האם נמצאה הטכנולוגיה שתוציא לפנסיה את מדפסות הלייזר המיושנות? בחברת Epson מעריכים שכשם שטכנולוגיות אחסון של זיכרון דיגיטלי העלימו את סרטי הפילם במצלמות, כך יקרה ללייזר בתחום הדפוס

יניב אמינוף (צילום - יח"צ)

חידוש משמעותי בתחום שרחוק ביום יום מהכותרות, משנה בימים אלה את תעשיית הדפוס העולמית ומוציא אט אט ל׳פנסיה׳ מוקדמת את מדפסות הלייזר של פעם. טכנולוגיית Heat-Free שפותחה על ידי חברת Epson ומשולבת כיום בקו החדש של מדפסות הזרקת הדיו העסקיות וארגוניות של החברה, מבטיחה כי המהפכה כבר כאן. Epson מדווחת על השקעה של כחצי מיליארד דולר בפיתוח טכנולוגיות דיו חדשות ובשווקים אירופאים מסויימים, חדירת מדפסות הדיו הגיעה כבר לכ-40% מההיקף, כך על פי IDC.

״מדובר בטכנולוגיה שמצליחה לשכנע לא מעט מנהלי רכש ברחבי העולם לעבור לכיוון הזרקת הדיו״, אומר יניב אמינוף, מנהל מכירות החטיבה העסקית, הדפסה וסריקה,  Epson ישראל. ״מילת קסם בעסקים כיום היא קיימות (Sustainability). השמירה על הטבע ומשאביו היא כבר חלק מתפיסת העולם והתרבות הארגונית ובנקודה זו נראה הפסידה מדפסת הלייזר בקרב… ״.

בעוד מדפסת הלייזר המסורתית חייבת חימום טרם הדפסה, הפיתוח של Epson ותהליך שזכה לשם Piezo ejection, מאפשר את הזרקת הדיו ללא כל חימום, אלא באמצעות לחץ שמופעל ולמעשה ׳יורה׳ את טיפות הדיו הזעירות דרך ראש ההדפסה. התוצאה: Heat-Free צורכת פחות אנרגיה (חשמל) מטכנולוגיית מדפסות הלייזר, שכן, כאמור, אין צורך בחימום. כך לדוגמה, לדוגמה, מדפסת Epson WF-C20590 שבליבה טכנולוגיית Heat-Free משתמשת בעד פחות 85% אנרגיה מאשר מדפסת לייזר A3 צבעונית. מעבר לכך, טכנולוגיית Heat-Free שומרת על מהירות ההדפסה. ביציאת המדפסת ממצב ׳מנוחה׳ או עם הדלקתה, היא מוכנה מייד להדפסה הראשונה. אין צורך להמתין לסיומו של הליך החימום שקורה במדפסות הלייזר. המשמעות: מי שמדפיס חוסך לעצמו ולעסק הרבה מאוד זמן המתנה מצטבר. 

חסכונית לעסקים - מדפסת אפסון (צילום - יח"צ)

אמינוף מציין כי מדפסות בטכנולוגיית דיו הן אף פשוטות יותר מבחינה מכנית ממדפסות לייזר. ״יש להן פחות חלקים נעים והן דורשות עד ל-98% פחות תחזוקת משתמש. החלק היחיד שנע במדפסת הזרקת דיו הוא ראש ההדפסה, לעומת מדפסת הלייזר בה נמצאים בתנועה לפחות 6 סטים של רולרים שלא לדבר על כך שהנייר צריך לנוע דרך מתקן ״פיוזר״ ורצועת הנעה. ככל שיש יותר חלקים זזים – כך עולה סיכון לתקלות״.

אודות אפסון

אפסון היא מובילה טכנולוגית גלובלית המקשרת אנשים, התקנים ומידע באמצעות הטכנולוגיות והמוצרים שלה, ביניהם: מדפסות ומקרנים לבית ולמשרד, רובוטים תעשייתיים ושעונים. החברה מונהגת על ידי Seiko Epson Corporation שבסיסה ביפן ומעסיקה כ- 76,000 עובדים ב- 87 חברות ברחבי העולם. החברה גאה בתרומתה ההולכת וגדלה לאיכות הסביבה ולקהילות שהיא פועלת בהן. 

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG