עם ישראל ידוע בלב הרחב שלו בכל הקשור לנתינה לחלשים. אנחנו יודעים להרים את מי שזקוק, לא להפקיר ולהירתם באופן מעורר גאווה. מול הערך החשוב הזה, אנחנו מוכרים בעולם כ Startup Nation ונתפסים כחכמים מאוד, פורצי דרך ויעילים (שזה למעשה תיאור יפה יותר ל'חוצפה' הישראלית) כל אלה מסייעים לנו להביא את הבשורות המשמעותיות ביותר לשווקים החשובים בעולם. הא, וגם אלה שהמופיעים בכתבה… 

גם המנטורים נהנים (צילום- מומנטום)

כל זה מתחיל עוד מפעילות במסגרות הלימודיות, כאשר מתנדבים מנהלים את ה"מאיצים" השונים בהתנדבות ותוך השקעת זמן ומאמצים רבים. אחד מהמאיצים האלה הוא 'מומנטום', אשר שייך לאשכול מועדון היזמות ומנוהל על ידי סטודנטים בשביל סטודנטים, ללא מטרות רווח, במרכז הבינתחומי, בראשו עומדת ניב ספקטור. 

ספקטור, סטודנטית לפסיכולוגיה ומנהל עסקים שנה שנייה, מצטיינת דיקן, חובבת ספורט אתגרי מסוגים שונים (שייט, סקי, צלילה, קייטסרפינג) משקיעה עשרות שעות רבות של שעות בחודש בניהול המאיץ שבאחריותה. 

ניב ספקטור, מנהלת המאיץ (צילום - מומנטום)

 

התפקיד הזה נשמע פשוט אבל הוא כולל מיונים, תיאומים, ראיונות, ניהול אירועים, יצירה ותחזוקת קשרים עם אינסוף "רעיונרים" מצד אחד ומנטורים מובילים מהצד השני, והכל על מנת לעודד יזמות מקומית "עם הכי הרבה יד חופשית, אבל לפי הכללים." 

מחזור 10 של המאיץ (צילום - מומנטום)

מומנטום מנהל תהליכים מובנים ומתקדמים אותם עוברים הסטארטאפיסטים, תוך ניהול שיח יזמי אשר מאפשר להם להכיר מקרוב את עולם היזמות, מבנה מדויק של מודל עסקי לצד שיעורים, סדנאות ועבודה אישית על עולמות התוכן בהם בחרו. 

ספקטור: "מגיעים אליי סטארטאפיסטים עם שלושה דברים – רעיון, צוות ושוק מטרה. בכל שנה מגיעים בין 70 ל 90 מועמדים כשעשרה מהם זוכים להיכנס למאיץ בכל סמסטר. הסטארטאפים שנכנסים לתכנית מקבלים ליווי צמוד שכולל שעות שבועיות עם מנטורים וצוות הליווי, כשהמטרה היא להזיז כל מיזם לפחות שני שלבים קדימה בסולם ההתפתחות היזמי."

מפגש מנטורים (צילום - מומנטום)

מועדון היזמות, תחתיו פועל המאיץ, קיים כבר 18 שנה ומנהל בסיס נתונים של אלפי מסיימים שעברו בתכניות השונות. מומנטום, המאיץ, נפתח לפני כ 6 שנים על ידי אורי גפני, עם חזון לחבר בין יזמים צעירים למנטורים מהתעשייה, במטרה להגדיל את אחוזי ההצלחה באופן המשמעותי ביותר.  מועדון היזמות, ומומנטום בפרט, משלבים סטודנטים בכלל התארים והפקולטות השונות במרכז הבינתחומי ליצירת חשיבה יצירתית וחדשנית היוצרת גיבוש ומימוש עצמי לסטודנטים השונים, וחברות מצליחות ומוכרות התחילו במאיץ הזה בדיוק והיום משרתות מיליוני לקוחות בעולם. ספקטור: "התהליך במאיץ שלנו מחייב. אנחנו מכניסים את היזמים לתכניות מוגדרות עם לו"ז ברור ולא לכולם זה מתאים. לפעמים הרצינות שלנו עלולה לפרק מיזמים אבל זה מבחן נהדר עבור הצוות, שהוא הגורם החשוב ביותר, לא פחות מהרעיון עצמו." 

ככה נראה פיץ' במאיץ (צילום - מומנטום)

תחום המאיצים (אקסלרטורים) הפורח, קיים במסגרות שונות שאינן התנדבותיות ולעומתן המאיצים המעטים אשר שייכים למוסדות אקדמאים נשענים על אנשים בעלי רוח התנדבות בדיוק כמו ספקטור, אבל היא רוצה יותר. היא רוצה להשיג חסויות שהן אינטרס מובהק של בעלי עניין במאיץ. "אני נמדדת ב KPI's מגוונים כמו איכות המנטורים והיועצים, ההתאמה בינם לבין היזמים, האם הקשר נמשך מעבר לתקופת המאיץ ועוד, אבל אני רוצה יותר. אני רוצה להיות מאיץ מוביל עם תקציב בסיסי למימון התפעול, האירועים, הקשר עם הצוותים הרבים באמצעים מעודכנים, להמשיך ולאפשר להגיש את אנשי המקצוע המובילים שילוו את היזמים, יעבירו סדנאות וימשיכו למשוך את רמת המאיץ למעלה.  הרוח היזמית שלנו מתאימה לרוח הזמן ואנחנו יכולים לתת חשיפה רבה לחברות מבוססות ובתמורה להמשיך לשפר את סיכוייהן של חברות מתחילות." 

וככה נראה תהליך הליווי והמנטורינג (צילום - מומנטום)

אז על כמה מדובר ?

ספקטור: "כ 50K ₪ לשנה בסה"כ שיכולים להגיע ממספר תורמים, גם בטובין, זאת אומרת גם במוצרים בהם אנחנו יכולים לעשות שימוש." 

יחד עם ניב ספקטור, מנהלת מאיץ 'מומנטום', מתנדבים גם מיכאל סלומון- מנהל משותף, חן גרינפלד- אחראי על התוכן, המסרים והפיצ׳ינג, אופיר אוליצקי- מנהלת הקהילה, ירדן שכטר – פיתוח עסקי, גיא ירקוני – מנהל מוצר מול המיזמים, אלישי זכריה – מנהל מרקטינג, כריס גרסיה – צלם, אדוארדו רוסי – סטוריז, צייר ובנג'מין קורן – צלם. 

רוצים לעזור ? תוכלו לפנות בכתובת המייל ‏‪momentum@iec.idc.ac.il‬‏

אנחנו משוכנעים שמגיע להם ! 

בהצלחה

 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG