תשכחו משעונים חכמים. משטח דיגיטלי סופר דקיק, יהפוך את גב כף היד שלכם למסך. המפתח טאקאו סומיא סבור שהמוצר יחליף בזמן הקרוב את מכשירי הסמארטפון שיראו מגושמים ביחס אליו

מוצרי ה- E-Skin (Electronic skin), שהינם משטחים דיגיטליים דקיקים במיוחד שמוצמדים לעור, אינם חידוש בעולם המסכים הדיגיטליים. אבל המשטח שפותח לאחרונה בעובי של 3 מיקרומטר בלבד מוכתר כעת לדק ביותר. בנוסף לכך הוא נחשב לעמיד יותר מפיתוחים קודמים.
את המוצר E-Skin האחרון פיתח טאקאו סומיא בעזרתו של צוות חוקרים מאוניברסיטת טוקיו, ואפשר להניח אותו על העור בכל אזור בגוף. המסך דומה במראהו לשכבה של שקית ניילון, ופותח בצורה גמישה מספיק על מנת שלא יישבר בזמן תנועה.

הסוללה של סומיא מספקת אנרגיה לזמן ממושך יותר מפיתוחים קודמים, וזאת בעזרת שימוש בטכנולוגיית לד, ויכולה לפעול אפילו עד למספר ימים. הסיבה לכך היא שהתאורה שלה שואבת פחות כוח מה- sE-skin של המתחרים.

בעזרת חיבור של חיישנים לגוף יכול כיום ה- E-skin למדוד דופק ורמת חמצן בדם, כשהוא מוצמד לגב כף היד בלבד. היישום המידי למכשיר הוא עבור חולים שצריכים מעקב רפואי ולספורטאים בזמן אימון. אך סומיא רואה יישום נרחב יותר למכשיר. לדבריו "עובד בנייה יוכל להראות את שרטוטי התכנון בצג מבלי שייאלץ לסחוב ציוד כבד. ובקרוב המסך יוכל להחליף את הסמארטפונים".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG