בזמן שהאנושות עסוקה באדפטציות של 'עבודה מרחוק', שינויים שטרם התייצבו ועדכון מתודולוגיות, היצרניות מבינות היטב את הקלפים הנטרפים ו-Shure מרחיבה את סדרת ה-MXA שלה עם ה-MXA710 עבור חדרי Huddle בגדלים שונים.

תמונה ראשית - אתר Shure

מה זה בכלל Beamforming ?

תצורת קרן. שימוש במספר מצומצם של מיקרופונים לכיסוי זווית מסוימת באמצעות 'אלומה'. טכנולוגיה זו אינה חדשה אולם בשנים האחרונות עברה מספר שכלולים שהפך אותה לכדאית ואטרקטיבית מאוד לחדרי הישיבות, עם דגש על יישומי ועידות שונים. השוני המהותי מהתצורה הקונבנציונלית הוא כי בעוד שכיסוי אודיו של 360 מעלות עם מיקרופונים סטנדרטיים יעסיק מאוד את ה DSP עם הצורך בניתוח וטיפול ברעשים רבים, טכנולוגית beam steering חוסכת מאמץ מ-DSP ומספקת מענה מדויק ואיכותי יותר. 

בפשטות: הטכנולוגיה משתמשת במספר מיקרופונים ולהם זווית צרה, ה'מוח' מאחורי המיקרופונים מנתח את האודיו המתקבל מהמיקרופונים וקובע אילו מיקרופונים יישמעו ואילו לא. היתרון הגדול בשימוש בטכנולוגיה זו הוא הורדת עומס מה-DSP תוך כיסוי שטח מקסימאלי.

Shure, שברשותה היו עד כה שני סוגי פתרונות מסוג זה, ה-MXA910 אשר הגיע בצורת אריח לחדרים בינוניים גדולים וה-MXA310 אשר נועד לחדרים קטנים, החליטה להשיק פתרון מודולארי – ה-MXA710, הנותן מענה לחדרים קטנים ובינוניים כאשר את המיקרופון ניתן להציב מתחת למסך או בתליה (כמו בתמונות). זו תקופה מעולה עבור Shure, מאחר והדרישות לחדרי האדל עולה במיוחד לאור המשבר הקורונה. 

אבולוציה

הסטטיסטיקות ב 20 השנים האחרונות מראות שאודיו הוא המפתח לתקשורת מרוחקת מוצלחת, יותר מאיכות הוידאו, אולם זה עומד להשתנות. מיומנויות תקשורת ומכירה עושות התאמות לוידאו ואיכותו הופכת להיות משמעותית מאוד. 

מעטים מדי ה'קיטים' המוכנים למענה, כאלה שיוצאים בעקבות שילובי כוחות של יצרניות שונות, אבל זה כנראה שם המשחק החדש. אני מניח שבשלב הבא הלקוח ירצה פתרון מלא אשר כולל התקנה זניחה, פשטות תפעולית ואפס תחזוקה Out of the box, ולכן כנראה שלצד ה Zoom Rooms וה Microsoft Teams Rooms נראה בקרוב שחקניות נוספות שמגישות פתרון מלא כמו סיסקו וה Webex שלה. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG