מגרשי החניה בעתיד הולכים להשתנות (תמונה: Freeimages)

 

מחקר שבוצע באוניברסיטת טורונטו הקנדית העלה שלמכוניות האוטונומיות תהיה השפעה חיובית משמעותית ביותר על התכנון והעל התשתית של מגרשי החניה בעתיד. החוקרים הריצו הדמיה כדי לבנות אלוגריתם שיוכלו לקבוע בעתיד מהו הגודל של מגרש חניה המיועד לשימוש מכוניות אוטונומיות בלבד.

"במגרש חניה שמלא במכוניות אוטונימיות אתה לא צריך לפתוח את הדלתות, כך שהן יכולות לחנות כשמהרחק ביניהן מזערי. למעשה, אתה גם כמעט ולא צריך להשאיר מקום כדי לאפשר למכוניות לצאת, המכוניות האוטונומיות מסביב פשוט יזוזו ויפנו מקום כשיגיע הצורך", אמר פרופסור מאתיו רורדה, מהחוקרים הבכירים שפרסמו את המאמר.

לפי המחקר, מגרש חניה המיועד למכוניות אוטונומיות בלבד יכול להכיל כ-62% יותר מכוניות מאשר מגרשי החניה הנוכחיים. יתרון נוסף הוא שגודל מגרש החניה יכול להשתנות בהתאם לצרכים, וכן לא צריך להגדיר חלקות צבועות או מפרצים, אלא פשוט להורות למכוניות, במקרה הצורך, להסתדר מחדש בחניה.

עוד יתרון משמעותי הוא כמובן ההקטנה וההזזה האפשרית של מגרשי החניה שממוקמים כיום במרכזי העיר או ליד מרכזי קניות גדולים ומושכי קהל. מגרשי החניה הללו תופסים כיום נדל"ן יקר, והמעבר לשימוש במכוניות אוטונומיות יוכל לשחרר אותו לטובת מיזמים אחרים, במיוחד במרכזי הערים.

עם זאת, ותוך מודעות לכך שעולם בו יש רק מכוניות אוטונומיות שפועלות באופן מלא ללא נהג מאחורי ההגה עדיין נמצא מרחק רב, עדיין לא ברור מה בדיוק יהיה התמהיל הנכון במגרשי חניה שישלבו מקום עבור מכוניות אוטונומיות לצד מכוניות רגילות, וכן מה יקרה לאחר שהחניונים הגדולים יועברו לשולי מרכזי הערים – עד כמה ההמתנה למכונית תתארך, ומה יקרה לפקקים בערים אם כל אחד יזמין לעצמו מכונית לבד.

"בשורה התחתונה, יש עוד הרבה דברים שיכולים לקרות לפני שנגיע לשלב בו יהיו מכוניות אוטונימיות בלבד וההתנהלות שלהן תהיה מדויקת וסדירה", הוסיף רורדה.

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG