טכנולוגיה חדשה של HARMAN שמשלבת לימוד מכונה וחיישני רכב תבדוק אם הנהג לחוץ, עייף, או סתם לא מרוכז

קרדיט - הרמן

HARMAN International, חברה בת בבעלות מלאה של סמסונג, המתמקדת בטכנולוגיות מחוברות לרכב, הכריזה על Ready Care – פתרון חדש שיסייע בשיפור הבטיחות והפחתת המתח של הנהג, המשלב אלגוריתמים חכמים של לימוד מכונה ונתונים מחיישנים הממוקמים בתא הנהג.

הטכנולוגיה החדשה כוללת כמה פיתוחים חדשים שבינהם היכולת למדוד את מצבו של הנהג: מצלמה בתדרי אינפרה אדום עם תאורה אקטיבית, סוקרת את פני הנהג בסביבות תאורה נמוכה וגבוהה, כדי לספק נתונים בזמן אמת על הבעות פנים, נקודת המבט של עיניים ופתיחת העפעפיים, כך שניתן ללמוד על מידת עייפותו וריכוזו בכביש. 

 

בנוסף, Ready Care יכול גם למדוד את ה׳עומס הקוגניטיבי׳ על הנהג בזמן אמת, כדי לזהות מתי מתעוררת הסחת דעת מהכביש, ולאחר מכן יכול להפעיל שורה של גירויים יזומים, כמו הגברת ווליום מוסיקה – בתוך הרכב – שיחזירו את הנהג ל״איפוס״. Ready Care, שממנפת טכנולוגיית לימוד מכונה מתקדמת, מאפשרת למעשה ליצרני הרכב ולשותפים אסטרטגיים,  לשלב כל תכונה או פונקציה של הרכב – כגון עוצמת קול, או חיישני מושב – בפתרון  וכך יכולה ל״עורר״ או להוציא את הנהג ממצב שמפריע לנהיגה.

הטכנולוגיה אף מציעה תאימות למספר מנועי ניווט ומספקת בחירה חלופית למסלול עמוס במיוחד בדמות מסלול ״רגוע״ יותר, שמוריד רמות לחץ מוגברות של הנהג בזמן שהוא על הכביש. באמצעות זיהוי גורמי לחץ בזמן אמת כמו פקקים, או מזג אוויר והתאמת המסלול בהתאם, הפתרון יסייע בהפחתת מצב הלחץ או החרדה של הנהג. 

 
מיכל גבע, מנכ״לית הרמן ישראל. צילום - סמדר כפרי

לדברי מיכל גבע, מנכ״לית HARMAN ישראל, מדובר בעצם ב׳טייס משנה׳, שמזהה מתי הסחות דעת עלולות להפוך למצבים מסוכנים, ואז מתערב כדי להימנע מהן. ״הרכב יכול, במובן מסוים, לדעת מה הנהג חושב וזה משנה את חוקי המשחק". לדברי גבע, Ready Care מצייד את יצרני ה- OEM בטכנולוגיה מתקדמת ומשמעותית לשיפור בטיחות הנהג ורווחתו. ״ליצרני רכב יש הזדמנות לשלב את Ready Care בכלי הרכב או לבחור בתכונות מסוימות כדי ליצור פתרון מותאם יותר עבור הלקוחות וציי הרכב שלהם״.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG