BreezoMeter ניטור זיהום האווירבמאמר שפרסמה לאחרונה עיתונאית הטכנולוגיה מליסה ג'ון רוולי באתר חדשות הטכנולוגיה של סיסקו, הציגה האחרונה את תרומתן של 2 חברות, ישראלית ואמריקאית, לניטור ושיפור איכות האוויר שאנו נושמים באמצעות יכולות של BigDATA והאינטרנט של הדברים. החברה הראשונה,  אשר הוקמה על ידי יוצאי הטכניון על רקע העלייה בזיהום האוויר ברחבי העולם, היא חברת Breezometer, שפיתחה כלי האוסף, מנטר ומנגיש אינפורמציה באמצעות האלגוריתם שפיתחה מ-7,000 תחנות רשמיות לניטור האוויר מ-28 מדינות ברחבי העולם ואלפי מקורות נוספים המנטרים את מזג ואיכות האוויר מ-323,304,271 מיקומים גאוגרפיים מדי שעה.

על פי נתוני החברה, כ-50 מיליון איש משתמשים בנתונים שהיא מספקת על בסיס יומי ואלו מתאימים את אורח חייהם בהתאם לנתונים אלו: האם כדאי לקנות דירה באזור מסויים? היכן כדאי לעשות ספורט? היכן כדאי לבלות עם הילדים? אלרגים וקשישים: האם כדאי לי לצאת מהבית בשעות מסויימות? ועוד. החברה צופה מיליארד משתמשים עד לשנה הבאה.

זיו לאוטמן, ממייסדי החברה: "אנחנו משתמשים בתשתיות ביג דאטה לאיסוף מידע על גורמים שמשפיעים על איכות האוויר מאלפי מקורות ואלו מאפשרים לנו להבין כיצד הזיהום נע ומתפשט בדומה לנתוני מזג אוויר ורוחות אולם ברזולוציה גבוהה הרבה יותר המספקת נתונים ברמת הרחוב ובזמן אמת."

האפליקציה  זמינה כרגע למדינות הבאות: פינלנד, צרפת, בריטניה, יפן, דרום קוריאה, טייואן, ארה"ב, ישראל, מקסיקו, סין והונג קונג.

צפו בתצוגה ויזואלית של זיהום האוויר על פי שעות היום:


חברת Breezometer איננה לבד: חברת TZOA מסן פרנסיסקו פיתחה מוניטור זיהום אוויר אישי לביש באמצעותו אתם, האזרחים, משמשים כסוכנים לניטור מזג האוויר בסביבתכם ומקבלים מידע הנאסף ממשתמשים אחרים. באמצעות מידע זה יכולים המשתמשים להשתמש במידע שנאסף ממש כפי שהם צורכים מידע לגבי הסביבה העירונית: פקקים, תנועה, משטרה, מזג אוויר והמידע האישי שלהם: מרחק הליכה, דופק וכו'.


שימוש באינפורמציה לחמל"ים עירוניים וארציים

כמו במקרים רבים, השילוב בין תשתיות ביג דאטה, טכנולוגיה לבישה והאינטרנט של הדברים, כלומר שיתוף הפעולה בין חברות, אזרחים והממסד העירוני והארצי יכולים להניב תועלות רבות ושימושיות לכלל התושבים ולאפשר גישה מיידית ודמוקרטית ללא צורך במתווכים למידע חשוב זה. זוהי יכולת חשובה בזמן חירום כבזמן שגרה ונראה שהיא עתידה להוות את אחד היישומים החשובים והויזואלים שהערים החכמות יעניקו לתושביהן הקיימים ולתושבים החושבים או העתידים להתגורר בתחומיהן בהתייחס למדדים אלו.

זיו לאוטמן (Breezometer): " אנחנו בוחרים את איכות המים והמזון שלנו מדי יום, ועם זאת, בן אדם ממוצע נושם כמות של כ-12 אלף ליטר אוויר מדי יום, מבלי שיהיה ברשותם מידע או בקרה על איכות האוויר שהם נושמים".

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG