יובל נח הררי הוא גאווה לאומית והצלחה בינלאומית. ספריו ׳קיצור תולדות האנושות׳, ׳ההיסטוריה של המחר׳, ו׳21 מחשבות על המאה ה 21׳ שנמכרו בכ 30 מיליון עותקים ותורגמו ל 65 שפות הם הוכחה לכך. מזה שנים שהוא חוקר ומרצה על המהפכות השונות שהתחוללו משחר האנושות, על קיימות ואחריות עולמית, על הקשר בין המין האנושי לסביבה ולקהילה ועל הסכנות העיקריות האורבות לו. נח הררי פעיל בזירה הבינלאומית, מרצה מבוקש באירועים החשובים ביותר, אורח רצוי בבתי הדמויות המוכרות בעולם, ומרואיין נחשק ברשתות הטלוויזיה המובילות.  

ולמרות הפתיח המפוצץ, מסתבר שנח הררי אינו מתעניין במסחר יכולותיו והידע העצום שצבר. הוא מעדיף להימצא בלמידה מתמדת ומי שמניע את הדברים הוא איציק יהב, נשיא החברה SAPIENSHIP ולמעשה מערכת ההפעלה של המעבד העוצמתי של נח הררי. יהב, שהוא גם בן זוגו של הררי ב 20 השנים האחרונות, החליט לאסוף את התכנים ולהעלות אותם על הדפוס במטרה להנגיש את הידע להמונים.

בהיעדר טיסות ובתקופה בה ריחוק חברתי הוא חלק מהמציאות, ארגז הכלים העומד לרשותו הצריך שינוי והוא כולל היום ארבע מצלמות לכיסוי מקסימלי, אודיו באיכות הגבוהה ביותר, תאורה וטלפרומפטר מקצועיים ואפילו חדר בקרה, כשהכל ארוז בטוב טעם בתוך חדר ישיבות שהוא גם ספריה וגם אולפן מודולרי המשקיף לכיוון הים מצד אחד ולפעילות קבוצת יהב הררי מהשני. 

אתגרים

"בלי קשר לקורונה – אני חושב שאולפן כזה צריך להיות לכל מי שנמצא בעמדת מפתח של השפעה ציבורית מאחר והדרך לתקשר עם אנשים הוא לייצר תכנים איכותיים, מצולמים עם פוטנציאל ויראלי", אומר יהב שאחראי להגדרה ואפיון הצרכים של האולפן. יהב מעיד על עצמו כפריק של עיצוב ועיקר תשומת הלב שלו התמקדה בו, בעוד שאת הפתרון המקצועי הוא השאיר לצוות של IVS. לדבריו, השילוב הזה היה שילוב מנצח במערכת היחסים לאורך הפרויקט. 

"יובל הוא פילוסוף וככזה הוא דמוקרטי, ליברלי, פמיניסט, מאמין בשוויון, באומץ לחשוב, להעמיק ולאתגר. למעשה, המוצר הוא החכמה והבהירות שיובל מביא ביחס לעבר להווה ולעתיד, והמחשבה היתה לייצר כלי אשר יתמוך בהפצת הערכים האלה ויאפשר לחברה שלנו SAPIENSHIP לקחת את זה שלב קדימה ולהגיע לקהלים חדשים ומגוונים ". 

למותג 'יהב-הררי' תכניות רבות ומגוונות להמשך: "אנחנו רוצים להמשיך להתפתח, להשפיע על השיח ולהביא לשינוי שבו אנחנו מאמינים-  בין השאר דרך הפרויקטים הבינלאומיים של SAPIENSHIP בתחום המדיה והחינוך. זה אומר שאנחנו צריכים פתרון שיאפשר מפגשי וידאו, הקלטת סרטונים, הפקת תכניות טלוויזיה, פודקאסטים, ראיונות, תפעול ערוץ יוטיוב וכל אופציה שתצוץ בהמשך, וזו בדיוק הסיבה שמטרת העל היתה להישאר גמישים. נטפליקס, למשל, יכולים לשלוח לכאן צוות ואנחנו צריכים את המודולציה המלאה- להזיז את המצלמות, התאורה, האודיו ולספק תנאים של הפקה ברמה הגבוהה ביותר. חלוקת העבודה בפועל היתה שאני מדמיין וחולם על איך זה נראה ומהי התחושה, והצוות המקצועי של IVS מציג את החלופות השונות להשגת התוצאה". 

האולפן ממוקם במרכז החלל המשרדי של החברה והוא מוקף בחדרי הצוותים. צד אחד מאכלס שולחן ישיבות גדול והשני פינת ישיבה, כשלכל האורך נמתחת ספריה עמוסה בספרים של נח הררי. יהב: "רצינו להשיג חלל אלגנטי ומודולרי במרכז העיר (תל-אביב) עבור העובדים והאורחים שלנו ואני חושב שהשגנו תוצאה נהדרת בשילוב כלל המטרות שהוגדרו." 

הפתרון - שותפות טכנולוגית

יניב לוי, מנכ"ל משותף בחברת IVS-TEC : "היה לנו העונג והכבוד להיות חלק מפרויקט של המותג נח הררי שהינו אושיה בין לאומית. מדובר בלקוח אשר מנהל פעילות ארגונית מצד אחד וקשר הדוק עם חברות שידור בין לאומיות מובילות כגון הCNN,FRANCE24 ,Late Show with James Corden , BBC ,  ועוד רבות וטובות מצד שני. אלמנטים שונים הנחו אותנו על מנת להשיג את התוצאה הרצויה : 

שידורי והקלטות התוכניות יתבצעו עם מינימום התערבות של מפעילים.

עבודת צילום והפקה יעילה ומהירה השגנו באמצעות שילוב מערכות ניתוב, הקלטה, גרפיקה ALL IN ONE  של חברת VMIX הנשלטת על ידי פאנל שליטה הכולל פקודות מתוכנתות (PRE SET) לכל פעולה, דבר שדורש קנפוג ראשוני ועבודה המאפשר עבודה שוטפת. 

במטרה לשמור על הקו העיצובי וגם לספק תאורה מקצועית, בחרנו את פתרון תאורת האולפן של חברת DTS  האיטלקית. הפנסים חוברו על ידי תקשורת DMX אל תוכנה המאפשרת שליטה בעוצמת הארה של כל פנס. 

 

פעילות הלקוח מחייבת וידאו באיכות שידור של אולפן מקצועי. לשם כך בחרנו מצלמות רובוטיות מתוצרת Panasonic מסוג AW-UE70 4K המספקות וידאו באיכות של 4K ובנוסף מאפשרות לשלוח את מקור הוידאו על ידי פרוטוקול  NDIאל מערכת הניתוב וההקלטה באמצעות חיבור ועבודת IP. 

 

יכולת הזרמת התוכן (Streaming) והשידורים החיים אל הרשתות החברתיות נעשית ישירות ממערכת הניתוב.

 

לסיכום, יחד עם איציק יהב, נשיא SAPIENSHIP, אשר היה מעורב מאוד בתהליך, מצאנו את האיזון המיטבי בין שמירה על האווירה הרצויה של חדר ישיבות מודולרי ברמה הגבוהה ביותר, לבין אולפן הטלוויזיה הנדרש לתמיכה בפעילות המותג. אחת המשמעויות של איזון זה באה לידי ביטוי ב'הצנעת' החיווט ותליית מערכות הצילום והתאורה על גריד היקפי בחלל החדר."

היום שאחרי - תפעול וחווית שימוש

איך תופרים פתרון אשר כולל ציוד סופר מקצועי עם יישומים כמו ניתוב מצלמות ממש כמו באולפן טלוויזיה, ושגם יהיה פשוט לתפעול? יהב, מפיק תיאטרון במקור, משתף שיש עקומת למידה: "אנחנו כבר יודעים לנהל הפקות רבות לבד אולם אנחנו מפעילים שיקול דעת מתי להיעזר באיש מקצוע בהתאם לסוג ההפקה. כשאנחנו מרגישים שיש צורך אנחנו שוכרים שירותים של במאי ו/או תאורן שבעיקר גורמים לנו לתחושת ביטחון. 

יהב: "לאחרונה הוצאנו את הספר הגראפי של 'קיצור תולדות האנושות' אשר פורסם בבת אחת ב 30 שפות. בנוסף, יש אצלנו מה שאנחנו מגדירים כ'פרויקטים עולמיים'. מגפת הקורונה היא פרויקט כזה ובמהלכה התגברה מאוד תכיפות הראיונות של יובל לכלי תקשורת שונים בעולם. המשמעות היא שבחודשים האחרונים אנחנו (והאולפן) עבדנו נון-סטופ. עם התפעול השוטף אנחנו מכירים טוב יותר את היכולות השונות ומרגישים בטוחים יותר." 

מי יודע, אולי יום אחד יובל נח הררי יקליט הרצאה על המהפכה שהוא עצמו יצר באולפני טלוויזיה ארגוניים. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG