לרגל יום האוקיאנוסים Dell Technologies ואינטל מאפשרות למדענים ולמתנדבים להציל את שונית האלמוגים הגדולה בעולם שממוקמת באוסטרליה. שיתוף הפעולה הטכנולוגי-סביבתי נוצר במטרה לייצר תשתית לאיסוף נתונים בזמן אמת על השונית הגדולה בעולם שאיבדה מחצית מהאלמוגים שלה מ-1995

משבר האקלים משפיע רבות על "שונית המחסום הגדולה" שבאוסטרליה, שמאז 1995 איבדה מחצית מהאלמוגים שלה, וב-2020 חוותה את אירוע "הלבנת ההמונים" החמור בתולדותיה. 

בעוד שכ-99% משטח השונית הגדולה בעולם (השווה בגודלו לאיטליה) נמצאים בסיכון, ובשל השטח האדיר שלה, רק 5% ממנה נמצאים במעקב קבוע של חוקרים שהיו אובדי אצות באשר לעתיד האלמוגים. עד עכשיו.

לאחר ששמעו על הבעיה, וכחלק מהאג'נדה לפעול למען הסביבה, איחדהDell Technologies כוחות עם Intel ביחד עם הפרויקט המדעי "אזרחי שונית המחסום הגדולה" ועם אוניברסיטת קווינסלנד במטרה לפתח את "מפקד השונית הגדול".

המפקד הינו פרויקט מחקר חדשני ורחב היקף לאיסוף הנתונים כדי להבין טוב יותר את שקורה בשונית. במסגרת הזאת, בנו מהנדסי Dell ו-Intel תשתית שתסייע להגדיל את המאמצים לשימור. 

התשתית מסתייעת בטכנולוגיית קצה של Dell המאפשרת צילום תמונות מהשונית והעלאתן לענן בזמן אמת ומהירות, שם הן מעובדות ועוברות ישירות לחוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד שבוחנים אותן ומטפלים בהתאם לצורך.

מי שאמון על איסוף הנתונים הם יותר מ-2,000 מדענים ומתנדבים המשתמשים בסירות התיירות שלהם, ספינות מחקר, צלילות וסירות דיג. 

קצת על פרויקט "אזרחי שונית המחסום הגדולה"

פרויקט מדעי אזרחי שהחל בשנת 2017 כאשר מייסד "שעת כדור הארץ", אנדרו רידלי, ערך את אירוע "פסגת השונית" בצפון קווינסלנד. 

רידלי הצליח לכנס בעלי עניין מתחומי התיירות, המדע והמחקר ובעלי ספינות בכדי לסייע בפתרון האתגר לאיסוף עוד נתונים מהריף. מטעם הפרויקט פנו ל- Dellו-Intel ואלו כאמור נענו לקריאה והציעו פתרון תשתית לאיסוף נתונים על השונית בזמן אמת.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG