מה עושים כשרוצים לתלות שלד של לווייתן גדול-סנפיר במוזיאון לטבע ומגלים שכמה עצמות הלכו לאיבוד בדרך? נכון. משתמשים במדפסת תלת מימד המיועדת בדיוק למשימות מהסוג הזה: הדפסות בפורמט גדול במיוחד.

מה קורה כאשר רוצים להציג לקהל הרחב שלד שלם של לווייתן ענק, אבל, על הדרך מתברר שחלק מהעצמות הלכו לאיבוד היכן שהוא? פשוט: מדפיסים את החלקים החסרים. וזה בדיוק מה שעושים בחברת Camosun הקנדית שחברה לחברת Cetacea, המתמחה בשחזור עצמות של יונקים לטובת תצוגות מוזיאוניות. 

הציוד בו נעשה שימוש לטובת המשימה הוא סורק תלת מימד Artec Eva 3D ומדפסת להדפסות ענק – ה- F900 של חברת סטרטסיס, המובילה בפתרונות הדפסה בתלת מימד מבוססי פולימרים. לדברי מתיו זלני, מחברת Camosun, העצמות המודפסות מדוייקות להפליא, עמידות ויחסית לא יקרות לייצור – ובמיוחד כשמשווים את העלות לדרכים היותר ׳מסורתיות׳ של הכנת מודלים, דוגמת גילוף, או שימוש בתבניות סיליקון. בסיבוב הנוכחי, אומר זלני, נחסכו אלפי דולרים, אך בעיקר זמן הייצור קוצר ב-9 חודשים שלמים. 

 
קרדיט סטרטסיס/Artec

לדברי זלני, החברה הדפיסה עד היום עצמות לווייתן חלול-חרטום נדיר, לווייתן גדול-סנפיר ואורקות. ״השימוש בטכנולוגיה העכשווית איפשר לנו להחליף את ידי בןני המודלים האנשויים ב׳ידיים׳ דיגיטליות״, הוא אומר. ״וכן, לדוגמה, כדי להדפיס את שחזור עצם הלסת שאורכה מעל 4  מטרים, יש צורך במדפסת מיוחדת, שגם מציעה 16 חומרים שונים להדפסה –ה- F900 של חברת סטרטסיס. התוצאות עמידות ביותר, חזקות ואמינות״.

קרדיט סטרטסיס/Artec
קרדיט סטרטסיס/Artec
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG