Apple אומנם הכריזה על יציאתה משוק פיתוח המכוניות האוטונומיות, אבל ציוץ בטויטר מגלה שמערכת נהיגה אוטונומית שלה חיה, נושמת ובועטת. בעתיד תוכל המערכת 'להתלבש' על כל כלי רכב, אוטונומי או לא.

חברת Apple הכריזה ואישרה בחודש יוני האחרון שהיא זונחת את התוכניות שלה לגבי פיתוח מכונית אוטונומית שתנהג בעצמה, ותשקיע את מירב המאמצים בפיתוח הטכנולוגיה עצמה. מאחורי ההחלטה הסתתר חוסר מיקוד של צוות המפתחים לכיוונים שונים שהובילו בסופו של דבר לנפילת פרויקט ה iCar.

למרות זאת תוכנת הנהיגה העצמאית של חברת Apple חיה, נושמת ובועטת. למעשה, בזכות קאליסטר היגינס, שמנהל את הסטארט-אפ Voyage לפיתוח של מוניות שנוסעות בעצמן, מזדמנת הצצה לפיתוחים של חברת Apple. לאחרונה פרסם היגינס בטוויטר שלו תמונה של המותג לקסוס בטכנולוגית הנהיגה האוטונומית של חברת Apple.

מערכת הנהיגה האוטונומית של Apple

מהפרסום אפשר להבחין בשש יחידות למדידת מרחק, שממוקמות בחלקו האחורי של הרכב. היגינס כתב שקיימות עוד שש יחידות דומות בחזית, כלומר 12 יחידות בסך הכול. היחידות פועלות באמצעות שימוש באור על מנת ליצור תמונות של הסובב את הרכב ברזולוציה גבוהה, ומאפשרות למכונית "לראות". הדיוק של יחידות המדידה הוא קריטי כדי שהמכוניות האוטונומיות יתפעלו את עצמן בצורה בטוחה.

לדברי היגינס, רוב העוצמה שנדרשת לחישוב ולעיבוד המידע שמתקבל מיחידות המדידה והחיישנים, נמצא ביחידת הגג של הרכב. סוג כזה של יחידה, שמכילה את כל הטכנולוגיה בתוכה, מאפשר להחליף התקן כזה ולהעבירו בין רכב אחד לשני.

בזמן שהפיתוח בתחום נמשך, נראה שהטכנולוגיה הזו תלך ותצטמצם בגודלה. טכנולוגית הנהיגה העצמית הזו יכולה בסופו של דבר להפוך למוצר שאפשר להרכיב בכל מכונית מודרנית. חברת Apple מסוגלת בשנים הקרובות לייצר יחידה נוספת שתבצע אינטגרציות כאלה עם יצרני רכבים ישירות במפעל.

מקור.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG