוימים, אך "כשצריך איכות ללא פשרות – נחפש פאנל LFD עם שוליים צרים, כי מחירי לדים (עדיין) מאוד גבוהים".

מיקי קליין, Samsung
שי גווילי, Primeview

נציגי סמסונג ו-Primeview בפאנל התפארו בכך ששתי היצרניות עשו צעדים משמעותיים בתחום בשנים האחרונות: מיקי קליין מסמסונג ציין כי סמסונג מציעה היום מסכי LFD ללא השתקפות, הטובים יותר ממסכים רגילים או ממסכי הקרנה לחדרי ישיבות. במקביל, הוסיף קליין, נכנסה סמסונג לתחום מסכי ה-LED המקצועיים והעלתה את רף האיכות עם שילוב של מעבדי תמונה מתקדמים: "כבר התקנו בחדרי בורד גדולים מסכים כאלה באיכות שגם בטלוויזיה אתה לא יכול לתת", הוא סיכם. שי גווילי מ-Primeview ציין כי לחדרי ישיבות LFD פחות קורץ: "הפסים (בין הפאנלים) לא מאפשרים מבט מושלם ונקי בשלב זה, ואף אחד לא רוצה אותם באמצע המצגת או טבלת האקסל". לדעתו, "החוכמה היא לייצר מוצר דק, קל, עם זמן שירות מהיר".

נמרוד קליין, AVCOM
עמוס מרואני, Electis

נמרוד קליין מ-AVCOM היה מעט זהיר יותר: "אומרים שב-2021 יהיה באלאנס עם מגמה לכיוון ה LED. חדרי בקרה עובדים 24/7, ו-LED לא מחזיק בתרחישים מסוימים זמן רב, אז להתקנות Heavy Duty הייתי הולך על LCD".

המסכים החדשים נדרשים לספק דרישות נוספות: עמוס מרואני מסמסונג ציין כי בין הדרישות העדכניות ממסכים ניתן למצוא "נגנים מובנים, הפצת תוכן בין מסכים, BYOD- שיקוף של טלפונים חכמים, מחשבים ניידים וטאבלטים ו-Remote Desktop".

יונה מרטון
משתתפי הפאנל

חלק מהדרישות העדכניות נראות אולי מעט כמו גימיקים, אך חלק מהמומחים סוברים כי הן הרבה יותר מזה. הדבר אמור במיוחד במסכים באיכויות גבוהות – 4K ו-8K. מיקי קליין ציין כי סמסונג מתכוונת להשיק מסכים באיכויות כאלה לשוק המקצועי. "המשתמש יוכל לפצל את המסך לכמה מקורות באיכות FullHD או 4K. בתעשייה שלנו זה בעיקר לחדרי בקרה עם מקורות מרובים". מצד שני, גווילי סובר ש"כרגע אין הרבה מה לעשות עם זה. הטכנולוגיה קיימת ומוכנה, (אבל) אין מנועים ותוכן שידחפו את זה, אז כרגע זה נחמד – אבל לא נדרש".

"גימיקים" אחרים שצוברים תאוצה הם HDR ומסכי גיימינג עם השהיה נמוכה. "עד היום במסכים דיברו ניגודיות, בהירות, פיץ' – וזהו", אמר מיקי קליין וציין כי סמסונג כבר מציעה בשוק הישראלי מסכים תומכים HDR. גווילי הוסיף כי מסכי HDR צוברים תאוצה בזכות "דרישה גוברת להוציא מסכים החוצה – למרפסות, לגינות, ללובי, לספינות, לתחנות אוטובוס". לגבי מסכי גיימינג בעלי השהיה נמוכה סיכם נמרוד קליין כי הם מתאימים גם לחדרי בקרה, ולכן רואים אותם יותר ויותר גם בשוק הארגוני.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG