עולם חדש של משחקיות עם שולחנות ההולוגרמה של יוקלידאון (תמונה: יח"צ)

 

מסכים הולוגרפיים, כאלה שיוצרים תמונות שנראות כצפות באוויר, נחשבים עדיין לסוג של מדע בדיוני למרות שהם קיימים במציאות כבר מזה מספר שנים. הבעיה העיקרית שלהם, המונעת מהם להפוך לנגישים יותר, היא המחיר והצורך בתהליך הרכבה מורכב. בדרך כלל מוצאים אותם רק במרכזים של חברות תכנון ערים עשירות או גופים ביטחוניים בעלי תקציבי עתק.

אבל חברת יוקלידאון (Euclideon) האוסטרלית, הבונה מסכים כאלה, החליטה להביא אותם גם לציבור הרחב. בחודש שעבר היא חנכה בהולוורס (Holoverse), מעין לונה-פארק מבוסס הולוגרמות ומציאות מדומה שפתחה לפני שנתיים וחצי בגולד קוסט שבמדינת קווינסלנד באוסטרליה, את שולחן הארקייד ההולוגרפי הראשון בעולם.

כמו מכונת ארקייד רגילה מציע השולחן כמה משחקים לבחירה. ניתן לשחק בעזרת כמה כפתורים צבעוניים שנמצאים משני צידי השולחן ומיועדים לשני שחקנים. השולחן מתבסס על לייזרים כדי ליצור עצמים שכאילו מרחפים באוויר בגובה של עד 90 סנטימטר מעל פני השטח של השולחן, ואף נראים מוצקים, ולא חצי שקופים כמו הולוגרמות המיוצרות באמצעות טכנולוגיות אחרות.

כדי לראות אותן אין צורך בקסדה, אך כן במשקפי תלת-ממד סטנדרטיות המוכרות לכל מי שצפה בשנים האחרונות בסרטי תלת-ממד בקולנוע או בטלוויזיה ביתית תומכת.

החברה ייצרה עבור השולחן 12 משחקים, שהקוד שלהם נכתב על ידי בינה מלאכותית שפיתחה החברה ויוצרת משחקים לפי עיצובים ותיאורים של עובדי החברה. בדרך זו התקצר פיתוח המשחקים, והתהליך כולו לקח 8 חודשים בלבד, כאשר על כל משחק עובדים לא יותר מ-3 אנשים. לשם השוואה, פיתוח משחק רגיל לטלפון דורש לפחות שנת עבודה של מספר אנשים. החברה מבטיחה שתמשיך ליצור בשיטה זו משחק חדש כל חודשיים, שיגיע לכל השולחנות באמצעות עדכון מהרשת.

במהלך החודש הקרוב צפויים להיפתח מרכזי ארקייד הולוגרפיים בעומאן ובשווייץ, ולאחר מכן בעוד מספר מרכזים באוסטרליה.

https://youtu.be/mB4SAFOYVzU

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG