חוקרים מסינגפור ויפן השתמשו באותות Wi-Fi כדי לתת מתח ולהפעיל מסך LED, והדגימו את האפשרויות בשימוש בחשמל מהאותות המוכרים.

תמונה - Inavate

הצוות מאוניברסיטת סינגפור (National University of Singapore – NUS) ואוניברסיטת טוהוקו ביפן (Japan's Tohoku University – TU ) טוענים שעודף אותות Wi-Fi נותרים ללא שימוש ויכולים להיאסף לשימושים אלטרנטיביים.

במסמך שפורסם באתר "Nature" הם מתעדים את הפיתוח של טכנולוגיה אשר משתמשת במכשירים חכמים זעירים הידועים בשם "Spin Torque Oscillators" (STO's) כדי "לקצור" (harvest) ולהמיר אותות רדיו לאנרגיה שתשמש להפעלת מכשירים אלקטרוניים קטנים.

פרופסור Yang Hyunsoo ממחלקת פיתוח אלקטרוניקה והנדסת מחשבים באוניברסיטת סינגפור אשר הוביל את הפרויקט אמר "אנו מוקפים באותות Wi-Fi, אבל כשאנו לא משתמשים בהם לחיבור לאינטרנט הם אינם פעילים וזהו בזבוז אדיר. התוצאה האחרונה שלנו היא צעד לקראת הפיכת אותות רדיו בתדר 2.4Ghz זמינים למקור אנרגיה ירוקה, ולהפחתה בצורך של סוללות להפעלת מכשירים אלקטרוניים יומיומיים. בדרך זו, מכשירים אלקטרוניים, גאדג'טים וחיישנים יכולים להיות מופעלים אלחוטית בשימוש באותות רדיו כחלק מהאינטרנט של הדברים (Internet of Things – IOT). עם התקדמות הבתים החכמים וערים חכמות, העבודה שלנו יכולה לסייע ליישומי תקשורת, מחשבים ומערכות  נוספות".

המחקר נערך בשיתוף עם צוות מחקר של פרופסור  Guo Yong Xin, שגם הוא מאוניברסיטת סינגפור, יחד עם פרופסור Shunsuke Fukami  מאוניברסיטת Tohoku ביפן.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG