איגוד  KNX הכריזה במרץ השנה על יצירת אחידות בנושא ה IoT, מה זה אומר?

IoT – האינטרנט של הדברים, הבאז של 2016, מה עומד מאחורי ראשי התיבות האלו ומה זה תורם לנו ?

הרעיון פשוט – בכל רכיב בבית, החל מטלוויזיה, למזגן, בתי נורה, מדיח, תנור, מיקרוגל, כל מה שמחובר לחשמל – ישנו רכיב תקשורת. ניתן ליצור קשר עם אותו רכיב תקשורת ולקבל ממנו מידע (סטאטוס מדיח, מכונת כביסה וכדומה), להפעיל אותו ואפילו ליצור תרחישים מוכנים מראש.

אם הכל מדבר אז מעולה, לא ? אז זהו, שלא בדיוק. בהיעדר תקן רשאי כל יצרן ליצור פרוטוקול משלו וכך למעשה אנחנו מנהלים כל רכיב באופן עצמאי. ניתן להמחיש בדוגמא הבאה: אפליקציה עבור מוצרי BOSCH, עוד אחת עבור SAMSUNG, עוד אחת עבור PHILIPS וכן הלאה. KNX שואפת במפת הדרכים שהציגה – לייצר ממשק אחיד המקשר בין כולם ולנהל אותם ממנו.

איגוד ארגון KNX IOT

מעבר לאחידות ממשקים, יתרון נוסף הוא היכולת לבצע את הפעולות האלו מכל מכשיר (BYOD) ומכל מקום, ואף יצירת תרחישים המפעילים מספר מכשירים בלחיצת כפתור אחת. חשבו על יום קריר (נכון לא כזה נפוץ פה אבל עדיין…), אתם רוצים להגיע הביתה ולהתקלח מבלי לתכנת את הדוד מראש. אז מה עושים? מפעילים את הדוד מרחוק באמצעות אפליקציה. פשוט לא? ואם כבר יש מים חמים – לא כדאי לחמם את המגבת? אין בעיה! ניתן להגדיר פעולה אחת המפעילה גם את המייבש.

לאלו מכם שזה נשמע להם כמו מדע בדיוני, האמת שזה לא רחוק מאיתנו בכלל. למעשה, על פי KNX – עד שנת 2020, 50 טריליון מכשירים כגון אלה יהיו כבר מחוברים !

KNX יצאה עם רכיב Gateway אשר יוכל לחבר בין כלל ה IoT  השונים בבית ואף בבנייני משרדים, אותו רכיב אמור לשים סוף לחוסר האחידות בין הממשקים, לאפשר נוחות בהטמעת הפתרון ולייצר נקודות ריכוז אחת. העתיד כבר כאן. אתם מוכנים?

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG