העולם הווירטואלי מכתיב כבר את הקצב ועתיד לחלוש לתחומים מפתיעים. טיפול בטראומות, סימולציות להתמודדות בהטרדות מיניות והוראה וירטואלית הם רק חלק ממה שיש לענף להציע. חוד החנית הווירטואלי שצפוי להשפיע ולהכתיב את חיי היום-יום.

תעשיית המציאות הווירטואלית נכנסת מידי יום לענפים חדשים בתעשייה, החל מתחומים מוכרים כמו משחקים וכלה בנישות חדשות, כמו; לימודים, סימולציות אימון, המגזר העסקי וגם לענף המשגשג פורנוגרפיה.
מומחים מהתעשייה סבורים כי ההשפעה של תעשיית המציאות הווירטואלית צפויה לגדול ולהתחזק בשנים הקרובות, ולהתרחב לתחומים נוספים בחיי היום-יום. קצב ההתקדמות של ענפי הטכנולוגיה השונים נמצא במרוץ מטורף. יש הטוענים שהעולם הווירטואלי נמצא בחוד החנית וצפוי להשפיע בצורה המשמעותית ביותר ולהכתיב את האופן שבו אנשים חיים ומתנהלים.

אמצעי להתמודדות עם הטרדה מינית 

מומחי התעשייה טוענים שהפוטנציאל הטמון במציאות ווירטואלית הוא בכך שהיא יכולה לשמש אמצעי חינוך ולמידה יעיל לאנשים. למשל, באמצעותה ילמדו אנשים כיצד להתנהג במקומות עבודה וכיצד ליצור אינטראקציות בסביבות חדשות.
חוקרים מאמינים שזהו גם הפתרון לנושא ההטרדות המיניות. צעירים יוכלו להתאמן בעזרת מציאות ווירטואלית לזיהוי פעולות ותגובות שנחשבות להטרדה. כמו כן, ניתן להריץ עשרות תסריטים שבהם חווים הצעירים את הסיטואציה כשהם פיכחים ואינם בהשפעת אלכוהול.
דרכי האימון הווירטואליים יאפשרו לצעירים להתאמן במצבים שונים שבהם הם מקבלים דחייה מפרטנריות פוטנציאליות, ויוכשרו להתאמן על דרכים חלופיות, כשהסימולציה תמשיך להתקדם בהתאם לבחירתם.

העולם הווירטואלי צפוי לחדור למוסדות החינוך

בעידן שבו שואלים שאלות על רלוונטיות החינוך לדור הצעיר, ועל הצורך לנפץ את המוסדות השמרנים ולהתאימם למציאות שבחוץ, מגיח העולם הווירטואלי. תעשיית הווירטואל צפויה בעתיד לסמן גם את מוסדות החינוך כיעד רלוונטי.

המציאות הווירטואלית אומנם עדיין לא נוכחת בעולמות החינוך, אך בהחלט רלוונטית להם, כיוון שהיא מציעה אפשרות לפתח שיטות הוראה שיוצרות חווית משתמש. צפייה במצגת פאואר פויינט בחברת 30 עד 40 תלמידים בכיתה אינה מעבירה חוויה אמיתית. הדור הצעיר צורך חוויות אישיות על בסיס יום-יומי, ודרכי ההוראה היום אינן אפקטיביות. החוויה הלימודית תעבור בצורה הטובה ביותר כשהתלמיד יוכל להיכנס "לנעליים" של החומר הלימודי.

האם המציאות הווירטואלית תחליף את כורסת הפסיכולוג?

המציאות הווירטואלית יכולה לתת מענה לתחומים נוספים, שאחד מהם הוא התחום הטיפולי. מומחים בתחום סבורים שסימולציות של מציאות ווירטואלית יכולות לסייע בטיפול בחיילים שחזרו מאזורי מלחמה וסובלים מפוסט טראומה.
היכולת להציב את המטופלים באופן ווירטואלי באזורים גיאוגרפיים שבהם חוו את הטראומה, יכולה לעזור להם בתהליך ההתמודדות. ומהצד השני יכולה לסייע לקרובי משפחה ומכרים להבין את מה שעברו החיילים בצורה מוחשית ויעילה יותר.

לאנשי תוכן, לעורכי וידאו ולמעצבים יש כיום הזדמנות לחקור את עולם המציאות הווירטואלית, ולבחון כיצד תחום העיסוק שלהם יכול להשתלב בתעשייה המתפתחת. כיום שילוב הטכנולוגיה עשוי לא רק ליצור רווחיות גדולה יותר לעסקים, אלא גם לתמוך בצורה אפקטיבית בתהליכים אישים שעוברים אנשים.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG