על רקע פתיחת מרכזי התרבות מחדש בצרפת, דאסו סיסטמס, מוזיאון המונומנטים בצרפת והמנהל האזורי לענייני תרבות בחבל נובל אקוויטנה בצרפת (או בקצרה DRAC), מזמינים אתכם לחוויית מציאות מדומה חדשה בקנה מידה 1/1. התאום הווירטואלי שיצרו למערת "לאסקו" מציע ריאליזם חסר תקדים ומשחזר את החוויה החושית מגלריות המערה המקורית, בדיוק כפי שחוו אוצרי המורשת והמדענים שהוסמכו להיכנס אליה.

מערת לאסקו התגלתה בספטמבר 1940 וכעבור שלושה חודשים, סווגה כמונומנט היסטורי. המערה קנתה לעצמה שם עולמי הודות לאיכות יוצאת הדופן של ציורי המערות שבה ועקב השבריריות והמורכבת המעורבת בשימורה. מערת לאסקו, שנסגרה לציבור מאז 1963 לצמיתות, היוותה נושא מרכזי למספר מיזמי דיגיטציה שבוצעו על ידי ה-DRAC  כחלק ממשימות השימור והשחזור של יצירת מופת זו, שהוגדרה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו בשנת 1979. היות וזמן השהייה במערה מוגבל (פחות מ- 200 שעות בשנה לצוותים העובדים שם), ואף הוא עשוי להסב סכנה, יצירת התאום הווירטואלי פותח הזדמנויות חדשות לגישה לתכני המערה שקשה ליישם בעולם האמיתי. באמצעות מציאות מדומה מרובת משתתפים בקנה מידה 1/1, ניתן לשחזר חווית חקר מקיפה וייחודית ולגלות נקודות מבט חדשות, בחוויה הקרובה ככל האפשר ליצירות המופת של התקופה הפליאוליתית המאוחרת שצוירו לפני 20,000 שנה.

התאום הווירטואלי 1/1 של מערת "לאסקו", תוכנן באמצעות כלים חדשים שנחקרו ופותחו על ידי דאסו סיסטמס יחד עם ' Exaltemps , מעבדת המחקר והחדשנות ב Cité de l’architecture & du patrimoine. תוכנה חדשה זו שואפת להקל על יצירת חוויות מציאות מדומה בגודל טבעי רבת משתתפים על ידי משתמשים ללא כישורים טכניים ייחודיים.

תמונה - יח"צ

"בעולם בו המסכים עדיין דו ממדיים, תוכנות לעריכת מצגות או וידאו הן עדיין הדומיננטיות ביותר. עבור דאסו סיסטמס, האתגר המרכזי היה לדמיין ולפתח כלים מקיפים ושיתופיים שיהיו קלים יותר לשימוש. המיומנות היחידה הנדרשת היא שימוש בידיים באופן אינטואיטיבי, ללא בקר, בדיוק כפי שאנו עושים בעולם האמיתי כדי לביים נרטיב בגודל טבעי שנוכל להיכנס אליו פיזית. כלים יצירתיים חדשים אלה פותחים, מטבע הדברים, הבנות חדשות באתרי תרבות בעולמות החינוך, המחקר ומעבר להם, כמובן", אמר מהדי תאיובי, סמנכ"ל חדשנות בדאסו סיסטמס.

על ידי שילוב נתונים גולמיים ממיזמי הדיגיטציה של DRAC Nouvelle Aquitaine עם הכלים החדשים הללו, הצליחו שלושת השותפות לשתף פעולה באופן וירטואלי בתלת ממד ולעצב מספר מסלולי חוויה מקיפים למבקרים.

"יש לנו נתונים מדויקים מאוד של המערה שהפקנו בסריקה תלת ממדית. אנחנו רגילים לראות את התמונות הללו על המסכים שלנו, אבל היכולת שלנו לשקוע אל תוך התאום הווירטואלי הזה משנה לחלוטין את נקודת המבט הזו. כיום, זמן השהייה בלאסקו מוגבל מאוד ומהווה סיכון רב. בפעם הראשונה בחיי, אני יכול לטייל שם בעצמי עם כל הצוות שלי, שם נוכל לעבוד ולבדוק, למשל, השערות מחקר בזמן אמת, אפילו באזורים הכי קשים לגישה", אמר מוריאל מאוריאק, אוצר במערת לאסקו.

המבקרים השקועים בתאום הווירטואלי יוכלו לעבור לאורך המסוף בקצה מנהרת הציר, אפילו בזחילה על ארבע אם ירצו בכך – או אפילו לעבור דרך תא החתולים שטרם הוצג לציבור – בדיוק כמו צוות השימור המחזיק בגישה למערה המקורית.

"שיתוף פעולה זה עם Exaltemps ודאסו סיסטמס מביא את אוסף גלריית היציקות של Cité de l'architecture & du Patrimoine למאה ה -21. המעבר מגבס למציאות מדומה, עולה בקנה אחד עם חזונו של יוג'ין ויולט-לה-דוק, שיזם את השימוש יציקות בגודל טבעי של תגליות המורשת שלנו כמדיום להוראה, חקר, זיכרון והסברה", הוסיפה איזבל מרקט, אוצרת גלריית היציקות ב-""Cité de l'architecture & du Patrimoine

 
תמונה - יח"צ

מסע חינוכי בלב חוויה וירטואלית מרתקת

לראשונה בעולם, יוכלו קבוצות של עד שישה אנשים – המצוידים בתיקי גב ואוזניות מציאות מדומה בליווי מדריך טיולים – לחקור את כל 235 המטר המרכיבים את גלריות הקפלה הסיסטינית של התקופה הפרה-היסטורית בצורה קרובה ואינטימית מאי פעם. המשתמשים יוכלו לנוע בחופשיות בחלל ולתקשר זה עם זה באמצעות האווטרים שלהם.

דאסו סיסטמס ו- Cité de l'architecture & du Patrimoine

בשנת 2019, השיקו יחד, Cité de l'architecture & du patrimoine ודאסו סיסטמס מרחב מחקר וחדשנות,Exaltemps, המוקדש לחוויות מציאות מדומה מרובות משתתפים בגודל טבעי. לאחר הצלחת ScanPyramids VR, פותחה כעת חוויית התאום הווירטואלי 1/1 של מערת לאסקו ומהווה ניסוי חדש למרחב זה הפתוח כבר לציבור.

תמונה - יח"צ

מידע שימושי

סיורים מאורגנים מתקיימים מדי שעה החל מה-8 ביולי 2021 ובהתאם להנחיות הבריאות הרלוונטיות (ההגעה  בהזמנה בלבד דרך אתר Cité de l’architecture & du patrimoine בכתובת www.citedelarchitecture.fr) לאחר כל סיור, מכונת חיטוי בקרינת UV שפותחה עבור Exaltemps משמשת לחיטוי ציוד המציאות המדומה ולחיסול כל החיידקים והנגיפים. מכונה זו מבטיחה רמת בטיחות מרבית עבור המשתמשים.

לגילאי 12 ומעלה. נגיש למבקרים בעלי מגבלות ניידות.

מחיר כרטיס: 32 יורו, כולל גישה לאוספי הארכיטקטורה של Cité de l’architecture & du patrimoine והתערוכות הקבועות של du patrimoine.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG