huawei-p20-and-p20-pro-5073
תמונה - Huawei

יצרנית הטלפונים החכמים "וואווי" (Huawei) פתחה בשבוע שעבר מרכז חדש להגברת שקיפות אבטחת הסייבר בעיר בריסל, זאת בזמן שהיא נאלצת להתמודד עם האשמות בנוגע לשיתופי פעולה עם הממשל הסיני גם מחוץ לארה"ב

במהלך כנס הפתיחה, אמר המנכ"ל הנוכחי של החברה (שמתחלף כל חצי שנה), קן הו, כי אין ספק שלאור האירועים בחודשים האחרונים, הקמתו של המרכז היא חיונית יותר מאי פעם.

המרכז נועד להציג את הפתרונות של החברה בתחום האבטחה על גבי רשתות 5G, האינטרנט של הדברים ושירותי ענן, תוך כדי יצירת פלטפורמה לשיפור התקשורת ו"חדשנות משותפת" עם כל מחזיקי המניות וחברות אחרות בתעשייה. הפלטפורמה גם תציע גם שירותי אימות טכנולוגי והערכה עבור לקוחות. 

עוד אמר הו שאי אפשר ליצור מערכת של אמון על בסיס תחושות, ספקולציות או שמועות חסרות בסיס, אלא על פי עובדות בלבד. את העובדות יש לאמת על פי סטנדרטים מאוחדים, הן בתחום הטכני והן בתחום החוקי. על מנת ליצור את האמון הזה נדרש יותר מגוף ממשל, יצרן או ספק תקשורת אחד.

דברים אלו עולים בקנה אחד עם אלו אותם אמר היו"ר הקודם בסבב, גואו פנג בוועידת המובייל העולמית, אז הבטיח שמוצריה של החברה בטוחים ולא כוללים שום "דלתות אחוריות".

האם הנציבות האירופאית מודאגת?

על רקע הכנס של וואווי, כרגע מחפשת הנציבות האירופאית כיצד לפרוס את רשת ה-5G ביבשת באופן מאובטח, וסגן הנשיא של הנציבות כבר נפגש עם הו, לבקשתו האחרון. במהלך הפגישה הבהיר סגן הנשיא שהאבטחה ביבשת מבוססת על חוקים פתוחים שנוגעים לכל השחקנים בתחום במטרה להגן על האינטרסים של תושבי האיחוד.  מלבד זאת, האיחוד החל לבדוק כיצד להגיב לחשדות שהועלו בנוגע לנושא הסיני מתוך נקודת מוצא כי על מנת לאפשר שוק פתוח נדרש שיתוף פעולה הדדי בין שני הצדדים.

על פי דיווח נוסף של רויטרס, השניים דנו גם כיצד ניתן ליישם תקן אחיד ביבשת בנוגע לאבטחת הרשתות החדשות. אחד מהרעיונות (שהו חזר עליו גם בכנס) הוא ליצור סטנדרט מקביל לרגולציית ההגנה על המידע הפרטי של תושבי האיחוד (ה-GDPR) הדורש מכל גוף המעבד מידע של תושבי האיחוד לעבוד בשקיפות ולאפשר לכל אזרח להחליט מי ייעשה במידע שלו. אך מכיוון שה-GDPR נוסח במשך זמן תוך כדי לא מעט דיונים וטיוטות, כנראה ש-Huawai עושה שימוש במושג רק על מנת שחברות התקשורת ביבשת יוכלו להמשיך ולהתקדם תוך כדי מגבלות מינימליות. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG