המתקנים החדשים, הכוללים גם חדר נקי, יקדמו את השירות ללוויינים במסלול בחלל ואת תעשיית החלל הפרטי/מסחרי בישראל. רון לופז, נשיא ומנהל אסטרוסקייל ארה״ב: לחברה הגלובלית יש תוכניות צמיחה שאפתניות שכוללות בניית לווייני שירות לפינוי פסולת, הארכת חיים והחזרה לחיים של לוויינים תקולים. ״הפעילות בישראל תסייע לנו להרחיב גלובלית את ההיצע המסחרי שלהם בשנים הקרובות״. 

השקת מעבדת האופטיקה אסטרוסקייל צילום דויטה דהן
גוזרים סרט צילום דויטה דהן

אסטרוסקייל, מובילת השוק בשירות לוויינים וקיימות מסלולית ארוכת טווח חנכה בתל אביב מעבדה חדשה הכוללת חדר נקי לתכנון מכני, ייצור והרכבה של מערכות חלל תקניות (ISO 7). במקביל חנכה החברה גם מעבדה רובוטית לראיה ממוחשבת שתשמש לפיתוח ובדיקה של אלגוריתמים למשימות שמטרתן איתור אובייקטים והצמדות אליהם בחלל. התוצרים הסופיים של שני המתקנים החדשים ישולבו בלווייני השירות של אסטרוסקייל, המתוכננים להאריך חיים של לוויני תקשורת. איוש המעבדות החדשות קורה במקביל לחנוכתו של משרד חדש בתל אביב וגידול של עשרות אחוזים במצבת כח האדם של החברה, העומדת כיום על כ-40 עובדים. 

לדברי אריה הלזבנד, מנכ״ל אסטרוסקייל ישראל, יזם ומראשוני תעשיית החלל בישראל, החדר הנקי החדש משלים את התכנית והיכולת של החברה לתכנן, לפתח ולייצר מנגנונים לשימושים בחלל. ״אנו מתכוונים לייצר אצלנו שני מנגנונים בעלי חשיבות רבה המיועדים לשימוש בתוכנית לווייני השירות של אסטרוסקייל (LEXI), שמאפשרת להאריך את חייהם של לווייני  (GEO)גיאוסינכרוניים (לווייני GEO הנמצאים במסלול גיאוסינכרוני בגובה 35,786 ק״מ מעל קו המשווה של כדור הארץ) במחיר סביר בעודם במסלול במקום לבזבז מאות מיליוני דולרים להחלפתם״. 

 

לדברי הלזבנד, המעבדה הרובוטית לראיה ממוחשבת תאפשר למהנדסים בחברה נגישות גבוהה לסביבת בדיקות מתקדמת המדמה כיצד יראו הלווינים של לקוחות בתנאי חלל, ובכך תייעל את הליך הפיתוח ובדיקת האלגוריתמים. ״הן המעבדה החדשה והן מתקן החדר הנקי לייצור של מערכות חלל, מהווים קפיצת מדרגה נוספת בתעשיית החלל הפרטית/מסחרית בישראל. אנו יכולים מהיום לתכנן ולבנות אצלנו מנגנונים ומערכות המיועדים לשימוש בחלל. מעבר להפגנת היכולת הטכנולוגית והשימוש שייעשה במוצרים שפותחו ויוצרו בישראל בלווייני ניקוי החלל מהדור הבא, אנו נאפשר גם לחברות חלל אחרות גישה למתקנים שלנו ושימוש בהם לטובת פיתוח של התעשייה הישראלית כולה״. 

לדברי רון לופז, נשיא ומנהל אסטרוסקייל ארה״ב, בטקס גזירת הסרט בתל אביב, לחברה הגלובלית יש תוכניות צמיחה שאפתניות במהלך 10 השנים הבאות שכוללות בניית לווייני שירות לפינוי פסולת והחזרה לחיים של לוויינים תקולים. ״הפעילות בישראל תסייע לנו להרחיב גלובלית את ההיצע המסחרי שלהם בשנים הקרובות, תתרום עוד יותר לצמיחה, לחדשנות ולפוטנציאל הייצור שלנו״. 

לדברי לופז, לחברה יש כיום זרועות הפועלות באסיה (יפן), בריטניה, ארה"ב וישראל, כשהמטרה של שילובן הוא להפוך שירות מסחרי בחלל לחלק מההתנהלות השגרתית ב״תחזוקת החלל״ עד 2030. המשימה שלנו ושל שותפינו העסקיים בכל העולם היא להבטיח שהחלל יישאר בטוח ובר קיימא עבור הדורות הבאים".

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG