התקופה הזו מאופיינת בחישוב מסלול תמידי על ידי היצרניות. מי שעוצרת לרגע יכולה להישאר מאחור ולהתקשות מאוד לחזור למירוץ. הבאנו כאן לא מעט שיתופי פעולה, מיזוגים ורכישות בשנה וחצי האחרונות והנה עוד בשורה לשוק, כששתי ענקיות משלבות ידיים ומגדירות יחד פתרון שלם, בלי לדרוך על הרגליים אחת של השניה. 

רוב הקוראים שנתקלים בכתבה על שיתוף פעולה או רכישה, לא ממש מעמיקים במה זה כרוך. מי שכן, מבין כמה מאתגר כל אירוע כזה וכמה משאבים הוא דורש. פולי (Poly), אחת השחקניות הוותיקות בתחום ה Unified Communication ואקסטרון (Extron), אחת הוותיקות בתחום ה AV מייצרות שיתוף פעולה אשר נועד להגיש ללקוחות הקצה פתרון מלא תחת UI אחוד ומוכר אבל לא רק.  

"אנחנו לא שחקנים בעולם ה AV ומעולם לא רצינו להיות" אומר דן אנגל, מנהל אזורי בפולי, והוא יודע מה הוא אומר אחרי כעשרים שנה באותה חברה. אנגל מוסיף בראיון הוידאו ש"הלקוח מחפש פתרון וידאו קונפרנס אבל גם תרחישים אוטומטיים של כיבוי והדלקה, תפעול פשוט ואפילו ניתוח נתוני ניצולת ויעילות של החדרים". הלקוח, לפי אנגל, רוצה גם "לפגוש" ממשק אחד מוכר בו הוא שולט. 

"מערכות שליטה ובקרה הן דבר נחוץ ולא ניתן לוותר עליו. חיפשנו פרטנר עולמי מוביל שאיתו פולי תוכל לעשות דרך ארוכה ומשותפת בפיתוח פתרונות לאתגרים איתם מתמודדים הארגונים. אקסטרון היא בדיוק כזו וגם בעלת נוכחות חזקה בישראל."  

ערן גבעון, מנהל הפעילות של אקסטרון בישראל, מגדיר את ארגוני ה Corporates כקהל המטרה החם של הפתרון המשותף. יש מי שזה עלול להישמע לו מעט מוזר בעת הזו, הרי אנחנו שומעים לא מעט על ארגונים אשר משנים את שיטות העבודה וחלקם אף הכריז שלא יעשה שימוש במשרדים יותר. אז זהו, שבמציאות לא מפסיקים להיבנות בנייני משרדים ואי אפשר שלא להבחין בהם כמעט בכל עיר בישראל. גבעון: "אנחנו חברת AV ומגרש המשחקים שלנו הוא חדרי ישיבות, חדרי האדל וחדרי הדרכה, ולכן קהל המטרה בשלב זה הם ה Corporates. אקסטרון בחרה במודע שלא להיכנס לליבת ה  UCואנחנו מביאים לשיתוף הפעולה עם פולי את נדבך ה AV. תחומי המיתוג, השליטה, הארכיטקטורה, נקודות החיבור, מסכי הזימון לשיקוף תפוסת החדר, האודיו – מגברים ורמקולים ועוד, הם ההתמחות של אקסטרון אשר משלימה את זו של פולי".

על השאלה מה מקבל הארגון משיתוף הפעולה החדש עונה גבעון כי קיים מגוון עצום של אפשרויות תכנון של החדרים השונים, בהתאם לדינמיקת התפעול של כל ארגון. המגמה היום היא ליישם אוטומציות לפי תרחישים שונים אולם כל הדרישות מקבלות מענה מהפתרון המשותף וכל צורך ארגוני יכול להיפתר על ידי סל המוצרים של שתי היצרניות.

אנגל מוסיף כי אחד הדברים שפולי דוחפת כבר שנים זו אחידות ה UI. שיתוף הפעולה עם אקסטרון מאפשר לה להתמיד בכך מאחר והממשק הוא אותו ממשק מוכר למשתמש המיקרוסופט טימס, עם תכונות המשתנות בהתאם לפונקציונאליות החדר". 

לסיכום, אני מרשה לעצמי להמר שהעובדים יחזרו לשגרת עבודה באתרי הארגונים עם היעלמותה של הקורונה, שגרה שיתכן שתכלול גם "ימי איזון" של עבודה מהבית אולם משרדי הארגון יישארו הלב הפועם. הקורונה האיצה במקבלי ההחלטות והביאה לצונאמי של הצטיידות, והיצרניות ש"נפלו" בצד הנכון של הקורונה מסיימות שנה עם תוצאות חלומיות. כעת האירוע הוא הצפי לחזרה למשרדי הארגון עם מתודולוגיות עבודה מגובשות אשר תכלולנה לא מעט וידאו וכלים נוספים שהתקופה הזו כפתה עלינו את אימוצם (למרות שהם איתנו כבר שנים ארוכות). 

שיתוף הפעולה של פולי ואקסטרון נועד בול לשלב הזה. השלב שבו הארגון צריך להחליט ולהגדיר איך יתנהלו תהליכי העבודה המעודכנים שלו, ואיזו חוויית שימוש צריך העובד ההיברידי שיפעל בשבוע עבודה היברידי. נראה שזו תחילתה של ידידות מופלאה. 

אתם מוזמנים להתרשם מ Proof Of Concept של הפתרון בחדרי התצוגה של פולי ושל אקסטרון לצד פתרונות AV נוספים. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG