מאות לקוחות, שותפים ויועצים השתתפו אתמול (ה 9.9.19) בוועידה מוצלחת ביותר אותה ערכה חברת ד.מ הנדסה מקבוצת אפקון בגן האירועים "מערבה" אשר בגעש. הוועידה כללה מליאה עמוסה עד אפס מקום לצד תערוכה שכללה את המותגים של היצרנים המובילים בארץ ובעולם בתחום המולטימדיה וה AV

דורון משה
דורון משה, מייסד ומנכ"ל ד.מ הנדסה (צילום - רוני פוקס AVM)

דורון משה, מייסד ומנכ"ל החברה, שיתף את האורחים על הדרך המרתקת מאז הקמת החברה בשנת 2000 ועד לחבירתה לקבוצת אפקון העצומה. משה ציין את אבני הדרך המשמעויות של התפתחות החברה, החל מהזכייה במכרז הראשון לאספקת מסכי פלזמה ומקרני RGB במשרדי דויטשה בנק בישראל והזכיות במכרזי ה AV של בנק מזרחי ב-2002, אשר שמו את החברה על המסלול לטיפול והגשת הפרויקטים המשמעותיים ביותר במשק הישראלי. כשנתיים מאוחר יותר, ב 2004, זכתה ד.מ מערכות בפרויקט בו הייתה אחראית לבניית מערכת הבילינג לחברת בזק, פרויקט שיצר בז גדול בשוק. 

אנדרו מוריס
אנדרו מוריס, מנחה הוועידה (צילום- רוני פוקס AVM)

משה המשיך וסיפר על החיבור לקבוצת יורוקום ב-2006 אשר אפשר לד.מ הנדסה לעמוד לראשונה בתנאי סף של מכרזי הגופים הביטחוניים בישראל וציין את פרויקט ה  PIS שהן ראשי התיבות של – Passenger Information System, לרכבת ישראל שהחל ב-2009 ונמשך עם כל תחנה חדשה לפי מתווה העבודה של הרכבת, כולל תחנות חדשות גם ב 2018 ו 2019. 

הגידול ממספר חד-ספרתי של עובדים לכ-70 עובדים כיום; והמפנה והיוזמה שהובילה להכנסת אפקון החזקות כשותף בעל מניות שליטה לפני כשנה וחצי

בדבריו הכנים לא חסך משה גם את המשבר שהוביל למכירתה פעם נוספת של ד.מ הנדסה לקבוצת אפקון לפני כשנה וחצי, אולם הדגיש בגאווה כי סוד ההצלחה של החברה טמון באמונה בכוח האדם האיכותי אשר מאייש את התפקידים השונים, לאחר תהליכי סינון וקליטה בהם היה מעורב עד אחרון העובדים. משה סיכם בפירגון לספקים אותם כינה "השותפים שהיו איתנו בתקופות טובות יותר ופחות, האמינו וצעדו איתנו לאורך כל הדרך."  

ישראל רייף
ישראל רייף, יו"ר קבוצת אפקון החזקות (צילום- רוני פוקס AVM)

האחראי על רכישת ד.מ על ידי אפקון, יו"ר החברה ישראל רייף, עלה לבמה וסיפר כי רכישה זו היתה מהירה, ונסגרה למעשה תוך מספר שעות. רייף: "אני מאמין באנשים וחושב שהיה לנו חיבור מצוין כבר מהרגע הראשון". לאחר תהליך קפדני ומהיר החליטה קבוצת אפקון לרכוש ולשלב את ד.מ הנדסה בתוך סל הפתרונות הרחב והמגוון שלה. 

רייף ציין כי קבוצת שלמה, לה שייכת אפקון, נמצאת עתה במגוון תחומים רחב, החל מהמותג המוביל להשכרת הרכב והליסינג שלמה Sixt, אשר "החלה את דרכה ב-1973 עם שתי סוסיתות" והיום מובילה את הענף בישראל עם צי של כ-80,000 רכבים, דרך חברת הביטוח שלמה, השקעות נדל"ן בארץ ובעולם, מספנות ישראל בחיפה ובקרוב גם באשדוד, חברת הלוגיסטיקה, וכמובן חברת ד.מ הנדסה אשר מאפשרת לקבוצה לתת פתרון מושלם לכל לקוח. יחד מעסיקות חברות הקבוצה כ 5,000 עובדים באופן ישיר ועוד אלפי עובדים במיקור חוץ, ומטפלת במחזור שנתי של 10 מיליארד שקל. 

המכלול הזה, ציין רייף, מאפשר לקבוצת שלמה לקחת על עצמה פרויקטים עצומים ביניהם הזכיר את הנמלים בחיפה ואשדוד, מרכז חדש בפתח-תקווה והחדשני ביותר בעולם של חברת אינטל, מעבר בסיסי צה"ל לדרום ופרויקט של כ 150 אלף מ"ר עבור מובילאיי בירושלים. רייף: "אנחנו נהנים מהעשייה, אוהבים ליצור ומנהלים קבוצה גדולה בגישה משפחתית ואישית. כשאנחנו מסתכלים קדימה אנחנו מאמינים שהמדינה שלנו תמשיך להתפתח בתחומים רבים להם שותפה קבוצת אפקון, ויחד עם ד.מ הנדסה- השמיים הם הגבול".

שירה שמבן
שירה שמבן, מומחית אבטחת מידע (צילום- רוני פוקס AVM)

בכנס השתתפו גם שני נואמי אורח. הראשונה היא שירה שמבן, מומחית אבטחת מידע, שסיפרה על פרצות אבטחה שאירעו בשנים האחרונות בארגונים ומוסדות ענק, החל מתחנות כוח באוקראינה שהושבתו למספר שעות (ככל הנראה על ידי רוסיה), ועד לפריצת הענק למחשבי סוני פיקצ'רס, שהביאה לדליפה של יותר מ-100 טרה-בייט של מידע מאולפן הסרטים הגדול בעולם, פעולה שבוצעה ככל הנראה על ידי האקרים מקוריאה הצפונית, כשילוב של הרתעה ונקמה על הסרט "הראיון", בו מוצגת התנקשות ברודן קים ז'ונג-און. 

שמבן ציינה כי פריצות מהסוג הזה מתחילות מחוסר מודעות של משתמשים, והדגישה כמה חשוב שכל אדם ינהג במשנה זהירות בעת שימוש בכל מכשיר, החל ממצלמות אבטחה מקוונות, שאי החלפת סיסמת ברירת המחדל שלהן הופכת אותן לקלות לפריצה, דרך רמקולים חכמים שעובדי החברות מאזינים להקלטות של משתמשיהם, ועד לפעולות הבסיסיות ביותר במחשבים האישיים שיכולים להיות גן עדן להאקרים אשר מסוגלים להשתלט עליהם מרחוק, לעיתים עם פתיחת מייל או קובץ תמים לכאורה.

שמבן הזכירה לאורחים את המודעות הנשחקת לנושא אבטחת המידע ואת חשיבות השימוש בסיסמאות חזקות אותן יש להחליף אחת לתקופה, וכמו כן את חשיבות הגיבוי המאובטח למידע החשוב.

 
דרור גלוברמן
אוהב מה שהוא עושה - דרור גלוברמן (צילום- רוני פוקס AVM)

בדיוק לפני ארוחת הצהרים עלה לבמה  דרור גלוברמן, מגיש התוכנית next בקשת 12, ודיבר על ההתפתחויות הטכנולוגיות להן אנו עדים כיום, וכיצד הן עומדות להשפיע על חיינו בעתיד הנראה לעין. גלוברמן סקר את הנושא החל מהמכוניות האוטונומיות, שיהפכו את כל מבנה הערים הנוכחי, על חלוקת הכבישים והחניות שבו, לבלתי רלוונטי, המשיך בהרגלי ההיכרויות והמין של האנושות, אשר עוברים מהפך בעקבות שימוש באפליקציות ורובוטים, התעכב על תחום הרפואה אשר עובר מתרופות אחידות להתאמה אישית וגנטית, והגיע עד למוח האנושי, שבזמן שאנחנו חושבים שאנחנו מאפשרים לו יותר חופש, הטכנולוגיה הורסת אותו עם מנות מוגברות מהסם הממכר ביותר– דופמין. המסר המרכזי של ההרצאה היה שהמדע מתקדם מהר יותר מהאנושות אשר עליה מוטלת האחריות לאזן את הקצב ולהישאר בשליטה על הטכנולוגיה, ולא לתת למשוואה להתהפך.

היה מושלם! נתראה בוועידה הבאה

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG