מצלמת ה – PTZ מוכרת היטב בעולם ה VC והאבטחה. מדובר במצלמה בעלת אפשרות לשליטה מרחוק בזום ובזווית ובעלת יכולת הנעה לנקודה הרצויה. מבט חטוף על מכשיר המעקב הדינמי

עם יכולות הטיה ימינה או שמאלה, למעלה או למטה ואפשרות לקירוב או לריחוק, מצלמות ה PTZ (Pan Tilt Zoom) הן יישום מצוין לתחום האבטחה. המצלמות קיימות בשוק כבר למעלה מ- 15 שנה וניתן להשיגן בתוספת של עדשה רחבה, יכולת ראייה טרמית ועוד. הן מאפשרות יישומים מגוונים בתחום האבטחה, אפשר לתפעל אותן מרחוק ולהגדיר אותן לסריקה אוטומטית של אזורים רחבים. אך ליכולות שלהן מתלווה מחיר כספי יקר, ואלמנטים נוספים שיש להתחשב בהם. בזמן שרוב האנשים חושבים שמצלמות PTZ טובות יותר ממצלמות סטטיות לצורכי אבטחה, הנה מספר שיקולים שכדאי להתחשב בהם לפני התקנת מצלמות PTZ בבית או בבניין.

מצלמת אבטחה של PTZ יעילה ביותר כשעמדת השליטה מאוישת

מצלמת PTZ אומנם מכסה שטחים נרחבים, אולם המצלמה עובדת בצורת סריקה אזורית ברוטציה, כלומר – סריקת אזור מצד לצד ללא מיקוד אוטומטי בתנועה חשודה בשטח הנסרק, בניגוד לאופן שבו פועלות מצלמות סטטיות. עם זאת, כשהמצלמה מנוהלת על ידי עמדה מאוישת אפשר לנצל אותה באופן אופטימאלי. חשוב לציין שיש להוסיף לעלויות המצלמה את עלות שעות העבודה של השומר שמפעיל את עמדת הבקרה השולטת במצלמה.

מצלמת PTZ דורשת מערכות אבטחה נוספות

אם מדובר במערכת אבטחה אחת למבנה, מצלמת ה PTZ נחשבת בדרך כלל כאופציה טובה כשהיא משולבת במערכת אזעקה, בקרת כניסות, נעילת דלתות וכיסוי שטח מרבי באמצעות וידיאו. אפשר להגדיר שהמצלמה תתמקד בשטחים שבהם מותקנים חיישני תנועה, כשאלה מופעלים. אלא שאם משהו קורה במרחב מבלי שיופעלו החיישנים, המצלמה לא תתמקד באותו אזור, גם אם זו מצלמת ה PTZ המתקדמת בעולם. במקרה כזה, המצלמה עשויה לסרוק שטחים אחרים בזמן שמתבצע שוד במוקד אחר בבית.

לכן, הפתרון הנכון לכיסוי מקסימלי הוא באמצעות שילוב מצלמת PTZ עם חיישני תנועה.

 

שאלה של מחיר

מחיר מצלמת PTZ יכול להיות גבוה יותר ממחירן הכולל של מספר מצלמות סטטיות מתוחכמות. למעשה, באמצעות מספר מצלמות סטטיות בעלות נמוכה יחסית ניתן לכסות בצילום שטח דומה, כאשר אלו יוצבו במוקדים שונים.

באופן כללי אפשר לומר שמצלמת ה PTZ סובלת יותר מבלאי ומצורך בתיקונים ביחס למצלמות סטטיות. מה שאומר שיש פוטנציאל לבקר מספר פעמים במעבדה עקב מנוע מקולקל וכדומה.

כמו כן, תחזוקת המצלמה יכולה לייקר את ההוצאה הכוללת, כך שמערכת עם מספר מצלמות סטטיות יכולה להיות חלופה טובה יותר גם מההיבט הכלכלי.

לסיכום בהחלטה בין התקנת מצלמות אבטחה סטטיות לבין בחירה במצלמת PTZ נכנסים שיקולים רבים שיש לקחת בחשבון בשלב האפיון והתכנון של אבטחת המבנה. כדי לקבל החלטה שקולה אפשר להכין שתי תוכניות אבטחה, אחת באמצעות מצלמת PTZ והשנייה באמצעות מצלמות סטטיות, ולבדוק את מידת המענה שכל אחת מהן נותנת – ביחס להשקעה.

Share.

תגובה אחת

  1. נתקלתי בזה:
    "ריבוי משתמשים מחוברים – ברוב המקרים, במצלמות ptz אשר מאפשרות צפייה בזמן אמת, רק משתמש אחד יכול להיות מחובר לאותה המצלמה בזמן נתון, ולבצע בה תזוזה או זום, בעוד שבמצלמת eptz כמה משתמשים יכולים להתחבר למצלמה בו-זמנית ולבצע בה את הפעולות השונות מאחר ובפועל המצלמה לא זזה באופן פיסי."
    https://alsec.co.il/%D7%9E%D7%A6%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%98%D7%97%D7%94-ptz/

    האם אפשר לאמת?

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG