מסך בגובה שתי קומות ברזולוציית 16K (תמונה: Sony)

 

באי מרכז החדשנות שיסיידו, שבעיר יוקוהמה ביפן, יכולים החל מסוף השבוע האחרון לחזות בפלא טכנולוגי חדש: מסך ענק של סוני (Sony) שנמתח לגובה של שתי קומות בבניין ומציע תמונה ברזולוציה מדהימה של 16K. לא פחות.

לפי הדיווח האורך של השלט הענק הינו 19.2 מטרים וגובהו 5.4 מטרים והוא מציע שטח עבודה שפירושו פי 16 פיקסלים מאשר כמות הפיקסלים של טלוויזיית 4K רגילה. רזולוציית 16K גם מאפשרת ליצור תחושה של עומק בסרטים המוצגים. כך, למעשה, אפשר ליצור תצוגה המספקת חוויה שזהה לזו של מציאות מדומה בטכנולוגיה הנוכחית שקיימת בשוק.

המסך הענק מורכב בפועל ממספר רב של מסכים מודולריים נטולי שוליים שצמודים זה לזה לחלוטין כדי ליצור את הרושם שמקנה מסך בגודל כזה. מדובר במסכי מיקרו לד שהטכנולוגיה שעומדת מאחוריהם היא Crystal LED הקניינית של סוני עצמה שהותאמה ל-16K באמצעות מנגנון המרה שהופך דגימות לתצוגות בצבע מלא (Demosaicing) – מנגנון שסוני שומרת את המידע עליו קרוב אל החזה.

כמו כן למרות שסוני בפרט, והשוק היפני בכלל, מובילים את מגמת המעבר לשידורים ולטלוויזיות שמציעים איכות ברזולוציה של 8K, עדיין מדובר בשוק יחסית לא מפותח – ופי כמה וכמה כמובן קשה לשים את היד על תכנים ברזולוציה של 16K. מכיוון שכך סוני הפיקה בעצמה סרט באיכות של 16K עבור התצוגה במרכז, וזהו סרט טבע בו החיות מוצגות בגודל מלא.

"אנחנו נעים באיטיות לעבר שימוש בטלוויזיות 8K וזה יקרה עד סוף העשור, ומי יודע מתי נעבור את הגבול הזה, לכן השימוש ב-16K יישאר ככל הנראה מוגבל לעולם העסקי בשנים הקרובות. אבל אין שום ספק שהתצוגות הללו מרשימות מאוד – אפילו עם 8K תצוגה גדולה יכולה להפנט", אמר דייויד מרסר, מחברת הייעוץ סטרטג'י אנאליטקס (Strategy Analytics) ל-BBC בכתבה שעשו על המסך החדש.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG