חוקר נכנס לחדר חקירות חשוך ובו מנורת שולחן קטנה. החשוד מפוחד, רועד מפחד ומנסה לענות על השאלות שנשאל. לפתע, וללא התראה מוקדמת, החוקר קם תופס את הכיסא עליו ישב לפני רגע ומנפץ אותו לתדהמת החשוד המבוהל. 

מתוך סרטון ההדרכה של IVS

האורות נדלקים ובחדר הסמוך מבעד לזגוגית עבה, מגישים תלמידים למרצה טופס עליו רשמו את הערותיהם לגבי הסצנה שזה עתה צפו בה. 

זוהי רק סימולציה – תרחיש יזום שמטרתו להדגים ולהעביר תוכן בדרך חווייתית, על מנת לעמת את הלומד עם סיטואציה לא צפויה בסביבה מבוקרת, אבל זו רק ההתחלה- בעידן שבו חקר ההתנהגות ופענוח המוח האנושי הופכים פופולאריים יותר ויותר במוסדות האקדמיה והחינוך השונים, גובר הצורך בכלים אשר יתמכו באופן מקצועי בבחינה, ניתוח ואיסוף נתונים של קבוצות מיקוד שונות. 

עד היום, סימולציה שכזו הייתה מורכבת למדי, שכן היא דרשה את נוכחותם הפיזית של השחקנים, המנחה והלומדים באותה סביבה ובאותו זמן. ובכן, לא עוד!  פיתוח חדשני מבית IVS-TEC מבטל את החסם הגיאוגרפי ומאפשר לכל ארגון או מוסד לימודי לקיים סימולציות מורכבות בצורה פשוטה ואפקטיבית עם תוכנת הסימולציה ScenarioPro.

בראיון עם ירון ברלינר-קרן, מנהל מכירות מולטימדיה בתחום החינוך בחברת  IVS-TEC, שמענו על הסיבות שהביאו לפיתוח התוכנה והיתרונות המרכזיים שלה.

אם אין פתרון, נייצר אחד

ירון : "כבר לפני כ-5 שנים קיבלנו פניה מארגון מוביל בתחום החינוך עם דרישה למערכת סימולציה שתאפשר לו ליישם טכניקת הדרכה בה שחקנים ממחיזים אירוע מסוים המתקיים בחדר אחד, בזמן שבחדר הסמוך, צופה באירוע קבוצת לומדים שיכולה להגיב, לכתוב הערות ולקיים דיון. 

חיפשנו מוצר מדף שייתן מענה לאותה דרישה. פתרון שיוכל מצד אחד לטפל ב 2 עד 4 מצלמות כולל האודיו כמובן, ומהצד השני לאפשר לקבוצת לומדים את המעורבות הרצויה תוך כתיבת הערות. מאחר ולא מצאנו מערכת כזו, פתרנו את הדרישה באמצעות מגוון כלים קיימים והמומחיות שלנו, אולם הבנו שקיים צורך לא פתור והחלטנו לפתח פתרון משלנו."

תוכל לתת דוגמא לסימולציה כזו ? 

"קח למשל סיטואציה בסיסית של ילד היושב אצל פסיכולוג. בסימולציה קלאסית שחקנים יבצעו את התרחיש המדובר בעוד שהכיתה (מרצה ותלמידים), יצפו מהחדר הסמוך ויתנו הערות על המתרחש. בתום הסימולציה, המרצה (מנהל הסימולציה), עובר על הערות התלמידים, מתחקר את האירוע ואף יכול לנהל דיון עם התלמידים."

מיקרו למידה בלחיצת כפתור

"אחד הדברים המרכזיים שהיו חסרים לנו הוא מענה שיאפשר למנהל הסימולציה להציג בלחיצת כפתור אירוע (Event) מסוים שהתרחש באותה סימולציה ולראות על גבי ציר הזמן איך ומתי הגיב כל משתתף. בפיתוח של ScenarioPro לקחנו את הפיצ'ר הזה אפילו שלב אחד קדימה ואפשרנו למנהל הסימולציה להזין תיוגים מוגדרים מראש כשכל תיוג מסמל מענה לפעולה מסוימת באותה סימולציה, כמו למשל- האם האובייקט בו צפינו פעל כשורה או לא וכמובן מענה לתרחישים ושאלות רבות נוספות. 

עם ScenarioPro יכול מנהל הסימולציה לראות בתום כל תרחיש ובאופן סכמטי על גבי ציר הזמן, מי מהמשתתפים בחר באיזו אופציה ולפתח דיון בנושא כשבנוסף, ניתן לבודד תיוגים שונים ולאפשר ניתוח עמוק ומפורט של הממצאים. תוצאות הסימולציה נשמרות ונטענות בשרת הארגוני שם הן זמינות לבעלי ההרשאה המתאימה כמובן. 

מה שהופך את ScenarioPro לכלי ייחודי באמת הוא ביטול החסם הגיאוגרפי. המשתתפים יכולים להתחבר למערכת באמצעות כל דפדפן בכל מחשב ומכל מקום, ואנחנו מוצאים יתרון נוסף של הפתרון שלנו דווקא בתקופה של ריחוק חברתי כפוי, מאחר והוא מייתר את הצורך להתכנס באותו מתחם."

 
ירון ברלינר קרן (תמונה - IVS)

מה עוד הפתרון יודע לעשות? טוב ששאלתם:

•         הקלטה של עד 4 ערוצי וידאו בו-זמנית

•         צפייה בזמן אמת תוך רישום הערות ותיוגים לכל משתמש בנפרד

•         ניתוח ויזואלי של כל המשתתפים בו זמנית לפי ההערות בזמן אמת

•         טעינה אוטומטית של ההקלטה לשרת ה FTP הארגוני

•         גישה לארכיון הקלטות לצפייה ועריכת שינויים 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG