'להפוך כל סוג של תוכן להדרכה חוויתית, אפקטיבית ומנוטרת בזמן אמת׳ זהו החזון של Time to know, אשר יצרה סביבת למידה מתקדמת שמשתמשיה אפילו עוד לא מכירים.
ללמוד ולא להאמין 

 
חלק מהנבחרת של Time To Know (צילום- TTK)

הפגישה עם מרטין סבג, אותו זכיתי להכיר כקולגה מתחום התוכן הטכנולוגי, התחילה ב POC שארך שתי דקות, במהלכן הקים סבג מערך שיעור קצר באמצעות סרטון יוטיוב רנדומלי לחלוטין. סבג משמש כמנהל המוצר בחברת Time To Know שהסיפור שלה התחיל דווקא מאידיאולוגיה עמוקה ומרצון של מייסדיה להעניק לקהילה. 

שמואל מיתר, האיש מאחורי אמדוקס, דפי זהב ושמות מוכרים נוספים, החליט שהוא רוצה לטפל בתחום החינוך באמצעות טכנולוגיה. כולנו חשופים לאתגרים הרבים של תחום זה, אשר עובר ניסיונות טרנספורמציה רבים בעקבות כניסת הטכנולוגיה הביתית, הארגונית והאישית.

 הדרישות המאתגרות של התחום מעסיקות את מוחם של יועצים, נציגי משרדי ממשלה וכמובן שגם מומחי הדרכה ארגוניים, כשהאחרונים אמורים להביא פתרונות כמו הדרכות ארגוניות חוויתיות או העברת כמות עצומות של מידע במהירות ובאפקטיביות בין מטה מרוחק לעובדים הפרושים באלפי נקודות מכירה בעולם, כדוגמת יצרנית סלולר בזמן הפצת מכשיר חדש- אירוע בו נציג אשר נמצא בנקודת מכירה ביבשת אחרת, חייב לדעת להסביר ללקוח הפוטנציאלי שלו על תכונות המכשיר החדש במקצועיות רבה, בשפתו, ויום לאחר ההכרזה. 

סבג: "הלמידה הארגונית חייבת להשתנות. ובכדי שהיא תצליח, יש לוודא מספר כללי אצבע:

1. התוכן חייב להיות קצר – ביחידות תוכן של 2-4 דקות.

2. התוכן חייב להיות מעניין ולכלול אינטראקציות מצד הלומד. כלומר מערבות שמשמעותה קליטת תגובות מיידיות לתוכן ע״ג התוכן עצמו.

3. התוכן חייב להיות מותאם ללומד.

4. למידה המותאמת למכשירים ניידים."

 

החברה השיקה מוצר ללמידה ארגונית העונה על ארבעת כללי האצבע ומותאם לחברות בכל גודל ולכל צוות, החל מאימון אנשי המכירות וכלה במנהלי המוצרים. למעשה, המוצר עונה על הצורך החשוב ביותר בכל ארגון- שיפור הביצועים של גוף המכירות תחת ארבע עקרונות ברורים: 

1. 'בלנדד לרנינג'

טכניקה 'היברידית' שבה חלק מהתוכן מועבר באופן פרונטאלי פיזי וחלק כ'אי-לנרנינג'. עקרון זה נשען על הסטטסטיקות אשר מציגות תמונה עגומה בממדי נטישת הלומדים בקורסים השונים, העניין והמעורבות. נתונים ששום ארגון או מוסד לא יכול להרשות לעצמו. 

2. אינגייג'מנט – מעורבות של הלומד

מחקרים מצביעים על עקומת שיכחה גבוהה באופן הלימוד הקונבנציונלי. אמנם הלימוד יכול להיות חוויתי אולם הלומד לא בהכרח 'שומר' את המידע. העיקרון הזה הופך את היוצרות ומביא גישה לפיה מעורבות אמיתית של הלומד בשיעור – 'למידה מתוך פרויקט', חווייתית לא פחות אולם 'צורבת' את המידע באופן אפקטיבי בהרבה. "הלמידה היא הסייד-אפקט של התהליך" אומר סבג. 

3. קולברטיב (או סושיאל לרנינג) – מתארגנים ללמוד יחד

הנחת העיקרון – 'אם אתה לא מבין אתה לא יכול להסביר'. עיקרון זה מעודד מעורבות, שאילת שאלות ודינאמיקה קבוצתית אשר תורמות משמעותית למוטיבציה, רמת העניין והאנרגיה של לומד. תחת עיקרון זה הלומדים בעצמם גם 'מלמדים' ומשפרים מיומנויות חשובות נוספות. 

4. תובנות אמפיריות המניעות לפעולה

אם אספתי המון מידע אותו אני יכול לנתח כמערכת מלמדת, אני יכול לזהות דפוסים וכמובן לפעול לטיפול ואפילו למניעה. למשל, אני יכול לזהות שלומד אחד או יותר מתקשים או ההיפך- לומד/ים חזק מהממוצע, ואז כמובן לקבל החלטה מה ניתן לעשות עם זה. דוגמא נוספת היא היכולת לזהות איתותי נטישה. יישום העיקרון מאפשר לפעול לשינוי המצב שהתגלה או לנצל אירועים מסוימים לתועלות שונות. למעשה מערכת הלימוד הופכת לכלי המסייע לארגון להבין טוב יותר מה מצבו לפי פרמטרים מדידים, ולפעול בתרחישים שונים אפילו בזמן אמת. 

מרטין סבג (צילום - TTK)

לא צריך להיות מומחה תוכן בשביל להפיק שיעור חוויתי

סבג: "מערכת הלמידה של Time To Know פשוטה וידידותית בשני הצדדים; ה'קדמי'- עבור משתמש הקצה, וה'אחורי'- עבור 'מנהל מערכת' או מנהל התוכן. המערכת תומכת בצורה מושלמת באתגרים ארגוניים מגוונים החל מקליטת עובד, הדרכות שוטפות המורכבות מתהליכי למידה קצרים או ארוכים, תהליכי התפתחות והעשרה בתפקידי הארגון השונים ועוד, והכל מנוטר ונגיש לכלים סטטיסטיים אשר גם הם חלק ממנה. בנוסף, המערכת תומכת ב'למידה תהליכית' שמשמעותה היא שכל קבוצה בשרשרת האספקה הארגונית חשופה לשימוש והתמקצעות בטריטוריות שלה בהתאם למבנה הארגוני ולמשימות הנגזרות ממנו."

חנות ידע - למידת עתיד

"הלמידה העתידית מתחילה דווקא בניקיון ופינוי מקום, או היכולת To Unlearn- להוציא מידע מיותר, שגוי, או הרגלי למידה שליליים. מכאן עוברת תפיסת הפתרון של Time To Know למתן האפשרות להגדרה ובניית מסלול הלימוד על ידי הלומד עצמו לפי האופציות המוגשות לו, כאשר כל מסלול שייבחר יתמוך בדרישות הארגוניות המאופיינות במערכת". 

Time To Know For Instructors למדריכים עצמאיים

"פתרון זה נועד לתמוך בעולם העצמאים והעסקים הקטנים, אשר עובר אף הוא שינוי מהותי, ולאפשר לכל מי שרוצה להעביר קורסים ברשת ליהנות מאותן יכולות של הארגונים הגדולים. הפתרון מעניק יתרון גדול עבור מקצועות 'חופשיים' כמו מורים פרטיים, סוכני ביטוח, מאמנים, יועצים ועוד בעלי תפקידים אשר זקוקים לפלטפורמת תוכן גמישה וחווייתית." 

חברת Time To Know מונה כ 70 עובדים ונותנת שירותים למאות ארגונים בעולם במגוון ענפים כמו הבריאות, הפינטק, הביטוח ועוד. החברה פעילה במדינות מערביות בהן הטמעת המתודולוגיה משפרת תוצאות קיימות, לצד פעילות במדינות מתפתחות בהן משמשת המערכת כחלק מהתשתית. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG