חברת Sonos, יצרנית אמריקאית בעלת מוניטין בתחום האודיו הביתי אשר מתמחה בהפצת אותות שמע באופן אלחוטי, הציגה לאחרונה את פתרון ה-Playbase מתוצרתה. המדובר בתוספת למערכת הקולנוע הביתית בדמות רמקול אלחוטי בתצורת בר (Bar) המונח מתחת, כן – מתחת, למסך הטלוויזיה, בין השידה למסך, ללא ספק קונספט מעניין ופרקטי, אז על מה מדובר?

גובהו של ה-Playbase הוא 58 מילימטרים  כאשר אחד המאפיינים הבולטים ביחידה הוא יכולתה להשמיע אודיו המגיע מהטלוויזיה כשזו פועלת וכן יכולת להשמיע מוסיקה גם כאשר הטלוויזיה כבויה.

ליחידה 10 דרייברים המייצרים איכות שמע גבוהה עם מגברים ייעודיים – שישה בעלי טווח בינוני (Mid Range), שלושה טוויטרים ו-וופר אחד כאשר את כולם מנהלת תוכנה המאפשרת שליטה מדויקת בפרמטרי השמע השונים.

לדברי מנכ"ל Sonos, פטריק ספנס (Patrick Spence), הרעיון עלה לאחר שגילו כי פתרון ה-Playbar של החברה (מקרן קול המותקן על הקיר) לא נתן מענה ללקוחות אשר בחרו שלא לתלות את הטלוויזיה על גבי הקיר: "כשאנו חושבים על המוצר הבא שנמציא, אנו חושבים קודם על הבית ועל תפקידו של כל אחד מהמוצרים שלנו בו. הבנו כי ה-Playbar נתן מענה רק לאחוז מסויים מהבתים בהם אנשים התקינו את המסכים על הקיר….ראינו בכך הזדמנות גדולה לייצר שמע נפלא בעיצוב מעולה המיועד למרבית הבתים בהם מסך הטלוויזיה מונח על הריהוט. זה היה כמובן אתגר גדול אשר דחק את גבולות העיצוב, אקוסטיקה, חומרי הבניה למוצר, החיבור האלחוטי והתוכנה, אנו מצפים בקוצר רוח לאנשים אשר יכניסו אותו (Playbase) לביתם"

צפו בתהליך ההכנה והעיצוב של ה-Playbase:

על מנת להפעיל את ה-Playbase תזדקקו לכבל אופטי ולחשמל. היחידה המרכזית יכולה לתקשר מול יחידות אחרות הפזורות בבית באמצעות חיבור אלחוטי והיא מאפשרת אף חיבור אל למעלה מ-80 שירותי מוסיקה שונים. בחברה מציינים כי לא מדובר ברמקול בלבד אלא במעין מיני מחשב – אשר מתעדכן באמצעות הרשת, ובהמשך השנה תיתכן גם יכולת שליטה על היחידה באמצעות ה-Alexa של Amazon.

גיילס מרטין (Giles Martin), ראש תחום חווית שמע ב-Sonos אמר: "יצרנו מוצר אשר מתמודד לא רק עם מורכבות הקולנוע הביתי – יצירת צליל פתוח וטבעי, דיאלוגים ברורים ובאס היקפי הממלא את החדר, אלא גם משתלב היטב בסביבה הביתית….האתגר עם Playbase היה הקפדה על עיצוב מכל הזוויות מבלי לוותר על אקוסטיקה או עקרונות הנדסיים. הפכנו אובססיביים בגישה ובהחלטות, עמדנו בפיתויים להוסיף דברים מיותרים ובנינו בהתאמה את כל הנדרש על מנת ליצור התאמה מושלמת – זהו הרמקול הדק והיפה ביותר שלנו עד כה."

עלות היחידה בארה"ב היא 699 דולר והיא תהיה זמינה לרכישה בתחילת אפריל השנה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG