המרכז של פייסבוק בלונדון נחשב לאחד מן המרכזים החשובים ביותר שלה מחוץ לארה"ב (בין היתר עובדים בו על משקפי המציאות המדומה "אוקולוס ריפט"), ולאחר עשר שנים של פעילות, החליטה החברה לבנות אותו מחדש בכיכר רת'בון

המרכז נבנה במשך שנתיים וגודלו כ-7,315 מטר רבוע. הוא נועד לאכלס כ-800 עובדים חדשים ואת הצוותים הקיימים של מפתחים, מהנדסים ואנשי מכירות. בנוסף, הוא יארח את החממה הטכנולוגית החדשה המיועדת לסטארפים, ה – LDN LAB.

על פי, מורגן קאמרון, המהנדס האחראי על הטמעת ועיצוב חווית ה-AV במרכז החדש, הוא נבנה באופן המעודד שיתוף פעולה בין הצוותים ושמירה על הרמה הגבוהה הנמצאת במרכזים האחרים של החברה ברחבי העולם. 

החלק הפנימי של המבנה בנוי מארבעה אזורים המתפרסים על פני שתי קומות : שניים המוקדשים לאירועים, קפיטריה היכולה לשמש כעוד מרכז אירועים, סטודיו המשמש גם בתור "חדר ירוק" לצילומים וחלל נוסף גדול במיוחד הידוע כ-"בית העירייה" ונמצא בכל המרכזים של פייסבוק.

בנוסף, הודות לתכנון המתוחכם, ניתן לשנות את החלוקה בין המשרדים השונים מבלי לגעת בתשתית.

תמונה- diversifiedus

תשתית AV

תשתית ה-AV במרכז החדש צריכה לשרת הן את הצוותים הפנימיים והן את אלו מבחוץ, בהיקפי פעילות שונים, ומלבד קאמרון, אחראים עליה גם שני מהנדסים נוספים. התשתית עצמה בנויה על פי עקרונות המשותפים למרכזים האחרים של פייסבוק, ולכן קל לטכנאים ומי שמעביר הרצאות להשתמש בה ביעילות.

מי שעזר בבניית התשתית היא חברת האינטגרציה AVMI המקומית שפעלה קודם לכן במרכזים בברלין וציריך, זאת בשיתוף עם חברת Diversified אשר שרתה את פייסבוק בארה"ב ומדינות נוספות. למעשה, העיצוב והציוד כבר נבחר מראש, ו- AVMI ביצעה את האינטגרציה עצמה, סיפקה חלק מן החומרה והעמידה את צוות הטכנאים שלה להקמת מערך ארונות התקשורת והמידוף עם הציוד.

מערך תצוגה ומצלמות

במקום מערך תצוגה מבוסס מסכי קיר או מקרנים, החליטו בפייסבוק ללכת על טכנולוגיית ה-LED של Planar. מדובר במסך קל לטיפול דרך הפאנל הקדמי אשר מספק איכות תמונה טובה. המערך בנוי מ-219 פאנלים המתפרסים על פני שלושה חללים שונים. הקיר הארוך ביותר הוא באורך של לא פחות מתשעה מטרים. חלק מן המסכים מאפשרים להעביר תוכן משותף ביניהם באופן דינאמי, בין היתר על מנת לכסות שטחים מתים.

המצלמות שנבחרו הן מתוצרת פנסוניק (ה- AW-130 HD), ונוספו להן מודלים המאפשרים לצלם בזווית רחבה ולהתמקד באנשים מן הקהל ולא רק בדובר עבור סבבים של שאלות ותשובות.

הסטודיו

אם פעם היינו משתמשים בצבע כחול לצורך הפרדת הדמות מהרקע, כיום הצבע הירוק הוא הקל ביותר להפרדה, ולכן אולפן השידור של פייסבוק צמוד גם ל-"Green Room". המטרה של פייסבוק הייתה שהציוד יהיה פונקציונלי בלי קשר לעובדה האם הוא מוסתר או לא. לכן, המראה של החדר הוא מאוד פתוח וחשוף, החל מהכבלים ועד לברגים העולים אל הלוחות. קאמרון מסכם כי מדובר באחד המערכים היותר מרשימים שקיימים עם מאות חיבורים המשתלבים זה בזה. 

מערך השליטה המרכזי

מערך השליטה האחראי על החדרים השונים מסוגל לתפעל כל אחד מהם בנפרד, אך באופן סימולטני. מעבר לכך, ניתן גם לתפעל כל אחד מהם באופן מקומי בעת שמתקיימים אירועים פחות מורכבים. כ-18% משטח החדר צבוע בצבע אפור על מנת ליצור התאמה אופטימאלית בין המסכים לעין של מי שעובד מולם שעות ארוכות. את האור ניתן לעמעם לחלוטין, וישנם אפילו שטיחים אשר תפקידם להשרות תחושה חמימה.

צליל

ציוד הצליל מבוסס על מוצריה של חברת Meyer Sound ומנוע העיבוד של חברת Galileo, והשילוב הנ"ל כבר שולב במרכזים האחרים של פייסבוק. הציוד משמש להגברה וניתן גם לתיכנות. תפקידה של AVMI במקרה הזה היה לדאוג לכך שהצליל יגיע לכל נקודה במרחב בלי נקודות 'מתות', מה שחייב לסובב את הצופרים של הרמקולים בתשעים מעלות מכיוון שאלו הוצבו לרוחב. 

שולחנות עיבוד הצליל המרכזיים הם מתוצרת ימאהה ומשתמשים בפרוטוקול Dante (פרוטוקול המשמש להעברת צליל מרובה ערוצים על גבי כבל רשת).

על מנת שהדוברים יוכלו לדבר בקלות על גבי הבמה, נעשה שימוש במערכת צליל אלחוטית של חברת Shure (ULX-D), מיקרופונים לדש הבגד ואוזניות ומיקרופונים ניידים איתם אפשר ללכת מסביב לבמה (או לדבר עם אנשים מן הקהל).

תאורה

גם מערך התאורה תוכנן באופן שיוכל לשפר את יכולות ההפקה ונבנה באמצעות חברת Charcoalblue וחברת A.C. Projects, שתיהן מתמחות בתחום התאורה לתיאטראות. ניתן להעביר למערכת התאורה קיבולת גדולה של מידע באמצעות תמיכה בתקן sACN המחובר דרך ציוד רשת של חברת Luminex. באמצעות המערך הזה, ניתן לתכנת את אופן התאורה בכל סצנה מראש או בזמן אמת. שולחנות הבקרה שנבחרו הם מתוצרת Chamsys (סדרת MQ) ומערכת הבקרה היא מתוצרת חברת Pharos.

התאורה מתוכננת בצורה כזו שניתן יהיה להשתמש בה גם עבור הסרטה וגם עבור שידור, וזאת תחת המגבלה של התקרה הנמוכה יחסית.

אתגר החיווט

מכיוון שהצוות היה צריך להקים את כל המערך העצום הזה תוך זמן מוגבל והוא מעולם לא התנסה ביצירת חלל משרדי שישמש גם לצרכי הפקה ושידור, היה צורך לתכנן מראש ולתעד את אופן הקמת התשתית והחיבור של כל המערכת זו עם זו. לשם זאת נעשה שימוש בלא פחות מ-150 לוחות של ציוד AV ו- 850 כבלים באורך כולל של 31 ק"מ.

 כל זה חייב את AVMI להקים את ארונות התקשורת באתר עצמו ולא בסביבה ייעודית, כפי שהיא נוהגת לעשות בדרך כלל. העבודה עם Diversified דרשה בנוסף שחלק מהציוד יישלח מארה"ב.

למרות הקשיים, קאמרון סבור שבסופו של דבר נעשו הבחירות האופטימאליות בהסתמך על הציוד המקצועי ביותר שניתן היה למצוא וכבר הוכיח את עצמו בעבר.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG