שירותי תמלול מספקים מענה למגוון צרכים; מתמלול להגשת ראיות בבית המשפט, תמלול בזמן אמת לכבדי שמיעה, תמלול לסטודנטים לצרכי מחקר ועוד. פגשתי את טל חי-עם, מנהל את 'טל חי-עם תמלול מדויק' ולא יכולתי שלא להרגיש את הרגישות שלו כלפי מה שהוא עושה. 

האם השירות עומד להיעלם מהעולם ?

חי-עם: "הטכנולוגיה מתקדמת אבל היא עוד לא שם. התוצאות המתקבלות מתמלול אוטומטי משיגות כ 75-80 אחוז דיוק, לא משהו שניתן לעבוד איתו בשלב הזה, או ליתר דיוק יהיה מאוד קשה". זו הסיבה שחי-עם החליט לקרוא לחברה "תמלול מדויק". לדבריו הם משקיעים מאמץ רב לספק את השירותים בצורה המדויקת והאיכותית ביותר בכדי שניתן יהיה לעבוד עם התוצאה בקלות, ללא ניסיונות פענוח, תיקונים או ניחושים. בתור לקוח שלו ושל אחרים אני לגמרי מבין על מה הוא מדבר. 

 

מדויק ללקוח

"עם כל לקוח אני מקיים שיחה מקדימה שמבהירה לו מה השירות כולל וכמובן מדייקת אותו". לדברי חי-עם, הלקוחות עצמם לא בהכרח מכירים את המשמעויות השונות בשרשרת האספקה של תמלול מדויק. עם הבנה רבה יותר יכול הלקוח להשפיע על תוצאת התמלול ולכן יש צורך לדייק ולהדריך אותם אפילו ברזולוציות של איך לנהל את הראיון ועל מה חשוב לשים דגש. 

סוג של שליחות

"אנשים מופתעים שבכלל אפשר לבצע תמלול בזמן אמת, ממש מילה במילה של המרצה. בעיניי זה מדהים לאפשר לכבדי שמיעה את הדבר הזה. אדם שנולד עם לקות או התחרש עם השנים, יכול להרגיש בדיוק כמו כל אדם אחר וליהנות מהתוכן בצורה מלאה. אנחנו מצליחים לאפשר לאותם אנשים ללמוד ולהרגיש בעלי יכולות שוות באמצעות הנגשת התוכן בזמן אמת". חי-עם מספר שבשלב מוקדם מאוד הוא למד להקליד ואז גילה שהוא מקליד מהר, משם עבר לבצע עבודות שונות בתחום. בהמשך הגיעו פניות של כבדי שמיעה שפתחו לו עולם שלם של ענין וסיפוק. 

 

אז ... אני לקוח - מה חשוב שאדע ?

חי-עם מציע להכיר את מנעד המיומנויות של המתמללים– מי שחזק בתמלול בזמן אמת לא בהכרח חזק בתמלול הקלטות, וכמובן ההיפך. חשוב להבין שהמתמלל מנוסה בזיהוי והפרדת הדוברים.   

כדאי לעבוד עם צוות- טל חי-עם, תמלול מדויק, עובדת עם כ 20 מתמללים שלכל אחת ואחד המומחיות שלו: "אני מתאים את המתמלל לצרכים של אותו פרויקט". עבורו מדובר באירוע בעל חשיבות גבוהה ולמעשה שלב משמעותי בתהליך. לקוח שפונה לחברה לא בהכרח יודע את הפרט הזה, ככל הנראה שלא, ויתכן שהוא שווה זהב. 

הכירו את הטכנולוגיות התומכות– פלטפורמת זום לדבריו, מאפשרת לתמלל בזמן אמת בתוך פגישת הזום, ולהשיג כתוביות לאותה פגישה במידת הצורך. 

היערכו מראש- הקלטה באיכות טובה, ברורה, כזו שתאפשר להפריד בין הדוברים ולדייק את התוצאה. 

העבירו דגשים למתמלל- רבים מהפונים לא נותנים את המשקל הראוי לעבודת התמלול שעשויה להיתפש אצלם כמשהו טכני לחלוטין. כל זמן שהאדם יתחרה במכונה כנראה שהיתרון היחיד הוא היכולת שלנו לזהות את ה"סולם" ולתת דגשים למתמלל שיכול להביא אותם לידי ביטוי באמצעות הדגשה וטכניקות נוספות. 

תמונה ראשית – Canva

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG