לצד ההתקדמות הטכנולוגית בעולם נוצרת מציאות שמחייבת גם את המוסדות להשכלה גבוהה להשתפר כל הזמן ולצייד את הכיתות באמצעים טכנולוגיים. למרות קשיי ההסתגלות, אילוצי המערכת והמשאבים המוגבלים – האור נראה בקצה המנהרה.
הכול עניין של זווית ראייה

המציאות הטכנולוגית מעירה את המוסדות להשכלה גבוהה משנתם, ומחייבת אותם להתאים את חווית הלימוד בכיתות לעולם שבחוץ. מורים ומנהלי מוסדות מתמודדים כיום במספר חזיתות בדרכם לעשות שינוי: כיצד לשפר את החוויה הלימודית לסטודנטים, איך להצטייד בטכנולוגיות מתאימות למרות המשאבים המוגבלים, ואיך לסייע להסתגלותו של צוות ההוראה לשימוש בהן. אחד האמצעים הטכנולוגיים השימושיים ביותר במוסדות הלימוד כיום הוא פתרון לתצוגת תוכן.
מומחים בתחום מעידים שאומנם כיום מוצף השוק בפתרונות, אולם סבורים שהשפע הזה מאפשר את איתור הפתרון המתאים ביותר: "ברגע שמבינים את הצרכים האמיתיים האפשרויות מצטמצמות".

להתאים את התוכן לטכנולוגיה
לשאלת התקציב המוגבל התשובה טמונה בהתאמה מדויקת של סוג הטכנולוגיה לתוכן. כלומר, יש צורך בהגדרת התוכן שיוצג באמצעותה. האם המכשור יציג עבודות אמנות, משוואות מתמטיות, טקסטים או גרפיקה ממוחשבת?
מומחים בתחום מעידים שזוהי בהחלט נקודת הפתיחה – התאמת הצרכים של התצוגה לטכנולוגיה. למשל, אם מציגים עבודות אמנות הפרמטרים הנדרשים יהיו תצוגה שמתמקדת באיכות צבעים ובחדות התמונה. במקרה שאין צורך בחדות תמונה, למשל במקרים בהם מוצג רק טקסט או משוואות, אפשר לבחור מכשור פחות מתקדם, מה שיוזיל את העלות הכללית.

תדירות השימוש בפתרון בשיקולי הבחירה

חישוב ראשוני של התקציב לרכישת המכשור אינו מסכם את העלות הכוללת, ומוסדות להשכלה גבוהה מודעים לכך. מומחים בתחום מכשור התצוגה יעידו שאחד הפרמטרים החשובים ברכישתם הוא הערכת הבלאי. כלומר, מחיר חלקי החילוף במקרה של תקלות, ומה הצפי לבלאי כזה בהתאם לאיכות חלקי המכשיר. איכות החלקים הוא פרמטר חשוב, במיוחד אם המכשיר מופעל מידי יום ביומו.

מציאות טכנולוגית מתקדמת במוסדות להשכלה גבוהה

תאורת הפתרון והסביבה

יכולות התאורה של הפתרון נמדדת ביחס לתאורת החדר. מכאן נשאלות מספר שאלות, כמו; מהי כמות ואיכות התאורה הטבעית של החדר? האם אפשר לשלוט בחדות התמונה ובבהירות ללא קשר לתאורת החדר? ועד כמה תלויה איכות התצוגה בתאורה שבחדר?
תצוגה מטושטשת או כזו שאינה חדה מספיק יכולה להסית את הקשר ולפגוע בריכוז התלמידים. המלצת מומחים בתחום היא לבחור פתרון תצוגה שאינו תלוי בתאורה שהסביבה מאפשרת, במיוחד אם התאורה בכיתת הלימוד "בעייתית".

פתרון התצוגה כבסיס לחיבורים נוספים

בדומה לאמירה 'השלם הוא יותר מסך כל חלקיו', כך גם לגבי פתרונות בתצוגה בכיתות הלימוד. למכשירי התצוגה כיום יש אופציות של יציאות חיבור למכשירים נוספים, כגון חיבור למחשבים ניידים, לתאורה, למוניטורים ולמערכת שליטה מרחוק.

ועוד שיקולים…

בכיתות הלימוד יש לא מעט פרמטרים שכדאי להתחשב בהם. למשל; האם המכשיר יכול להפריע לשדה הראייה של התלמידים בכיתה, האם המכשיר משמיע רעשים שעלולים לפגוע ברמת הריכוז של הלומדים, מהו גודל חלל הלימוד ומהו המיקום שבו יוצב פתרון התצוגה: באודיטוריום או בחדר ישיבות. גודל החלל ישפיע כמובן על סוג המסך: לד, רולים של הקרנה או אמצעים אחרים של תצוגה אשר יעשירו את החוויה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG