האפליקציה הישראלית "מפשילה שרוולים", ויוצאת למרחבים החקלאיים במטרה להחליף שיטות ישנות לזיהוי זמן קטיף הפירות המדויק, לצמצם את תופעת השלכת התוצרת החקלאית שלא נקטפה בזמן, ובסופו של דבר לתת מדד מדויק לתמחור הפירות בהתאם לאיכותם

מה אם הייתם יכולים בקלות לזהות את הפירות הטריים, העסיסיים והמתוקים ביותר, לקבל מידע לכמה זמן הם יחזיקו במקרר, והאם אתם מקבלים תמורה טובה לכסף שאתם משלמים?

אנשים פיתחו לעצמם שיטות משונות לבדוק את טריותם של הפירות. הם צובטים, מנענעים ומקישים עליהם, אבל אף אחת מהשיטות אינה בגדר מדע מדויק. גם בשוק החקלאי העולמי לא קיימים נהלים מסודרים לגבי ימי הקטיף האופטימליים. אפליקציה ישראלית חדשה מציעה שיטה מדודה ומדויקת לבדיקת המוצרים.

הכירו את AclaroMeter

מדובר בהמצאה ישראלית של שני היזמים אבי שוורצר ורובי בויארסקי – שמציעה פתרון חדשני לבדיקת הפרי. ה AclaroMeter קוראת את נתוני הפרי (סוכר, חמיצות וקשיות), ונעזרת בעיבוד תמונה על מנת לקבוע בצורה מהירה ומדויקת את הפרופורציות של הפרי (גודל, צבע, סימנים ועוד) ומוסרת מידע על טריותו, איכותו וטעמו. הזמן הנדרש לדגימת 30 חתיכות פרי הוא פחות מדקה.   האפליקציה החדשנית פועלת על בסיס חיישן מיוחד, שפותח בחברת Israel Consumer Physics Ltd בשילוב עם מצלמת הסמארטפון.

אפליקציה לקטיף בפרדסים

הכוונה היא להטמיע את האפליקציה בראש ובראשונה לצורכי החקלאות, ובסופו של דבר להיפטר מפתרונות נושנים לבדיקת הפירות, כמו; טבלאות צבעים, בדיקות חמיצות, בדיקות ויזואליות, בדיקות באמצעות רפרקטומטר וכדומה – שגוזלות זמן רב, משאבים של כוח אדם, ולצידם רמת דיוק נמוכה.

המטרה היא לזהות את המועד המדויק והאופטימלי לקטיף הפירות. נתונים שנחשבים לקריטיים לתעשיית הפירות ולשרשרת ההפצה שלה. מדובר במספר עצום של בעלי תפקידים החל מחקלאים, ספקים, מוכרים ולקוחות.
מידע על זמני קטיף טובים וקביעה חד משמעית של איכות המוצר – יכולים להשפיע על הדיוק, על האיכות ועל המחיר של המוצרים. כלומר, בעתיד הקרוב יתאפשר להתאים את המחיר לאיכות המוצר בצורה מושכלת, ואלה חדשות טובות לכולם, ובמיוחד לצרכנים.

בעבר נשענו חקלאים ומגדלים על חילופי העונות כדי לקבוע את זמני הקטיף הטובים ביותר. אבל כיום, במיוחד לאור ההתחממות הגלובלית, אי אפשר להישען על חילופי העונות בלבד. הטכניקה הישנה אינה יעילה יותר, מזיקה לחקלאים ולעיתים מובילה לזריקה מיותרת של תוצרת שלא נקטפה בזמן. המטרה היא להפוך את כל המערכת החקלאית לגוף מדויק ואיכותי יותר.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG