זום (Zoom Video Communications, Inc.), הכריזה במסגרת אירוע הלקוחות השנתי של החברה – Zoomtopia 2020, על שורה של חידושים וטכנולוגיות בתחום תקשורת הווידאו. הכנס הווירטואלי נפתח על ידי אריק יואן, מייסד ומנכ״ל החברה, שפרש בפני עשרות אלפי המשתתפים את חזונו לעתיד החברה ועל ידי עודד גל, מנהל המוצר הראשי, שהציג את החידושים. 

אריק יואן בפתיחת הזומטופיה (תמונה - זום)

בין החידושים שהוכרזו:

 OnZoom – פלטפורמה למשתמשי זום בה הם יכולים ליצור ולארח אירועי און ליין בחינם, הן בתשלום והן למטרות גיוס כספים. המארחים יכולים בשימוש בפלטפורמה החדשה להרחיב את עסקיהם ולהגדיל את טווח ההגעה לקהלים חדשים. משתמשי זום יגלו ב-OnZoom את האירועים שמתאימים להם לרכוש כרטיסים לחוויות חדשות, לאתר ולעקוב אחר האירועים והמותגים המועדפים עליהם וכמובן – לדרג את אלה שאהבו, או לא. 

בימי קורונה וסגר מצאו עצמם יזמים, בעלי עסקים וארגונים, בסיטואציה חדשה לחלוטין בה אי אפשר להיות במגע אישי וישיר עם לקוחות, כשמצד שני צריך היה להמשיך ולספק את השירותים השוטפים. הפתרון שנמצא בדמותה של פלטפורמת זום, סייע לרבים בביצוע המשימות השוטפות. כעת, זום חושפת את ה- OnZoom, פלטפורמה חדשה לאירועי און ליין, זירת מפגש ותמיכה הדדית. מדובר למעשה ב׳שלוחה׳ והרחבה של פלטפורמת זום, שתאפשר למשתמשים ליצור, לארח ולהנות מהכנסות ממגוון אירועים שהם יצרו, דוגמת שיעורי ספורט ומוסיקה, קונצרטים, ייעוץ עסקי, הצגות ועוד מגוון רחב של מפגשים המועברים בשיחות ווידאו.  

הפלטפורמה החדשה תסייע לעסקים וליזמים לתזמן ולארח מפגשים חד פעמיים או סדרות מפגשים המיועדים לעד  1000 משתתפים (בהתאם לרישוי), למכור כרטיסים למפגשים, לקדם אירועים ציבוריים שיצרו באמצעות דואל וסושיאל ולהגיע למגוון קהלים חדשים – ללא תלות במיקום הגיאוגרפי שלהם. 

בתוך הזירה עצמה משתמשי הקצה יכולים לחפש אירועים שמתאימים במיוחד עבורם ולרכוש כרטיסים בצורה מאובטחת ולשלם בפייפאל או אשראי, לרכוש תלושי מתנות לחברים ומשפחה ולתרום למגוון גופים ועמותות וכמובן להצטרף לכל אירוע שמתאים להם, להמליץ עליו לאחרים וכמובן – לדרג אותו. הזירה תפתח קודם כל לשוק האמריקני ולקראת 2021 – גלובלית.

Zapps – אפליקציות שיקלו על אנשים שעובדים מרחוק לנהל את עבודתם, לפני, במהלך ואחרי פגישת הזום שלהם. זום למעשה שילבה את האפליקציות שפותחו על ידי חברות צד שלישי במערכת הזומית ומאפשרת שימוש בהן בזמן אמת. יואן הודיע במסגרת נאום פתיחת הזומטופיה על הצטרפות של מעל 35 שותפים ליוזמה כבר מהשלב הראשון לפעילות. 

Zapps מאפשרת ליישם את שיטת ה-Best of Breed, גישה פופולרית שצוברת פופולריות, ככל שמדובר בבחירה ותמיכה ביישומים המיועדים לסביבת העבודה המשתנה. הבעיה מתחילה כאשר חברי הצוות, החברים לעבודה ואחרים, אינם יכולים לגשת ליישומים שלהם מהיכן שהם רוצים וכאשר הם צריכים אותם. Zapps מעניק גישה למגוון יישומים במסגרת פגישת הזום והיא מאפשרת למשתמשים להיות יעילים ואפקטיביים יותר, לפני, במהלך ואחרי כל מפגש זום. 

מדובר במקבץ של יישומים שניתן לעשות בהם שימוש בתוך ועל פלטפורמת זום. אין צורך לרוץ ולחפשם על המכתבה, או באתרים אחרים, שכן מעתה הם משולבים בממשק של זום, כשניתן להרשות למשתתפים אחרים במפגשים ליהנות ולהשתמש בהם.

בהכרזה נחשפו מעל 35 שותפים שתכננו ובנו Zapps, בינhהם: Asana, Atlassian, Box, Cameo, Chorus, Coda, Coursera, Docket, Dot Collector, Dropbox, Gong, Hubspot, Kahoot, Kaltura, LoomieLive, LucidSpark, Miro, Mural, PagerDuty, Pitch, Remix Labs, Rev, Salesforce, ServiceNow, Slack, Slido, Superhuman, SurveyMonkey, Thrive Global, Unsplash, Workday, Woven, Wrike, WW, Zendesk. 

 במקביל, הוכנסו גם שותפים בתחומי הלמידה מרחוק, לטובת חיזוק הלמידה הווירטואלית והתמיכה במשתמשים מתחומי החינוך והלמידה, בינהם גופים מוכרים דוגמת Kahoot, שמאפשרת לימוד מבוסס משחק לילדים, או Coursera שמאפשרת גישה לאוניברסיטאות מובילות בעולם. 

יתרונות השימוש ב- Zapps: נגישות וקלות שימוש. כל היישומים במסייעים לתגבור התפורה ויעילות העבודה נמצאים מעתה בהישג יד ומאפשרים זרימת מיגע חופשית בין כל משתתפי מפגשי הזום. מעין ״אפסטור״ שממוקם בדיוק היכן שצריך אותו – בתוך שיחת הזום. כך, ניתן לגשת למגוון יישומים במקביל ולחלוק מסמכים. כך לדוגמה, ניתן להשתמש ב- Dropbox Zapp לחלוק מסמך, לבצע סקר חי באמצעות Slido Zapp או להעלות את Asana Zapp לעדכונים סטטוס בפרוייקט קבוצתי. 

ZAPPS (תמונה - זום)

הצפנה מקצה לקצה -E2EE – תכונה אופציונלית זו תהיה זמינה למשתמשי זום – חינמיים ומשלמים – בגרסת ״technical preview״ לקראת סוף אוקטובר (הזדמנות לבחינה ראשונית של התכונה ובדיקת התאמה לצרכי המשתמשים). ניתן יהיה להפעיל אותה ברמת החשבון, הקבוצה או המשתמש הבודד, ובהתאם לאופן בו מנהל החשבון מגדיר את התכונה, ניתן להפעיל ולכבות אותה – על בסיס כל פגישה ופגישה. ה- E2EE של זום מבטיחה כי התקשורת בין משתתפי פגישות הווידאו של זום, מוצפנת באמצעות מפתחות הצפנה המאוחסנים רק במכשירים של אותם משתתפים. עם E2EE  של זום, לאף צד שלישי – כולל זום – לא תהיה גישה למפתחות הפרטיים של הפגישה. 

תמונה - זום

SDK הניתן להתאמה אישית – זום מוסיפה שיפורים חדשים ל- SDK שלו, ומאפשרת למפתחים ולחברות להעשיר יישומים מבוססי וידאו בהתאמה אישית עם הפלטפורמה של זום, הזמינה כיום באנדרואיד, iOS וברשת. מפתחים יכולים לנצל את ממשק המשתמש ואת בקרת ההפעלה הניתנים להתאמה אישית, נתון שמקל עליהם לשלב וידאו באיכות גבוהה, אודיו וצ'אט מיידי באיכות גבוהה ליישומים שלהם.

שיפורי פלטפורמת תקשורת מאוחדת –  זום פיתחה פונקציות חדשות לפלטפורמת התקשורת המאוחדת המרכזית שלה : 

שילוב סצנות– מאפשר למארח לקבוע נושא רקע מותאם אישית לפגישות שלו, או ליצור רקעים בהם מוטבעים קטעי וידאו של המשתתפים בשיחה, שכולם יכולים לשתף.

זום לבית– תמיכה ב-DTEN ME , Portal של פייסבוק ו-Zoom Rooms כבר זמינים ועד סוף השנה תהיה תמיכה גם ב- Echo Show של אמזון, DTEN onTV, מכשירים חכמים התומכים ב- Google Assistant כולל Nest Hub Max ו- Yealink A20. הצעות חומרה נוספות של HP, Lenovo ו- Neat יגיעו בשנת 2021.

שיתוף פעולה ללא מגע- אפשרויות שילוב פקודות קוליות משופרות להפעלת שיחת זום וחיבור פשוט של מכשירים אישיים לשליטה בחוויות המפגש של חדרי הזום.

לוח מחיק משופר- חבילת שיפורים בנושא מחיקים תאפשר שיתוף פעולה מתמשך בין מכשירים ניידים, שולחניים וחדרים.

גלריה חכמה– שילוב בינה מלאכותית בגלריית זום זום מציגה את המשתתפים בחדר כפרטים בתצוגת גלריה כדי לאפשר תקשורת פנים אל פנים יעילה יותר בין משתתפים.

E911– אפשרות לצוותי אבטחה, או מוקדניות, ליידע עובדים המשתמשים בשיחת זום על מקרי חירום ולהדריכם כיצד להתנהג

חדרי המתנה- מארחים יכולים לבחור להכניס אורח לאחר שראו אותם – בווידאו – בחדר ההמתנה.

״בימים המאתגרים שעוברים על כולנו, למדנו דבר חשוב אחד: עבודה מרחוק אכן עובדת״, אמר יואן. ״ההכרזות שלנו במסגרת מפגש הזומטופיה מדגימות היטב שזום נבנתה יותר ממוכנה להתמודדות הזו. הפלטפורמה שלנו תומכת בצרכים של המשתמשים שלנו – כיום והיא תמשיך לעשות זאת גם בעתיד״. 

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG