כך אומר עודד גל, מנהל המוצר העולמי של זום, האחראי על פיתוח הטכנולוגיה שהפכה לשם הנרדף ל׳שיחת וידאו׳ ב-200 מדינות. גל מספק הצצה אל הקרביים של הפלטפורמה הפופולרית ונותן טיפים והמלצות כיצד לנהל נכון ישיבות עבודה פרודוקטיביות

 

תמונה - ZOOM

"יש לא מעט שחושבים שהפורמט של זום יכול לפרק את ההיררכיה בין אנשים. הפגישות שנערכות על הפלטפורמה שלנו פשוט יותר דמוקרטיות״, אומר עודד גל, מנהל המוצר העולמי של זום. ״כל אחד מקבל את אותו גודל חלון וידאו על המסך, ב׳גלריה׳, והשם שלו מופיע, בין אם מדובר במנכ״לית החברה ובין אם באיש מכירות מהשורה. לכל אחד ואחת יש ייצוג שווה בפגישה. אי אפשר להגיד את אותו הדבר על הנעשה בחדר ישיבות ׳רגיל׳. אם המנכ"לית מדברת כל הזמן, אף אחד אחר לא יסתכל עליך. כך לכולם יש מקום שווה״. 

בשיחה, במסגרת פודקאסט הארץ, ״25 שעות ביממה״, בהגשת רותי רודנר, מספר גל, כי בעקבות המשוב הזה החברה הוסיפה – בשם מגמת השוויון – גם יכולת טכנולוגית להפריד פיד וידאו של קבוצת אנשים שנמצאת במהלך פגישת וידאו עם אנשים מחוץ לארגון למרכיביה, כך שגם אם כמה אנשים יושבים באותו חדר פיזית, זום יודעת למקם כל משתתף (גם אם הצילום קבוצתי) בחלון נפרד משלו ובגודל שווה –  פורמט שזכה לשם Smart Gallery.

גל, סיפר כי כיום משתמשים בפלטפורמה של זום ובמגוון השירותים שלה ב-200 מדינות. ״בשיא הקורונה היו בזום 300 מיליון משתמשים ביום אחד״, הוא אומר ומדווח כי הזמן הממוצע של שיחה כיום עומד על 54 דקות, לעומת הזמן הממוצע שעמד על כ- 40 דקות בעבר. נתונים מעניינים נוספים: "ביום רביעי ב-11 בבוקר הוא שיא הפעילות אצלנו – לפי שעון ארה"ב בחוף המערבי… לפני הקורונה, 30-40  אחוז מהמשתתפים היו פותחים את המצלמות בזום, וכעת מדובר בכמעט 70 אחוז וכ-25 מהמשתמשים שלנו עושים זאת כשהם משתמשים ברקע המטושטש.  ועוד נתון: לפני הקורונה, המספר הממוצע של משתתפים בפגישה היה 4.7 אנשים וכיום מדובר בעשרה משתתפים בפגישה ממוצעת. הסיבה: חברות משתמשות בנו היום לפגישות של כל אנשי החברה – all hands."

 
עודד גל (תמונה - ZOOM)

בחברת זום עצמה, מספר גל, העבודה  מתבצעת ב׳מוד׳ היברידי – כל אחד יכול להחליט על מספר ימים מסוים שהוא במשרד, ובשאר הזמן ניתן לעבוד מבית. בפגישות עבודה אומר גל מקפידים מאוד על  ה-triple A’s: ״לכל פגישה צריך אג'נדה (agenda), לדעת מי הנוכחים (attendees) ולתת נקודות לפעולה (action items) בסוף הפגישה. בלא מעט פגישות עם הצוות שלי, יש לנו הרבה reviews של פיצ'רים ומאפיינים של ממשק המשתמש. אנחנו מציגים מה הבעיה, מה הסיבה לבעיה ולבסוף – הפתרון. אם מעצבים מגיעים לפגישה, למשל, ולא יודעים להסביר היטב את הבעיה, אני עוצר את הפגישה ומבקש מהם לחשוב שוב לפני השיחה הבאה. בלי זה, זה כמו לשים סולם על הקיר הלא נכון."

גל מספר שבאחרונה נוסף פיצ׳ר ה- ZOOM IQ שמסייע בעבודה השוטפת והשגת המטרות: ״ניתן להסתכל על תמליל הפגישה ולראות האם היא ממוקדת מטרות. אם זו פגישת מכירות – האם איש המכירות אמר ׳מה הצעד הבא׳, למשל? המוצר שלנו יודע לתייג את הנאמר כך שמנהלי המכירות יכולים בדיעבד לראות מה עבד בפגישה ומה לא עבד, מי עושה את העבודה הנכונה ומי לא וכך מקבלים גם כלי שמספק מעין אימון אישי לכל עובד."

"בשיא הלחץ, יש לנו פגישות back to back – אבל אני תמיד מנסה לקבוע חלק ביום שאני לא נפגש עם אף אחד. אצלנו בזום יש לנו את no meeting Wednesday, כדי לאפשר את זה, ובו יש כמה שפחות פגישות כדי שנוכל לעבוד על פרויקטים בצורה עצמאית."

גל אומר כי זה כיף גדול לראות מה זום נהייתה. ״זה התחום שבו עסקתי עוד מאז שיצאתי מהטכניון – כך שלראות אנשים בכל העולם משתמשים במוצר שלך באופן הזה, זה החלום של כל מנהל מוצר…"

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG