חברת World Wide Technology הינה חברת אספקה בתחום הטכנולוגי המתמקדת במגזר הארגוני עם מספר חוזי אספקה בלעדיים לשירותים הפדראליים והמפיצה הגדולה ביותר של מוצרי סיסקו בארה"ב. עם רקורד שכזה, אין פלא שהיא הייתה זקוקה לחברה עם רקורד לא פחות מרשים שתבצע את אינטגרציית ה-AV במשרדיה הראשיים הכוללים 71 חדרי ועידה, 57 קירות שילוט דיגיטאלי ו-50 מסכים נוספים בתצורת פסיפס. האזור הגדול ביותר במבנה של WWT הוא האודיטוריום התת קרקעי שכולל כ-280 מושבים

תמונה- יח"צ

החברה שנבחרה למשימה היא Coltrane Systems, ובשל המורכבות והגודל של הפרויקט היא קיבלה יד חופשית לשימוש בפתרונות מגוונים. Coltrane Systems תחקרה את העובדים בנוגע ליתרונות והחסרונות של המבנה כפי שהוא היום וכך הבינה מהם האתגרים העומדים בפניה. 

בשלב הבא היא השתמשה במודל BIM תלת ממדי של המבנה ועבדה עם ארכיטקט צמוד על מנת ליצור קטע וידאו שידגים את הקונספט של המבנה לאחר השדרוג, כל זאת נעשה לפני שכף רגל אחת של המתקינים דרכה במקום. לאחר האישור לעיצוב הראשוני, היא עבדה בשיתוף פעולה עם הצוותים השונים של WWT בתחום ה-IT, התקשורת האחודה (Unified Communication) ואלו שמטפלים במבנים הפנימיים, עמם היא דנה באתגרים הקשורים להטמעה של הציוד בצמתים המרכזיים.  

העבודה בשטח

ברגע שקולטריין קיבלה את העבודה, היא נכנסה לרוטינת עבודה שבועית שכללה לא רק אינטגרציה של מערכות ה-AV, אלא גם הנחה של כבלים להעברת נתונים, מערכות מעקב ונקודות בקרה. כאן היא עבדה מלבד עם הארכיטקט הראשי, גם עם המהנדסים, החשמלאים ומעצבי הפנים של החברה בשיתוף פעולה צמוד. סך הכול נמשכה העבודה תקופה קצרה יחסית של שמונה חודשים בלבד.

באודיטוריום עצמו התרכזה העבודה במסך הקיר הראשי והקירות הצדדים. בזכות הבמה הרחבה, ניתן היה להציב מסכים במגוון של זוויות ואף לשקע אותם בקיר על מנת לפצות על חוסר החלונות במרחב התת קרקעי. 

הרעיון לשימוש בפאנלים של מסכי וידאו בתצורת פסיפס עם מסכים בגדלים ואוריינטציות שונות עלה כאשר קולטריין שמה לב למסך גדול ממתכת אל-חלד עם תאורה אחורית שהוצב על גבי אחד הקירות באזור הלובי הראשי. בסך הכול, הוצבו על גבי הפאנלים יותר מחמישים מסכים.  כל זה דרש חיווט ספציפי ביותר בתוך הקירות ולכן החשמלאים קיבלו תרשימים מדויקים של המקומות בהם היה צורך למקם את קופסאות החשמל. בסך הכול הותקנו כבלים באורך של יותר מ-150 מטר.

מבחינת WWT ואחראי המבנה שלה, ג'סטין רייז, ההתקנה עברה בהצלחה וההדגמה של המסכים נעשתה באמצעות קליפ מהסרט Metallica Through The Never המבוסס על האלבום השחור של הלהקה. את איכות ההתקנה ניתן היה לראות בעיקר הודות למסך המרכזי הגדול עליו הוקרן אירוע בשידור חי (סטרימינג).

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG